Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
On another note: alarm van m'n model 3 is vanavond 2 keer onterecht afgegaan, stond eerste keer in zichtafstand en was niets of niemand in de buurt, tweede keer hier op een lege oprit thuis. Hardstikke leuk om de metalversie van Toccata et Fugue een keer op volume 100 te horen, maar uhm kan ik op een of andere manier achterhalen wat hem heeft getriggerd? Sentry mode meldde beide keren geen voorvallen, staat op thuislocatie zelfs uit.

Heb nu alarm maar even eraf gehaald voor de nacht, het maakt genoeg herrie zo...
 
Ik heb Vorige week 2019.24.4 geïnstalleerd. Vanochtend bij vertrek bleek dat alle stoel profielen zijn aangepast: de stoel gaat helemaal naar voren en de rugleuning kantelt maximaal richting de voorruit. (Niet heel prettig als je bijna 2 meter bent) De oplossing was: het wissen van de profielen en alles opnieuw instellen. (Gewoon de stoel goed zetten en het profiel opnieuw opslaan werkte niet: het profiel werd dan niet opgeslagen) Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Heb ik in een eerdere softwareversie ook gehad. Profiel aangepast en weer in orde. Na de bugfixes lag ik echter ongeveer op de achterbank. Wedeeom aangepast en niet meer teruggekomen.... model S 2017
 
Ik heb NOA op standaard aan staan. Vanaf de aanvang is hij dus ingeschakeld. Als ik bij de snelweg kom (Hilversum - Utrecht) geeft hij richting aan en gaat (soms) zelf de A27 op. Het vreemde is dat je dan om de Route te bevestigen weer je richtingaanwijzer moet gebruiken om te bevestigen. Zo schuif je door naar de middelste baan waar je niet wilt zijn. Ook onderweg vraagt hij nogal eens om bevestiging. Storend voor je omgeving dat je steeds knippert terwijl het mogelijk anders kan.
TIP VOOR TESLA:
Waarom niet je bevestiging net als bij het inschakelen van autosteering 2x dat hendeltje onder je richtingaanwijzer gebruiken ?? Scheelt een boel ergernissen bij bestuurders om je heen.
 
Ik heb NOA op standaard aan staan. Vanaf de aanvang is hij dus ingeschakeld. Als ik bij de snelweg kom (Hilversum - Utrecht) geeft hij richting aan en gaat (soms) zelf de A27 op. Het vreemde is dat je dan om de Route te bevestigen weer je richtingaanwijzer moet gebruiken om te bevestigen. Zo schuif je door naar de middelste baan waar je niet wilt zijn. Ook onderweg vraagt hij nogal eens om bevestiging. Storend voor je omgeving dat je steeds knippert terwijl het mogelijk anders kan.
TIP VOOR TESLA:
Waarom niet je bevestiging net als bij het inschakelen van autosteering 2x dat hendeltje onder je richtingaanwijzer gebruiken ?? Scheelt een boel ergernissen bij bestuurders om je heen.

Weet je zeker dat hij om je richtingaanwijzer vraagt. Is draaidruk op je stuurwiel niet genoeg.
 
Ik heb Vorige week 2019.24.4 geïnstalleerd. Vanochtend bij vertrek bleek dat alle stoel profielen zijn aangepast: de stoel gaat helemaal naar voren en de rugleuning kantelt maximaal richting de voorruit. (Niet heel prettig als je bijna 2 meter bent) De oplossing was: het wissen van de profielen en alles opnieuw instellen. (Gewoon de stoel goed zetten en het profiel opnieuw opslaan werkte niet: het profiel werd dan niet opgeslagen) Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Heb ik ook een keer gehad. Niet na een software update. In mijn geval na een summon actie. Profielen helemaal van slag. Gewoon ruimte gemaakt. Profiel niet opnieuw opgeslagen. Volgende dag was alles gewoon weer goed.
 
