Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had vorige week bij een stop tussen Nuit St George en Nancy ook dat de trip planner na hervatten van de reis ineens een rest SOC op bestemming van -20% aangaf (en je dus terug naar NStG stuurde) dan gaan even denkbeelden door je hoofd van stond de verwarming nog aan, maar al snel besefte ik dat dit aan die 'planner' moest liggen.
 
Vorige week een eerste serieuze trip gemaakt van parijs naar Eindhoven. De routeplanner gaf aan dat we bij Selis 20 min zouden moeten laden en dan daarna bij Aartselaar nog eens. Ik heb voor de zekerheid nog extra laten laden tot hij voor 95% vol was (halverweg het laatste blokje) zodat we het zeker zouden halen. Niet 100% laten laden omdat er nog 2 andere stonden te wachten. Als snelheid heb ik 110/120 aangehouden. En niet de toegestanene 130. Binnen 20 min na vetrek zag ik al snel de capaciteit bij aankomst van 10% teruglopen naar 6%. En daarbij de melding dat ik mijn snelheid diende te minderen om mijn eindbestemming te kunnen halen. Kort daarna kreeg ik zelfs de melding dat ik omdiende te draaien om bij te gaan laden in Senlis. Absolute waanzin en alles behalve range anxiety wegnemen. Ik heb uiteindelijk zelf de routeplanner maar ingesteld op Nijvel. Wat goed te halen was. Dus voor mij nog niet echt positieve ervaring met de 6.2 software... Daarnaast was het verbruik ook weer hoog 240Wh/km waardoor de range calculatie ook alles behalve nauwkeurig te noemen is. Vorige zomer was mijn verbruik op dezelfde route aanzienlijk lagen (200-220wh).
 
Mijn navi denk dat WORK tegenwoordig ergens in Rotterdam-Zuid ligt, terwijl ik toch al jaren tegenover R'dam-CS werk...
Heb ik ook gehad, adres was goed ingevoerd bij favorite maar ik reed plots richting Rotterdam ipv Uithoorn ;-)

Ik heb nog een tweetal vreemde issues:
- Bij opvragen manual (en nee, doe ik nooit behalve vh weekend een keer) valt linker schermgedeelte/App achter stuur weg. Melding passenger airbag verdwijnt en verschijnt.
- Bij iets te snel wisselen tussen voor en achteruit rijden, bleef gisteren de achterrijd camera en parkingsensoren overzicht aan staan terwijl ik weer vooruit reed.... echt nog nooit gehad.
 
Heb ik ook gehad, adres was goed ingevoerd bij favorite maar ik reed plots richting Rotterdam ipv Uithoorn ;-)

Ik heb nog een tweetal vreemde issues:
- Bij opvragen manual (en nee, doe ik nooit behalve vh weekend een keer) valt linker schermgedeelte/App achter stuur weg. Melding passenger airbag verdwijnt en verschijnt.
- Bij iets te snel wisselen tussen voor en achteruit rijden, bleef gisteren de achterrijd camera en parkingsensoren overzicht aan staan terwijl ik weer vooruit reed.... echt nog nooit gehad.

Die laatste is volgens mij geen issue, ik moet hier in Amsterdam nog wel eens een paar keer steken en dan schakel je vaak van vooruit naar achteruit en is het best mooi dat het scherm niet verspringt.
 
Juist. Gaat weg als je iets verder hebt gereden. Nooit precies gemeten na hoeveel meter (of tijd) maar is minimaal (en handig idd)

Net even geprobeerd, maar de ene keer blijft het wel aanstaan en de andere keer niet. Heeft er misschien mee te maken of er iets in de buurt gesignaleerd is of niet, maar dat weet ik niet zeker. Wel handig inderdaad.
 
Enhanced Park Assist View

With this release, the Park Assist view has been enhanced to provide better guidance when you park your Model S. When you shift to reverse, the Park Assist view will appear, showing any objects that are in close proximity to the front and rear of your Model S. A chime will also sound as your Model S approaches any objects in the front/rear. The Park Assist view will close when you shift to drive unless there are objects close to the front of the car, in which case the Park Assist view will close automatically when the speed exceeds 5 mph (8km/h). You can also close the Park Assist view manually by tapping on the "x" in the upper left-hand corner. If you need to silence the chime, you can top on the mute button, located in the bottom left corner of the window.

NOTE: If you drive with the Camera app active, you will now have the option to switch to the Park Assist view at speeds below 5 mph (8 km/h). This is particular useful if you need assistance while parallel parking. You can switch to the Park Assist view by tapping the button in the upper left corner of the Camera app window

(v6.1 Release Notes)
 
Enhanced Park Assist View

With this release, the Park Assist view has been enhanced to provide better guidance when you park your Model S. When you shift to reverse, the Park Assist view will appear, showing any objects that are in close proximity to the front and rear of your Model S. A chime will also sound as your Model S approaches any objects in the front/rear. The Park Assist view will close when you shift to drive unless there are objects close to the front of the car, in which case the Park Assist view will close automatically when the speed exceeds 5 mph (8km/h). You can also close the Park Assist view manually by tapping on the "x" in the upper left-hand corner. If you need to silence the chime, you can top on the mute button, located in the bottom left corner of the window.

NOTE: If you drive with the Camera app active, you will now have the option to switch to the Park Assist view at speeds below 5 mph (8 km/h). This is particular useful if you need assistance while parallel parking. You can switch to the Park Assist view by tapping the button in the upper left corner of the Camera app window

(v6.1 Release Notes)

Fijn dat er ook mensen zijn die de release notes lezen. :rolleyes:

Toen ik het uitprobeerde (en het de ene keer wel werkte en de andere keer niet) heb ik nergens op geklikt, maar het zou kunnen zijn dat ik wel van profiel gewisseld ben in de tussentijd en dat dus per profiel onthouden wordt of je de uitgebreide Park Assist View hebt aanstaan of niet.
 
Version 6.2 (v2.4.236)
- May 23, 2015 (2.4.236)
- Changes to maps to indicate when a supercharger is in/out of range and additional routing options.
- Blind spot warning has been improved to reduce alerts
- Automatic Emergency Braking has been further improved to reduce the impact of an unavoidable frontal collision
- Traffic-aware Cruise Control is now more responsive at higher speeds.
 
2.4.238
20150530_075516.jpg
 
Bij mij ziet hij ineens WORK als Home adres? Werk adres staat wel goed in het scherm maar stuurt me naar huis als ik kies. HOME gaat wel goed, adres komt overeen met wat in scherm staat.... Echt vreemd....

Dat is toevallig. Mijn vrouw had dit ook gemeld, en ik zij dat ze vast de verkeerde had ingetyped. Echt niet, bijna ruzie :). Tot ik het zelf had, deleten home en werk, reboot gedaan. Toen opnieuw instellen, maar kon geen save geven (grijs). Alleen de onthouden variant terugzetten, maar dan ging het weer fout. Bij sec Amsterdam aan Tesla laten zien. Zo ook geen geheugen spiegel in achteruitstand in te stellen voor derde chauffeur. Tesla heeft via engineering een update geforceerd. Die is nu binnen en vanacht laat ik deze installeren. Ik ben benieuwd?