Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
gisteren update gedaan. bij het vertrekken gemerkt dat bij het ontgrendelen van de wagen, de stekker in de laadpoort ook mee ontgrendeld werd. opladen was gedaan. weet niet of iemand dit ook al heeft voorgehad? Zou wel een leuke feature zijn.
 
gisteren update gedaan. bij het vertrekken gemerkt dat bij het ontgrendelen van de wagen, de stekker in de laadpoort ook mee ontgrendeld werd. opladen was gedaan. weet niet of iemand dit ook al heeft voorgehad? Zou wel een leuke feature zijn.
Net eens getest maar hier blijft laadpoort vergrendeld.
Dit is wel met de mobile connector van Tesla dus misschien hierdoor aangezien deze voorzien is van de knop om te ontgrendelen.
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
Net eens getest maar hier blijft laadpoort vergrendeld.
Dit is wel met de mobile connector van Tesla dus misschien hierdoor aangezien deze voorzien is van de knop om te ontgrendelen.
gisteren update gedaan. bij het vertrekken gemerkt dat bij het ontgrendelen van de wagen, de stekker in de laadpoort ook mee ontgrendeld werd. opladen was gedaan. weet niet of iemand dit ook al heeft voorgehad? Zou wel een leuke feature zijn.

Had je de koffer geopend? Dan unlockt de laadpoort, maar is al lang zo.
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
Had je de koffer geopend? Dan unlockt de laadpoort, maar is al lang zo.
Deze heeft denk ik even een uitleg nodig. Ik open altijd m'n kofferbak voordat ik de laadpaal ontgrendel, maar dan ontgrendelt hij de laadpoort pas op het moment dat ik m'n laadpas scan bij de paal (en de kabel daar dus ook ontgrendeld wordt). Doe ik iets verkeerd of is dit de manier zoals jij bedoelt?
Zou mooi zijn als de laadpoort aan de kant van de auto automatisch ontgrendelt want bij de meeste laadpalen wordt dan ook de kabel aan de paal-kant ontgrendeld
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Had je de koffer geopend? Dan unlockt de laadpoort, maar is al lang zo.
Daar ben ik van op de hoogte, doen we zo regelmatig.

Daarnet nog eens getest, denk dat het een 'glitch' of samenloop van omstandigheden is geweest. heb het niet kunnen reproduceren. al zou het wel een mooie feature kunnen zijn.

Deze heeft denk ik even een uitleg nodig. Ik open altijd m'n kofferbak voordat ik de laadpaal ontgrendel, maar dan ontgrendelt hij de laadpoort pas op het moment dat ik m'n laadpas scan bij de paal (en de kabel daar dus ook ontgrendeld wordt). Doe ik iets verkeerd of is dit de manier zoals jij bedoelt?
Ik denk dat dit normaal gedrag is. de laadsessie moet afgelopen zijn. zolang je niet gescand hebt staat deze nog open.
Ikzelf werk zonder pasje, bij het inpluggen laat ik HA de laadpaal activeren en zo de laadsessie starten, deze eindigt automatisch bij het bereiken van het gewenste laadniveau. ook staat de vergrendeling van de stekker aan de laadpaal uitgeschakeld.
 
Ik zie de discussie voor me:

A: "Mooi dat updates je auto zo kunnen verbeteren!"

B: "Andere merken leveren geen produkt dat half af is!"

A: "Andere merken leveren jou standaard-lampen en daar moet je het mee doen. Tegen de tijd dat het af is, stoppen ze het in een duur optiepakket voor de volgende facelift."

Nou kan B weer counteren dat diverse duitse merken dit al eerder hadden. A merkt dan op dat dit inderdaad op de duurdere uitvoeringen als optie verkrijgbaar is, terwijl dit nu standaard op alle Tesla's van de afgelopen paar jaar aanwezig is. Daana kunnen ze nog in detail gaan vergelijken wie nou het betere systeem heeft, waarbij misschien wel zal blijken dat de duitsers in detail een wat mooier systeem hebben. Waarop A fijntjes opmerkt dat dat ook wel mag voor die prijs. En zo voort.

Anyway, ik ben er blij mee. Mooie timing ook, zo vlak voor mijn weekje in de Alpen.