Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds de laatste maand hebben zowel mijn vrouw als ik een keer meegemaakt dat de M3 onbedoeld in N terecht komt als je 'm van de CC afhaalt. Ik wist niet eens dat dat kon, in N schakelen tijdens rijden, maar dat blijkt prima te gaan.

Beetje lullig is dat je eerst stil moet staan (op het rempedaal trappen) wil je 'm weer in D kunnen zetten.

Aangezien ons dat de 90k daarvoor niet gebeurde vraag ik me af, is daar recent iets in veranderd, of worden wij gewoon oud?
 
Sinds de laatste maand hebben zowel mijn vrouw als ik een keer meegemaakt dat de M3 onbedoeld in N terecht komt als je 'm van de CC afhaalt. Ik wist niet eens dat dat kon, in N schakelen tijdens rijden, maar dat blijkt prima te gaan.

Beetje lullig is dat je eerst stil moet staan (op het rempedaal trappen) wil je 'm weer in D kunnen zetten.

Aangezien ons dat de 90k daarvoor niet gebeurde vraag ik me af, is daar recent iets in veranderd, of worden wij gewoon oud?
Hou je de hendel misschien te lang omhoog bij het uitschakelen?
Als je de hendel tijdens het rijden 3s omhoog houdt, schakelt hij naar N.

Waarschijnlijk niet, kan me niet voorstellen dat je dit na 90k ineens op een andere manier gaat doen, maar dat is het enige dat ik kan bedenken.
 
Sinds de laatste maand hebben zowel mijn vrouw als ik een keer meegemaakt dat de M3 onbedoeld in N terecht komt als je 'm van de CC afhaalt. Ik wist niet eens dat dat kon, in N schakelen tijdens rijden, maar dat blijkt prima te gaan.

Beetje lullig is dat je eerst stil moet staan (op het rempedaal trappen) wil je 'm weer in D kunnen zetten.

Aangezien ons dat de 90k daarvoor niet gebeurde vraag ik me af, is daar recent iets in veranderd, of worden wij gewoon oud?
Grote kans dat jullie dachten dat de CC nog actief was, maar in werkelijkheid niet. Of je houdt de hendel inderdaad te lang omhoog of je drukt de hendel per ongeluk 2 keer omhoog.
 
Sinds de laatste maand hebben zowel mijn vrouw als ik een keer meegemaakt dat de M3 onbedoeld in N terecht komt als je 'm van de CC afhaalt. Ik wist niet eens dat dat kon, in N schakelen tijdens rijden, maar dat blijkt prima te gaan.

Beetje lullig is dat je eerst stil moet staan (op het rempedaal trappen) wil je 'm weer in D kunnen zetten.

Aangezien ons dat de 90k daarvoor niet gebeurde vraag ik me af, is daar recent iets in veranderd, of worden wij gewoon oud?

Ik heb dit een paar weken geleden ook gehad (eerste en enige keer). Was echt enorm verschieten. Ik reed net naar een ronde punt en verschoot eerst dat hij niet afremde (regenererende) zoals verwacht. Op het rond punt dacht ik dat ik verlies van vermogen had en in panne viel. Gaspedaal deed niets. Dan in Drive gezet en iets te hard op het gaspedaal gedrukt in alle verwarring en veronderstelling dat ik geen vermogen had. Gelukkig kwam alles goed, maar het is echt verschieten als de auto die je door een door kent ineens totaal onverwacht reageert.
 
Sinds 2023.20.4.1 heb ik al een aantal keer gehad dat de klimaatregeling alleen aan de bestuurderskant een instelling in graden had. Daar stond dan 20,5. Aan de bijrijderskant stond niks. Drukken op "splits" zorgde er voor dat de temperatuur ook weer aan de bijrijderskant verscheen. Daar bleef het zoals altijd netjes staan, ook al druk je daarna nog een paar keer op "splits".

Herkenbaar?
 
Is dat dan gewijzigd sinds 2023.20.4.1?
1686903384256.png


 
View attachment 947494

Yes, thanks!

Die had ik helemaal gemist. Helder.

Hopelijk kan mijn OCD de asymmetrie aan :cool: !
 
  • Like
Reactions: Niek

Alle cams te zien, eindelijk!
Is it just me or are there others who wonder why the dashcam recording is from the narrowest camera while we have a much wider camera already on the car but we cannot get that camera's view in the dashcam recordings? I would rather like that wider view that I would get from the more traditional dashcams.
 
Ik heb sinds kort dat de Sentrymode weer heel veel batterij verbruikt. Dit was initieel een probleem doordat de cameradetectie aan stond, maar werd verholpen in een update dat je deze kon uitzetten. Sindsdien was het verbruik ook echt te verwaarlozen. Maar in de laatste weken heb ik al een paar keer opgemerkt dat wanneer sentrymode aanstaat er op een relatief korte termijn toch weer aanzienlijk wat verbruikt wordt. Nog mensen met deze bevindingen?
 
  • Like
Reactions: JanG007
Is it just me or are there others who wonder why the dashcam recording is from the narrowest camera while we have a much wider camera already on the car but we cannot get that camera's view in the dashcam recordings? I would rather like that wider view that I would get from the more traditional dashcams.
Indeed, when i got back a video feed from Tesla, it included feed from ”the dome” which is in the front.
It does record so …
 
Ik heb sinds kort dat de Sentrymode weer heel veel batterij verbruikt. Dit was initieel een probleem doordat de cameradetectie aan stond, maar werd verholpen in een update dat je deze kon uitzetten. Sindsdien was het verbruik ook echt te verwaarlozen. Maar in de laatste weken heb ik al een paar keer opgemerkt dat wanneer sentrymode aanstaat er op een relatief korte termijn toch weer aanzienlijk wat verbruikt wordt. Nog mensen met deze bevindingen?
 
Ik heb sinds kort dat de Sentrymode weer heel veel batterij verbruikt. Dit was initieel een probleem doordat de cameradetectie aan stond, maar werd verholpen in een update dat je deze kon uitzetten. Sindsdien was het verbruik ook echt te verwaarlozen. Maar in de laatste weken heb ik al een paar keer opgemerkt dat wanneer sentrymode aanstaat er op een relatief korte termijn toch weer aanzienlijk wat verbruikt wordt. Nog mensen met deze bevindingen?
Same, ook weer in de parkeer garages van 0-3 recordings naar 20-30 recordings. Moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat ik liever iets teveel heb dan te weinig.
 
  • Like
Reactions: TheBlackMYP
De nieuwe camera-viewer modus (in service menu) is best handig, zo is goed te zien wat bijv de interior cam ziet of de bumper cam. Helaas zijn deze camera's niet met de "gewone" cam functionaliteit tijdens het rijden te zien, of kunnen ze niet opnemen met sentry.