Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Ik laad altijd thuis, op mijn werk of bij Suc. Daarom wellicht nooit eerder opgevallen maar rechtsboven bij het navigatiescherm zit nu een button om de dichtsbijzijnde oplaadpunten te vinden.......hoe lang lig ik al onder een steen?
 
Geeft die nog wat leuks voor onze simpele classic'ers? :)
Of worden alleen de D versies maar steeds weer sneller en sneller gemaakt. :(

De 85D is met de .188 gedowngrade! 'Sport' mode (niet van de steering maar van de acceleratie) is verdwenen! :crying:

2015-05-07 14.39.39.jpg
 
Ik laad altijd thuis, op mijn werk of bij Suc. Daarom wellicht nooit eerder opgevallen maar rechtsboven bij het navigatiescherm zit nu een button om de dichtsbijzijnde oplaadpunten te vinden.......hoe lang lig ik al onder een steen?

Na de install van de laatste software-versie, zag ik ineens dat hij de laadpunten (thuis en andere bezochte) niet meer toonde op het scherm, uiteindelijk is inderdaad het grijze icoontje bovenaan rechts opgevallen en als je het aanklikt en dit blauw wordt, zie je ze terug :).
Ik heb wel de indruk dat dat icoontje ook wel iets gewijzigd is, precies wat groter.
 
Ik laad altijd thuis, op mijn werk of bij Suc. Daarom wellicht nooit eerder opgevallen maar rechtsboven bij het navigatiescherm zit nu een button om de dichtsbijzijnde oplaadpunten te vinden.......hoe lang lig ik al onder een steen?

is me ook opgevallen. Heb een paar keer met een rode stekker over straat geladen thuis. Omdat de stoppen doorsloegen (maar daar gaan we een hele zaterdag leren hoe dat op te lossen) dit laadpunt beperkt tot 12A. Nu is het nieuwe openbare laadpunt voor de deur ook beperkt tot deze 12A, want wordt gezien als dezelfde lokatie, met geen mogelijkheid te wissen of omhoog te krijgen. Iemand een oplossing om dit laadpunt en daarmee de 12A begrenzing te laten verdwijnen van de kaart?
 
is me ook opgevallen. Heb een paar keer met een rode stekker over straat geladen thuis. Omdat de stoppen doorsloegen (maar daar gaan we een hele zaterdag leren hoe dat op te lossen) dit laadpunt beperkt tot 12A. Nu is het nieuwe openbare laadpunt voor de deur ook beperkt tot deze 12A, want wordt gezien als dezelfde lokatie, met geen mogelijkheid te wissen of omhoog te krijgen. Iemand een oplossing om dit laadpunt en daarmee de 12A begrenzing te laten verdwijnen van de kaart?

Volgens mij kan je die wissen op de tab met bezochte chargers in de navigatie
 
Geeft die nog wat leuks voor onze simpele classic'ers? :)
Of worden alleen de D versies maar steeds weer sneller en sneller gemaakt. :(

Op Pre-Owned ModelS | Tesla Motors staan alle (ook de oude) P85 performance-modellen te koop met 470 BHP. (= het vermogen van de achterste motor bij de P85D)
Toen ik de mijne bestelde was dat nog 416 BHP.

Geen idee wat dat kan betekenen; ik vermoed dat er 2 zaken spelen: 1) de 416 BHP was onjuist én 2) er is wat vermogen bijgekomen over-the-air :)
 
Last edited:
Op Pre-Owned ModelS | Tesla Motors staan alle (ook de oude) P85 performance-modellen te koop met 470 BHP. (= het vermogen van de achterste motor bij de P85D)
Toen ik de mijne bestelde was dat nog 416 BHP.

