Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds de 2.5.36 heb ik een tilling in de aandrijving bij filerijden :-( . Met name als de regen stopt bij 5km/u. Weet niet of het door de update komt of nieuwigheid, heb mijn 70D 14-8 opgehaald en nu 1200km gereden. Heb de trilling voor de update niet gevoeld. Sec vandaag even gebeld, ze komen erop terug.
 
Sinds de 2.5.36 heb ik een tilling in de aandrijving bij filerijden :-( . Met name als de regen stopt bij 5km/u. Weet niet of het door de update komt of nieuwigheid, heb mijn 70D 14-8 opgehaald en nu 1200km gereden. Heb de trilling voor de update niet gevoeld. Sec vandaag even gebeld, ze komen erop terug.
Ik voel het ook sinds deze morgen 1 maand oud 3400km.
 
Ik heb net hetzelfde issue met mijn 85D, creep=off, range mode=off. Voor de 2.5.36 had ik deze trilling niet. Ik ben blij dat ik niet de enige ben :tongue:

Sinds de 2.5.36 heb ik een tilling in de aandrijving bij filerijden :-( . Met name als de regen stopt bij 5km/u. Weet niet of het door de update komt of nieuwigheid, heb mijn 70D 14-8 opgehaald en nu 1200km gereden. Heb de trilling voor de update niet gevoeld. Sec vandaag even gebeld, ze komen erop terug.
 
Dat is een vermoeden dat ze hadden bij het SeC van Aartselaar. Bij mij staat creep mode af en ik heb wel trillingen.

Ik heb wel gemerkt dat mijn "wattmeter" in stilstand heel licht op een neer gaat, is dat normaal? :confused: Bij een ICE zou ik het verwachten maar bij een EV toch niet?
Dat is het verbruik van de airco en dat is waarschijnlijk ook wat je voelt trillen (bij mij is dat in ieder geval). De trillingen zijn ook weg als ik de airco even uit en weer aanzet.
 
Dat is een vermoeden dat ze hadden bij het SeC van Aartselaar. Bij mij staat creep mode af en ik heb wel trillingen.

Ik heb wel gemerkt dat mijn "wattmeter" in stilstand heel licht op een neer gaat, is dat normaal? :confused: Bij een ICE zou ik het verwachten maar bij een EV toch niet?

Bij mij ook soms een subtiele trilling in het stuur die "metaalachtig" aanvoelt. Ben het scenario nog aan het analyseren. Het heeft niets met de airco, de regen of de power te maken. Het lijkt er op dat het puur te maken heeft met het draaien van de as vooraan. De trilling is ook niet constant qua amplitude. Kan me moeilijk voorstellen dat het met de banden te maken heeft want dan zou de snelheid een impact hebben. Is voorlopig nog raadselachtig. Ik vermoed dat het een dual motor fenomeen is.
 
Ik had de trilling ook al met 2.5.21 (85D). Is dit dus iets dat gefixt kan worden?
De trilling waar jij over spreekt is iets anders dan de 'Regen-trilling' na update 5.36.
Ik heb zowel de 'D-trilling' reeds van in het begin dat ik het voertuig had (S85D - 7 weken oud), maar nu ook de 'Nieuwe Regen-trilling' bij het bijna tot stilstand komen v/h voertuig en dit is pas gekomen met de nieuwe SW (5.36).