Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.8.*

This site may earn commission on affiliate links.
Gek, ik zie voornamelijk Nederlanders aan 120 voorbij blazen.

Eens 19u, rij ik ze weer voorbij.
Dat is dan niet op de weg Eindhoven Den Bosch. Als ik daar Belgische platen zie dan doen die meestal tussen de 125 & 130. Meerderheid van de Nederlanders rijd langzamer. Echer er is ook een redelijke groep Nederlanders die de 130 dag en nacht aanhoud, die groep is absoluut gezien dan weer groter dan het aantal Belgen, echter percentueel winnen de Belgen op dit traject (denk ik, geen wetenschappelijk verantwoord onderzoek naar gedaan)
 
  • Like
Reactions: horta
Hoewel het rijverbod alleen in het land van kaas en wijn van kracht is, heeft de Franse politie het recht om je rijbewijs daadwerkelijk fysiek in te nemen. Dat betekent dat je ook niet meer in Nederland (of land van herkomst) zou kunnen rijden, omdat je in het land van herkomst verplicht het roze pasje bij je moet hebben tijdens een autorit.
Precies wat ik zeg. En de implicatie is dat je dan als Belg of als Nederlander ook niet meer in eigen land de weg op mag. Dit geldt ook als je veel te hard rijdt in Nederland voor Belgen in principe. Zie je rijbewijs maar eens terug te krijgen.
 
Ik heb 120km/h staan en hij gaat redelijk brutaal afremmen naar 90 of minder daar..Lijkt alsof het ergens in zijn geheugen is blijven hangen van de werken daar een tijd geleden oid. Als ik eraan denk als ik er nog eens passeer zal ik het filmen.
Moet je op de A9 in Amstelveen eens gaan rijden. Daar gaat AP nu van 100 km/u naar 40 km/u.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: SR89 and horta
Dat is dan niet op de weg Eindhoven Den Bosch. Als ik daar Belgische platen zie dan doen die meestal tussen de 125 & 130. Meerderheid van de Nederlanders rijd langzamer. Echer er is ook een redelijke groep Nederlanders die de 130 dag en nacht aanhoud, die groep is absoluut gezien dan weer groter dan het aantal Belgen, echter percentueel winnen de Belgen op dit traject (denk ik, geen wetenschappelijk verantwoord onderzoek naar gedaan)
Ik doe dat traject ook soms. Ja, procentueel heb je misschien gelijk, maar valt in het niet tussen alle BMW's, Audi's en Johnny's met oude krellen die op het linkervak kleven.

In het wegmisbruikers topic kan ik misschien wat filmpjes delen 😅
 
Precies wat ik zeg. En de implicatie is dat je dan als Belg of als Nederlander ook niet meer in eigen land de weg op mag. Dit geldt ook als je veel te hard rijdt in Nederland voor Belgen in principe. Zie je rijbewijs maar eens terug te krijgen.
Eenvoudig. Je meldt dat je je rijbewijs verloren bent, en krijgt een nieuwe.

Effectieve rijverbod is enkel van toepassing in het land waar je de overtreding deed, behalve als je dat in je land van domicilie deed.
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Eenvoudig. Je meldt dat je je rijbewijs verloren bent, en krijgt een nieuwe.

Effectieve rijverbod is enkel van toepassing in het land waar je de overtreding deed, behalve als je dat in je land van domicilie deed.
Nee. Als het rijbewijs is ingenomen in stel Frankrijk mag je ook niet rijden in in mijn geval Nederland en ik neem aan in jouw geval niet in België. Een rijverbod zonder dat het rijbewijs is ingevorderd geldt alleen in dat betreffende land.
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Nee. Als het rijbewijs is ingenomen in stel Frankrijk mag je ook niet rijden in in mijn geval Nederland en ik neem aan in jouw geval niet in België. Een rijverbod zonder dat het rijbewijs is ingevorderd geldt alleen in dat betreffende land.
OK, ik begrijp dat je het woord van een ervaringsdeskundige niet zomaar gelooft.

Daarom:


In Nederland is de prodecure gelijkend.
 
OK, ik begrijp dat je het woord van een ervaringsdeskundige niet zomaar gelooft.

Daarom:


In Nederland is de prodecure gelijkend.
Rijksoverheid Nederland:

Invordering rijbewijs en rijontzegging buitenland
Een buitenlandse politieagent mag uw rijbewijs in beslag nemen en u een rijontzegging opleggen.

De rijontzegging geldt alleen in dat land. De rijontzegging geldt niet in Nederland.
Als het rijbewijs in beslag is genomen, mag u niet rijden in Nederland. U moet namelijk altijd een geldig rijbewijs kunnen laten zien.

Case closed?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: NielsA and horta
Ik heb heel even voor je gekeken want heb hem afgelopen week geïnstalleerd. Ik zag op de router dat de auto deze week 8,4 GB had gebruikt via de wifi (thuis). Dus denk dat je daar wel rekening mee moet houden :) Misschien even bij de MAC gaan staan en leegtrekken? Succes ermee. (2024.8.7)
Heb de update vandaag gedaan met een Spaanse prepaid SIM, net geen GB verbruikt.
 
Maar 25 km aan een stuk aan 30km/u willen blijven, voorbij een bord ‘einde 30km/u’ en voorbij een bord ‘einde bebouwde kom’, voorbij een nieuw bord ‘bebouwde kom’ en opnieuw voorbij een bord ‘einde bebouwde kom’. Elke dag opnieuw op dezelfde plaats is wel heel vervelend. Ik wil gerust wel gratis tot ‘fleet’ dienen, zodat hij mijn ‘speed’ van respectievelijk 50 en 70 kan overnemen.
Ik geloof niet veel van die fleet speed in Europa. Anders was die fout al lang rechtgezet. In ons dorp is het al 5 jaar 30km/u. Hij blijft er 50 rijden. Die fleet wordt dus al 5 jaar genegeerd.
Ondertussen een nieuwe update en een nieuwe ervaring. Waar hij eerder aan 30 bleef doet hij het nu correct: 50 en verder 70.
Bij het verlaten van de volgende bebouwde kom blijft hij echter 50 aangeven ipv 70.
Maar…
Ik kan naar 60 gaan op AP terwijl hij 50 aangeeft en ik een marge van +5 heb. Vroeger ging hij dan tot 55. Default nu nog, maar ik kan overrulen tot 60.
Dit werd aan de volgende stukken met beperking tot 50 bevestigd.
@wooter er zit dus nog beweging in onze legacy AP
IMG_3268.jpeg
.
 
Hier ook nog 2.7 hoor. Wat ik hier al geleerd heb is dat soms geduld een schone zaak is ;)
GEDULD??
Haha. Het liefst zou ik beta FW draaien :)
Vriend van mij met een 2020 M3 heeft alle tussenliggende SW versies voorbij zien komen en de opmerkingen stoppen niet:
- "Moet je maar geen nieuwe M3 kopen"
- "Heb je nog steeds oude software?"
- "Mag ik een kopietje van jouw auto software lenen voor mijn oude laptop?"
- "Zeg, heb jij eigenlijk ook 'Clippy'* in jouw software?"

(*Clippy = on screen assistant for old MS Office versions - late 90s)