Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.4

This site may earn commission on affiliate links.
2022.4.5.3 M3P - file parkeren werkt als een zonnetje. Achteruit parkeren is altijd (en nog) een probleemkindje geweest en kan je je velgen kosten, als er aan een kant een stoeprand is. Die ziet hij niet (goed).

File parkeren is achteruit (recht) parkeren en je hebt haaks parkeren / insteken.

Beide zijn met mijn Model S nooit goed geweest. Het is echt een totale aanfluiting. Nu met vision based is het nog bijzonderder. Het kan soms opeens perfect gaat maar vaker helemaal bizar mis met de auto half op de weg :)
 
Ik ben super blij dat de phantom brakes weer terug zijn 4.5.5. Ik heb ze best wel gemist, maar met dank aan deze feature let ik toch weer beter op de weg en zit ik de hele tijd klaar om gas bij te geven.
Vanavond op een donkere snelweg bijna iemand in de achterbak. Full Sell Destruction is echt een coole feature.
#ruk #losHetNouEenKeerOp #VisionOnly_yearRight
En dat is nou precies waarom ik geen TACC of FSD mag gebruiken als mijn vrouw in de auto zit en ik heb moeten zweren het niet te gebruiken als ik met mijn zoontje in de auto zit..
Ik heb ook al een aardig lijstje met too close for comfort items incl. een Belgische motor agent die not amused was...
 
File parkeren is achteruit (recht) parkeren en je hebt haaks parkeren / insteken.

vrees toch dat dit niet klopt, wikipedia maar ook anwb en andere sites geven aan:

Fileparkeren betekent parkeren in de ruimte tussen twee auto's die achter elkaar staan. Insteken is (achteruit)parkeren in het algemeen. Fileparkeren en insteken zijn standaardtaal in Nederland. In België zijn deze woorden niet gangbaar.
 
vrees toch dat dit niet klopt, wikipedia maar ook anwb en andere sites geven aan:

Fileparkeren betekent parkeren in de ruimte tussen twee auto's die achter elkaar staan. Insteken is (achteruit)parkeren in het algemeen. Fileparkeren en insteken zijn standaardtaal in Nederland. In België zijn deze woorden niet gangbaar.
Dank voor deze uitleg. Ik ben Hollander, dus mijn uitdrukkingen kunnen inderdaad afwijken. Met excuus.

Ik bedoelde inderdaad dat “file parkeren” tot nu toe prima verloopt. Sterker nog, hij doet het zo snel, dat ik wel eens als een reflex op de rem heb gestaan.

Achteruit parkeren is al jaren een drama.
 
vrees toch dat dit niet klopt, wikipedia maar ook anwb en andere sites geven aan:

Fileparkeren betekent parkeren in de ruimte tussen twee auto's die achter elkaar staan. Insteken is (achteruit)parkeren in het algemeen. Fileparkeren en insteken zijn standaardtaal in Nederland. In België zijn deze woorden niet gangbaar.

Fileparkeren is inderdaad achter elkaar maar ik gebruik het altijd in de context van achteruit parkeren. Kennelijk is het dan vooruit en achteruit.

Maar ik reageerde meer op:

"2022.4.5.3 M3P - file parkeren werkt als een zonnetje. Achteruit parkeren is altijd (en nog) een probleemkindje geweest en kan je je velgen kosten, als er aan een kant een stoeprand is. Die ziet hij niet (goed)."

Tesla Autopark is altijd achteruit.... en dat is dus file of haaks.

Vooral trouwens nu met Vision only doet haaks parkeren het helemaal zelden doordat in vakken vaak niet direct aan de straat liggen maar je eerst een klein stukje stoep hebt.
 
  • Like
Reactions: Dutch-Courage
En dat is nou precies waarom ik geen TACC of FSD mag gebruiken als mijn vrouw in de auto zit en ik heb moeten zweren het niet te gebruiken als ik met mijn zoontje in de auto zit..
Ik heb ook al een aardig lijstje met too close for comfort items incl. een Belgische motor agent die not amused was...
Ik blijf mij altijd weer een beetje verbazen dat sommigen (of velen) last hebben van phantom brakes. Tot op heden heb ik er zeer weinig hinder van ondervonden. Onlangs sinds enkele maanden weer een onverwachte “rem-actie” maar eigenlijk niet meer dan de vertraging die je ondervind bij regeneratief remmen. Ik heb slechte 1 keer in 2,5 jaar gehad dat de auto wat harder remde……
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar deze verschillen vandaan komen.
 
