Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds ik over ben naar 20.7 doet de telefoonsleutel (Android) het niet meer lekker. Moet nu elke keer de app open hebben staan om de deur te openen. Ook bluetooth connect niet meer vanzelf. Auto en telefoon al gereset. Meer mensen last van deze kuren?
 
Sinds ik over ben naar 20.7 doet de telefoonsleutel (Android) het niet meer lekker. Moet nu elke keer de app open hebben staan om de deur te openen. Ook bluetooth connect niet meer vanzelf. Auto en telefoon al gereset. Meer mensen last van deze kuren?
Ik heb het ook op oudere software (2022.20.4.1), phone key heeft blijkbaar problemen vandaag. Zie ook:
 
Phone key gaat niet via API dus niet via het internet en dus niet via een server van Tesla, en zal dus niet een algemeen probleem voor iedereen zijn.

Als bluetooth moeilijk doet, pairing op smartphone en auto verwijderen, en opnieuw aanmaken. Na een update van de auto of de telefoon kan het soms zijn dat de firmware van de bluetooth module ook een update kreeg en de toestellen niet meer prettig met mekaar communiceren omdat ze anders zijn geworden.
 
  • Like
Reactions: Flummox
Heb je wat gemerkt van de aanpassingen?

Wat opvalt is de optie om meer gegevens naar Tesla te sturen. Normaal zit ik wat meer op de privacy voorzichtigheidslijn, maar nu vind ik het data verzamelen om FSD in de EU mogelijk te maken belangrijker. Met twee lo-jacks in de auto en in bezit van mobiele telefoon, is het extra privacy risico trouwens beperkt.

Verder eerlijk gezegd niet echt iets kunnen merken.
 
Wat opvalt is de optie om meer gegevens naar Tesla te sturen. Normaal zit ik wat meer op de privacy voorzichtigheidslijn, maar nu vind ik het data verzamelen om FSD in de EU mogelijk te maken belangrijker. Met twee lo-jacks in de auto en in bezit van mobiele telefoon, is het extra privacy risico trouwens beperkt.

Verder eerlijk gezegd niet echt iets kunnen merken.
Idd, rijdt sinds de laatste paar updates best soepel en weinig last meer van knipperflipperkasten als je op NoA rijdt.

Tesla verwacht kennelijk best wat data te verwerken te krijgen.
Laatst een podcast voorbij gekomen waarin gezegd werd dat ze alleen voor FSD machine learning data een verwerkingscapaciteit hebben geïnstalleerd die vergelijkbaar is met capaciteit AWS of Microsoft Azure.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Vandaag soepel naar Italië met 20.7. Op een enkele lane change abort na geen klachten. Het was dan ook rustig en prachtig weer.
Kan ik ergens aan een Belgische instantie doneren voor verf waarmee je die witte markeringen op de weg kan bijwerken als ze echt niet meer zichtbaar zijn? 😛
Hier naar Oostenrijk.. opzich gaat het prima, alleen wat trekt ie traag op op de snelweg.

Als de voorganger naar de rechterbaan opschuift duurt het zooooo lang voordat er weer snelheid in komt. En als die komt is, dan is het nog erg twijfelend. Ook dezelfde afstand houden op je voorligger is heeel moeilijk..

Ik mis de radar nogsteeds wel..
 
Vandaag soepel naar Italië met 20.7. Op een enkele lane change abort na geen klachten. Het was dan ook rustig en prachtig weer.
Kan ik ergens aan een Belgische instantie doneren voor verf waarmee je die witte markeringen op de weg kan bijwerken als ze echt niet meer zichtbaar zijn? 😛
Je zal bij een Waalse instantie moeten zijn, om dat uit te leggen zullen we eens een avondje moeten uittrekken met een glaasje er bij.
 
  • Funny
Reactions: Puck
Hier naar Oostenrijk.. opzich gaat het prima, alleen wat trekt ie traag op op de snelweg.

Als de voorganger naar de rechterbaan opschuift duurt het zooooo lang voordat er weer snelheid in komt. En als die komt is, dan is het nog erg twijfelend. Ook dezelfde afstand houden op je voorligger is heeel moeilijk..

Ik mis de radar nogsteeds wel..
Wat ik dan telkens doe is gewoon wat gas bijgeven en loslaten rond de 120. Mijn AP staat altijd op 124, dus dan doet hij die laatste 4km/u op zijn gemak.
 
Sinds ik over ben naar 20.7 doet de telefoonsleutel (Android) het niet meer lekker. Moet nu elke keer de app open hebben staan om de deur te openen. Ook bluetooth connect niet meer vanzelf. Auto en telefoon al gereset. Meer mensen last van deze kuren?
Wel een sort van oplossing. Ik heb FiltsMeister Pro, en daar zit een tooltje bij dat bij het detecteren van een bepaalde Bluetooth de FlitsMeister app opstart. Daar kan je ook instellen dat ook andere programma's worden opgestart en daar heb ik de Tesla App bijgezet. Werkt nog niet vlekkeloos, maar wel beter dan zonder.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
De afgelopen weken heb ik al enkele keren gehad dat de auto uit zichzelf richting aan geeft ter hoogte van een afslag.
Enkele weken geleden in Spanje gebeurde dit twee keer op dezelfde plek, en vanochtend net voorbij de van Brienenoordbrug.

Zijn er meer die ditzelfde gedrag hebben gezien?