Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Heb de wagen pas vandaag opgehaald en hij werd gelukkig geleverd met 6.2. Ik wilde voor peterkr aangeven dat het wat mij betreft echt werkt. En daar horen nu eenmaal false positives bij. Het was ook een situatie die niet helemaal normaal was. Wat anders is de noodstop. Daar wil je liever geen false positives bij. En dat heeft hij ook goed ingeschat want het is bij de warning gebleven. Ik sta in elk geval vol bewondering voor de engineers van Tesla en MobilEye die deze technologie hebben ontwikkeld. Wat er de komende maanden nog aankomt zal de toekomst van het rijden veranderen. Alhoewel ik ook heel graag zelf rij is efficiënt en veilig op de auto-pilot een fantastisch alternatief.
Oeps, ik zie nu pas dat je net de Tesla hebt. Naar mijn idee ben je al aardig aanwezig op het forum, dus onbewust ging ik er vanuit dat je al enige tijd een Tesla had :) Wat ik heb begrepen doet hij de noodstop pas als het eigenlijk al te laat is, dus puur voor het verkleinen van de impact van de botsing. De changelog zegt namelijk: designed to automaticallyengage the brakes to reduce the impact of an unavoidable frontal collision.

Dus ik denk dat ze bij Tesla nu redelijk veilige waardes hebben aangehouden voor het ingrijpen van de noodstop, om te voorkomen dat je daar een false positive bij hebt.

Verder kan ik niks anders zeggen dan heel veel plezier met je nieuwe aanwinst! De P85D moet volgens mij wel echt geweldig zijn :)
 
Waarom lukt het Tesla nog steeds niet om in een paar dagen een update te releasen naar alle voertuigen? Ik heb nog steeds 6.2 niet. Doen ze dit nou ivm capaciteit of juist om te zien wat het effect heeft op de gehele vloot. Als er serieuze zaken naar voren komen dan kunnen ze deze aanpassen en verder uitrollen en diegene die hem al gehad hebben nog een keer doen ofzo? Als er een groot veiligheidsprobleem zou zijn, dan wil je toch graag dat ze in staat zijn om alle voertuigen in een keer te kunnen voorzien van een patch oid.
 
Waarom lukt het Tesla nog steeds niet om in een paar dagen een update te releasen naar alle voertuigen? Ik heb nog steeds 6.2 niet. Doen ze dit nou ivm capaciteit of juist om te zien wat het effect heeft op de gehele vloot. Als er serieuze zaken naar voren komen dan kunnen ze deze aanpassen en verder uitrollen en diegene die hem al gehad hebben nog een keer doen ofzo? Als er een groot veiligheidsprobleem zou zijn, dan wil je toch graag dat ze in staat zijn om alle voertuigen in een keer te kunnen voorzien van een patch oid.

Ik denk dat het zowel bandbreedte als risk management is. Niet elke update is ook gelijk. Een snelle patch om iets uit te schakelen kunnen ze waarschijnlijk snel pushen naar iedereen. Het bestand voor een full upgrade is vermoedelijk veel groter.
 
Wij hebben gisteren onze Tesla opgehaald (die stond er al een tijdje te wachten...), hier staat nog versie 6.0 op. Helaas heb ik tot nu toe nog niet de melding gekregen dat er een update beschikbaar is.

1. Zal ik eerst naar 6.1 gaan, of direct naar 6.2?
2. Kan ik langs een service center rijden zodat zij hem naar mij kunnen pushen?

Ik heb helaas (nog) niet de mogelijkheid om de auto thuis te laden, ook heb ik nog geen wifi... Vraag me af of ik de upgrade van 6.0 --> 6.2 over de 3G zal gaan ontvangen.

Iemand ideeën, tips?
 
Wij hebben gisteren onze Tesla opgehaald (die stond er al een tijdje te wachten...), hier staat nog versie 6.0 op. Helaas heb ik tot nu toe nog niet de melding gekregen dat er een update beschikbaar is.

1. Zal ik eerst naar 6.1 gaan, of direct naar 6.2?
2. Kan ik langs een service center rijden zodat zij hem naar mij kunnen pushen?

Ik heb helaas (nog) niet de mogelijkheid om de auto thuis te laden, ook heb ik nog geen wifi... Vraag me af of ik de upgrade van 6.0 --> 6.2 over de 3G zal gaan ontvangen.

Iemand ideeën, tips?

1, Direct 6.2
2. Kan wel langsrijden, maar gaan ze niet doen. Daar is juist de OTA voor. Als iedereen langs gaat rijden zonder echte problemen dan is het befaamde "hek van de dam"

3, eigenlijk. Gaat gewoon over 3G, géén WiFi voor nodig.
 
1, Direct 6.2
2. Kan wel langsrijden, maar gaan ze niet doen. Daar is juist de OTA voor. Als iedereen langs gaat rijden zonder echte problemen dan is het befaamde "hek van de dam"

3, eigenlijk. Gaat gewoon over 3G, géén WiFi voor nodig.

Top, thanks voor je snelle antwoord. Kan me wel vinden in wat je zegt op punt 2 overigens, dan wacht ik gewoon rustig af.
 
dank voor jullie reacties . Inderdaad af en toe een false positive, vooral bij lage snelheid .
Heeft iemand al echt de noodstop actief gehad ?
op you tube onlangs een filmpje gezien van Mercedes , Volvo en een VW polo waar het actief noodstop
Het systeem werd getest en behalve deze van Mercedes werkte deze systemen zeer goed
AEB (Autonomous Emergency Braking) safety system test - YouTube

Van Tesla heb ik nog niets gevonden , zal misschien nog verschijnen aangezien het nieuw is
 
Last edited:
Ik ben al ruim een week bij de gelukkigen, en heb een trip naar Münster (Duitsland) die over een paar weken gepland staat ingevoerd in de navigatie om de wijzigingen te testen. Rekening houdend met de op dat moment aanwezige energie in de accuu liet de software mij 40 minuten laden in Zevenaar, om dan door de stomen naar de bestemming. Benieuw om dit in de praktijk te testen. Ook de dodehoek detectie werkt goed, zelfs ruim op tijd.