On another note: alarm van m'n model 3 is vanavond 2 keer onterecht afgegaan, stond eerste keer in zichtafstand en was niets of niemand in de buurt, tweede keer hier op een lege oprit thuis. Hardstikke leuk om de metalversie van Toccata et Fugue een keer op volume 100 te horen, maar uhm kan ik op een of andere manier achterhalen wat hem heeft getriggerd? Sentry mode meldde beide keren geen voorvallen, staat op thuislocatie zelfs uit.

Heb nu alarm maar even eraf gehaald voor de nacht, het maakt genoeg herrie zo...

Heb ik tot op heden 2x gehad met een vlieg. De eerste keer wist ik dat er een vlieg in zat maar ik kreeg hem/haar niet te pakken. Binnen een kwartier na afsluiten auto een alarmmelding. De 2e keer had ik de vlieg niet gezien maar wel gevonden na alarmmelding :)
 
  • Helpful
Reactions: curry684
Gisteren op de A4 naar Amsterdam werd ik afgesneden door een bestelbus. Dat was bewust, want busje zat al een tijdje op slechts kus-afstand van mijn achterbumper. Toen ik zelf naar rechts kon en 'm ruimte gaf om in te halen, ging mijn nieuwe vriend eerst naast mij half op mijn baan rijden (10cm naast mijn auto) en sneed mij vervolgens af zodat ik vol in de ankers moest (overigens: geen ingreep van de AP!!).

Ik dacht: ik krijg jou wel kereltje, en drukte triomfantelijk op het icoontje om de dashcambeelden op te slaan. Kenteken en bedrijf kon ik dan later prima uitlezen. In mijn hoofd speelde zich al diverse wraakacties af, die geen van allen goed eindigden voor de chauffeur en bedrijf in kwestie. :mad:

Thuisgekomen: helaas beelden niet opgeslagen, file corrupt. Damn!
 
Het kan een anti collision ingreep zijn geweest. Dit staat altijd aan behalve als je deze zelf uit zet.
Op alleen TACC heb ik al meerdere keren gehad dat hij ook stuurt wanneer hij een collision detecteert. AP hoeft dus niet persé aan te staan.

Wanneer je bijv. op TACC rijdt en naar de vangrail stuurt omdat er een hulpdienst tussendoor moet dan gaat hij ineens tegensturen richt het midden van de baan.
 
Je Tesla echter die een achteropkomer observeert kan niet even heen en weer voor dit effect en heeft geen voorkennis over de grootte van de auto om die BMW grille, en heeft dus geen bruikbare indicaties om betrouwbaar te kunnen zeggen of het een 3 op 20 meter is of een 5 op 16 meter.

Incorrect, computer vision kan die prima inschatten door te kijken naar de positie op het wegvlak en een afstandsinschatting te doen. De grote van het object doet er niet zo toe. Kijk naar waar het object de weg lijkt te raken, meet deze hoogte in pixels, kijk naar de curve van het wegvlak en doe een schatting. Het hoeft allemaal niet exact te zijn maar in die manier kun je zeer eenvoudig inschatten of iets ongeveer 1, 5, 10, 25, 50, 100, 250, 500+ meter is.

Deze inschatting doet een computer vele malen nauwkeuriger dan een mens.
 
Ik heb NOA op standaard aan staan. Vanaf de aanvang is hij dus ingeschakeld. Als ik bij de snelweg kom (Hilversum - Utrecht) geeft hij richting aan en gaat (soms) zelf de A27 op. Het vreemde is dat je dan om de Route te bevestigen weer je richtingaanwijzer moet gebruiken om te bevestigen. Zo schuif je door naar de middelste baan waar je niet wilt zijn. Ook onderweg vraagt hij nogal eens om bevestiging. Storend voor je omgeving dat je steeds knippert terwijl het mogelijk anders kan.
TIP VOOR TESLA:
Waarom niet je bevestiging net als bij het inschakelen van autosteering 2x dat hendeltje onder je richtingaanwijzer gebruiken ?? Scheelt een boel ergernissen bij bestuurders om je heen.
Ik krijg ook altijd een onnodige rijstrookwissel gesuggereerd op de A5 richting Zaanstad na knooppunt Raasdorp. Ik negeer het gewoon, gaat vanzelf weg. Of snap ik je niet en bedoel je wat anders?