Ik blijf mij altijd weer een beetje verbazen dat sommigen (of velen) last hebben van phantom brakes. Tot op heden heb ik er zeer weinig hinder van ondervonden. Onlangs sinds enkele maanden weer een onverwachte “rem-actie” maar eigenlijk niet meer dan de vertraging die je ondervind bij regeneratief remmen. Ik heb slechte 1 keer in 2,5 jaar gehad dat de auto wat harder remde……
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar deze verschillen vandaan komen.
Ik ervaar dit regelmatig bij viaducten of andere objecten die een sterke schaduw over de snelweg leggen. Volgende mij altijd in combinatie met een object waar je tegenaan zou kunnen rijden, terwijl het niet in mijn met de rijrichting is. Een auto in een andere baan bijvoorbeeld. Maar met deze versie voor het eerst ook in het donker.
Ik dacht dat mijn radar misschien schreef was ingebouwd, is de camera's, omdat hij ook minder goed zelfs stuurt in rechterbochten, maar er is meer relatie met de software versie. Deze is kut.
 
Ik blijf mij altijd weer een beetje verbazen dat sommigen (of velen) last hebben van phantom brakes. Tot op heden heb ik er zeer weinig hinder van ondervonden. Onlangs sinds enkele maanden weer een onverwachte “rem-actie” maar eigenlijk niet meer dan de vertraging die je ondervind bij regeneratief remmen. Ik heb slechte 1 keer in 2,5 jaar gehad dat de auto wat harder remde……
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar deze verschillen vandaan komen.

Ik heb eigenlijk phantom brakes al lange tijd niet meer meegemaakt. Misschien wel langer dan 9 maanden.

Wat nog wel steeds is zijn wat in noem "micro brakes". Kleine korte zenuwachtige rem acties die soort van onverklaarbaar zijn.

Verder natuurlijk dat AP/TACC veel te laat remt voor stilstaand verkeer, niet de auto laat rollen naar een rood licht en in de file graag een kort sprintje trekt als de auto voor je rap accellereert en remt.

Dat is laatste is heeeeeel erg onnatuurlijk en zeer onprettig gedrag en dan vooral voor medepassagiers omdat zij niet in control zijn en weten dat je eventueel wel oplet en ingrijpt.
 
Ondanks dat in navigatie nog steeds automatisch navigeren naar werk, naar huis aan staat heb ik met de laatste update al een paar ochtenden gehad dat mijn auto geen route naar mijn werk had gepland en ik dat alsnog met de hand moest instellen. Hebben jullie dat ook?
 
Ondanks dat in navigatie nog steeds automatisch navigeren naar werk, naar huis aan staat heb ik met de laatste update al een paar ochtenden gehad dat mijn auto geen route naar mijn werk had gepland en ik dat alsnog met de hand moest instellen. Hebben jullie dat ook?
Hier ook met de 2022.4.5.3.
Als ik het goed heb soms wel / soms niet als ik vanuit huis naar werk ga. (andersom werkt wel als voorheen)
Het scheelt dat ik de weg ondertussen wel ken na al die ritjes ;)
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Ondanks dat in navigatie nog steeds automatisch navigeren naar werk, naar huis aan staat heb ik met de laatste update al een paar ochtenden gehad dat mijn auto geen route naar mijn werk had gepland en ik dat alsnog met de hand moest instellen. Hebben jullie dat ook?
Ik denk dat Tesla weet dat in Nederland het Corona advies is om deels thuis te werken. Andere merken houden daar geen rekening mee. Weer een goede functie in de Tesla software:)
 
Ik heb eigenlijk phantom brakes al lange tijd niet meer meegemaakt. Misschien wel langer dan 9 maanden.

Wat nog wel steeds is zijn wat in noem "micro brakes". Kleine korte zenuwachtige rem acties die soort van onverklaarbaar zijn.

Verder natuurlijk dat AP/TACC veel te laat remt voor stilstaand verkeer, niet de auto laat rollen naar een rood licht en in de file graag een kort sprintje trekt als de auto voor je rap accellereert en remt.

Dat is laatste is heeeeeel erg onnatuurlijk en zeer onprettig gedrag en dan vooral voor medepassagiers omdat zij niet in control zijn en weten dat je eventueel wel oplet en ingrijpt.
Net nog ongeveer 350 km gereden…
Laat remmen voor stilstaand of langzaamrijdend verkeer is inderdaad irritant en nog altijd aanwezig.
Ik had wel de indruk dat er wat minder aborts zijn bij een lane change als je naast een vrachtwagen rijd.
 
Ondanks dat in navigatie nog steeds automatisch navigeren naar werk, naar huis aan staat heb ik met de laatste update al een paar ochtenden gehad dat mijn auto geen route naar mijn werk had gepland en ik dat alsnog met de hand moest instellen. Hebben jullie dat ook?
Hier ook (al een paar versies). Ik snap overigens helemaal niets van het automatisch navigeren op basis van de agenda. Soms wel en soms niet. Hij zou toch mogen begrijpen dat als ik een uur voor het volgende agendapunt in de auto stap en die bestemming een uurtje rijden is, ik daar naartoe onderweg ben. Iemand die weet wat de criteria zijn om al dan niet aan een toekomstige rit te beginnen en/of om toch een rit te starten terwijl het agendapunt al even bezig is?