Geen idee wat dat kan betekenen; ik vermoed dat er 2 zaken spelen: 1) de 416 BHP was onjuist én 2) er is wat vermogen bijgekomen over-the-air :)
Volgens mij is het voor ons classic P'ers:
422PK aan de wielen
470PK aan de motor

Want 600PK aan de wielen (wat mega veel is maar niemand in autoland adverteert) staat toch minder dan 700PK aan de motor voor de P85D. :)
 
Tripplannr snapt het niet meer als je bestmming buiten het supercharger gebied ligt.
in narbonne bestemming barcelona invoeren, stuurt hij je langs nimes :confused:, terwijl barcelona prima te halen is, alleen geen retour.
halverwege de route krijg je dan een melding dat je het supercharger gebied uitrijdt
 
Afgelopen week heb ik een paar keer gemerkt dat 'smart preconditioning' weer actief was 's morgens als ik wilde vertrekken. Dat is in weken niet meer het geval geweest, maar sinds vorige week dus wel weer, en het was nog correct ook. Zou het mechanisme hiervoor weer wat zijn bijgewerkt sinds de laatste update (6.2 voor de tweede keer)?
 
Ik heb ook de indruk dat de energy prediction aangepast is. Gisteren een tochtje gemaakt en zowel op de heenrit via autostrade als op de terugrit , meer binnendoor door files, week het werkelijke verbruik nog geen procent af van het voorziene verbruik. Hij stuurde me ook een beetje meer binnendoor om met een hoger rest aan energie thuis aan te komen. Het zou helemaal fijn zijn, als je de keuze kreeg tussen de zuinigste of de snelste weg :)
 
Volgens mij is het voor ons classic P'ers:
422PK aan de wielen
470PK aan de motor

Want 600PK aan de wielen (wat mega veel is maar niemand in autoland adverteert) staat toch minder dan 700PK aan de motor voor de P85D. :)



Gedurende slechts een paar weken heeft Tesla (meer dan een jaar geleden) het verschil tussen de 470 pk en de 416 pk gecommuniceerd.
Er stond toen op de site:

P85
Max. motorpower 470 pk
power at max. battery output: 416 pk

Als ik het me goed herinner waren deze 2 waarden bij de S85 aan elkaar gelijk
Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat het mogelijk is om 'over the air' het motorvermogen te laten toenemen.
Wel lijkt het me aannemelijk dat ze bij D-uitvoeringen het koppel/vermogen van de beide motoren kunnen 'tunen'.
Dit verklaart dat je dan iets sneller kan accelereren en iets zuiniger kunt rijden.
 
Bug: Als je navi start, maar auto verlaat voordat je def. bestemming bereikt is, en dan even later toch weer je reis vervolgt, is je navi-scherm met instructies foetsie, zowel op grote als kleine scherm.

Maarrrr, op de achtergrond loopt hij nog wel, gesproken instructies worden nog wel afgespeeld. Heb het doorgegeven via het 'report ' voice commando.

Versie 101.36.2
 
Bug: Als je navi start, maar auto verlaat voordat je def. bestemming bereikt is, en dan even later toch weer je reis vervolgt, is je navi-scherm met instructies foetsie, zowel op grote als kleine scherm.

Maarrrr, op de achtergrond loopt hij nog wel, gesproken instructies worden nog wel afgespeeld. Heb het doorgegeven via het 'report ' voice commando.

Versie 101.36.2


En als je een nieuwe bestemming invoert gaat hij dan weer verder? Vraag me sowieso af als Tesla iets doets met die voice commands.
 
En als je een nieuwe bestemming invoert gaat hij dan weer verder? Vraag me sowieso af als Tesla iets doets met die voice commands.

Ja, dan wordt de nieuwe bestemming wel weer als vanouds getoond. En ook dan pas kun je de navi cancellen mocht je dat willen.

- - - Updated - - -

Ik snap niet dat zoiets als een Navigatie tegenwoordig nog zo veel problemen geeft in een auto dat zou echt niet meer mogen.

Pfff, breek me de b%k niet los over de navi-perikelen (maar dat hoort in een ander topic thuis)

- - - Updated - - -

Bij mij ziet hij ineens WORK als Home adres? Werk adres staat wel goed in het scherm maar stuurt me naar huis als ik kies. HOME gaat wel goed, adres komt overeen met wat in scherm staat.... Echt vreemd....

Ik zal zo eens kijken of ik dat ook heb.