Over rijstrookwissels gesproken. Ik snap niet waarom het de ene keer zo makkelijk en vloeiend gaat en de andere keer zo weifelend, onnodig afremmend of halverwege afbrekend. Terwijl ik dan de situatie waarin het goed gaat als moeilijker zou inschatten dan die waarin hij het spoor bijster raakt.
 
Deze melding was nieuw met 9.24.4 voor mij. Zelfde USB3.0 128 GB memory stick (Transcend) die prima werkte vanaf April dit jaar.
Nu blijkbaar te traag (via een USB3.0 hubje).
USB_Speed_too_low.jpg

Enige manier nu om het werkend te krijgen is direct via een USB poort van de M3, en de twee USB kabeltjes (micro USB en USB-c) op de andere poort via de USB hub. Niet ideaal vanwege beperkte laadstromen naar telefoons.

Soortgelijke ervaringen?
 
Deze melding was nieuw met 9.24.4 voor mij. Zelfde USB3.0 128 GB memory stick (Transcend) die prima werkte vanaf April dit jaar.
Nu blijkbaar te traag (via een USB3.0 hubje).
View attachment 436595
Enige manier nu om het werkend te krijgen is direct via een USB poort van de M3, en de twee USB kabeltjes (micro USB en USB-c) op de andere poort via de USB hub. Niet ideaal vanwege beperkte laadstromen naar telefoons.

Soortgelijke ervaringen?

Ja, hier een sandisk go extreme 3.1 usb stick. Voorheen nooit problemen , maar met 2019.24.4 is ie te traag. Het lijkt mij een software fout/bug want of ik het via een splitter of rechtstreeks in de USB aansluiting monteer: probleem keert terug. Heb hier al een melding via de tesla - report bug aangemaakt.
 
Thuisgekomen: helaas beelden niet opgeslagen, file corrupt. Damn!
Vergeet niet om de opslag te stoppen voor je de USB eruit haalt! Camera icoon rechtboven paar seconden aanraken . Rode stipje weg=safe!

Deze melding was nieuw met 9.24.4 voor mij. Zelfde USB3.0 128 GB memory stick (Transcend) die prima werkte vanaf April dit jaar.
Nu blijkbaar te traag (via een USB3.0 hubje).
View attachment 436595
Enige manier nu om het werkend te krijgen is direct via een USB poort van de M3, en de twee USB kabeltjes (micro USB en USB-c) op de andere poort via de USB hub. Niet ideaal vanwege beperkte laadstromen naar telefoons.

Soortgelijke ervaringen?
Ik heb er al het hele jaar een 160gb 5400 RPM harde schijf aanhangen en ik kan me niet voorstellen dat die sneller is dan een USB stick. Tenzij de write-buffer het verschil maakt maar dat lijkt me bij deze datastroom onzin, ding is telkens na drie maanden wel vol. Dan gaat t rode puntje ook uit en kan er geen bit meer bij. Ideaal: dus heb je nog een defecte laptop of een losse 2,5” drive liggen liggen : koop een 2,5” Sata behuizing and you rule too!
 
  • Love
Reactions: PaulusdB
On another note: alarm van m'n model 3 is vanavond 2 keer onterecht afgegaan, stond eerste keer in zichtafstand en was niets of niemand in de buurt, tweede keer hier op een lege oprit thuis. Hardstikke leuk om de metalversie van Toccata et Fugue een keer op volume 100 te horen, maar uhm kan ik op een of andere manier achterhalen wat hem heeft getriggerd? Sentry mode meldde beide keren geen voorvallen, staat op thuislocatie zelfs uit.

Heb nu alarm maar even eraf gehaald voor de nacht, het maakt genoeg herrie zo...

Mijn alarm heeft er ook zin na recent langer durend verblijf bij SeC. Gaat enkele keren per dag af. Alarm er af moeten halen dus. Nog geen vlieg gevonden.