Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Weten jullie misschien hoe die waarschuwing werkt als je van baan verandert?
Als je niet kan omdat er iemand naast je zit zou de baan toch rood worden?
Of is dit nog niet geactiveerd ?
Precies zo. Alleen activeer je dat pas als je van baan wilt wisselen, dus nadat je richting aan hebt gegeven. De doorgetrokken blauwe streep verandert dan in een rode stippellijn. Volgens mij totdat je wel kunt en dan gaat ie alsnog zodra het wel kan. Dat laatste leek vandaag zo, maar moet ik nog extra testen...
 
bij mij sinds update naar 2018.42.2 19e7e44 vergelijkbaar.
Puntsgewijs:
- Spotify opent niet meer (zowel Tesla account als prive-account), niet op mobiel internet, en niet op mijn Wifi thuis.
- Browser wil niet openen
- De groene lijnen op maps voor vlot verkeer zijn verdwenen (nu moet je zoeken naar het afwezig zijn van rode stukken op je route, wat toch trager is dan het bekijken van het aanwezig zijn van groene lijnen op de route).
- Mobiel internet geeft LTE aan (ik dacht hiervoor 4G maar dat weet ik even niet zeker).
Dat hoeft niet perse een probleem te zijn, LTE is sneller dan 4G, maar het vinden van een dataverbinding leek veel langer dan voorheen te duren na een grensovergang (BE - NL)
-- Reset via de 2 scrollknoppen helpt niet.

Ik hoop op een snelle bugfix..

LTE is 4G, dit zijn niet 2 verschillende. Spotify wou bij mij helemaal niet opstarten terwijl verbonden met wifi, erg raar. Moest eerst gaan rijden alvorens ik Spotify kon openen.

Browser opent bij mij wel, maar werkt nog steeds ruk...
 
En ja - ook ik heb geen groene wegstroken - alleen grijze en rode.
Nu is groen in principe gelijk aan grijs - dus wat mij betreft prima, ik zie de weg toch wel (maar dan grijs). Is as designed en geen bug denk ik.
Ik ook. Lijkt inderdaad een bewuste keuze om geen groen meer te laten zien, alleen nog oranje of rood als er iets aan de hand is. Ik vind dat wel jammer, want het is nu lastiger te zien of je überhaupt verkeersinformatie hebt. Eerst was dat altijd direct duidelijk: met groene lijntjes heb je wel verkeersinformatie, zonder lijntjes dus niet (meestal doordat je dan geen verbinding hebt). In Nederland normaal gesproken niet zo’n issue, maar in het buitenland met slechter mobiel bereik kwam het vaker voor dat er geen verbinding was en dus ook geen verkeersinformatie. Daarnaast gaven de groene lijnen ook een goed inzicht in het verkeersaanbod: een dikke groene lijn betekende dat er meer auto’s reden dan een dunne lijn, weliswaar zonder files. Die extra informatie heb je nu niet meer.
Afgezien van het voorgaande vooralsnog geen klachten. Nieuwe interface is even wennen maar wel een verbetering denk ik.
 
Wat mij is opgevallen bij V9 en de iPhone app. Als je de auto gaat voorverwarmen, dan wordt de stuurverwarming en stoelverwarming ook aangezet. (Begin nu te twijfelen of dat in de vorige firmware ook niet zo was:oops:)
Mooi zou zijn als je via de app de verwarming zou kunnen bedienen, en kan kiezen wat je precies zou willen verwarmen.
Moet alleen vandaag even kijken of m’n achterruitverwarming het nog doet. Zaterdagavond opweg naar huis kreeg ik mijn achterruit niet onwasemd.
 
a) Ivm de dashcam is er een knop om op te drukken waarna ie de laatste 10 minuten registreert op een USB-stick waarop je op voorhand een map moet aanmaken. Die knop heb ik daarnet even zitten zoeken, maar niks. Komt dat door het feit dat er nog geen USB-stick in zat? En zo ja, waar vind je die knop precies? Bij "camera"?

Inderdaad werkt dashcam pas wanneer je een USB hebt aangesloten. Dan verschijnt rechtsboven in beeld een kleine camera-icon. Druk je op die icon dan zal hij de laatste 10 minuten niet overschrijven. In theorie althans, ik merk zelf dat hij niet altijd filmt en soms juist wel terwijl ik geparkeerd sta.
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Ik moet spijtig genoeg ook elke dag rebooten aangezien spotify niet meer laadt .. Zelfs na 1 keer rebooten werkt het nog niet, na een tweede keer dan wel. Ik heb nochtans een complete factory reset gedaan dit weekend maar dat heeft ook niet echt geholpen. Wat is hier toch het probleem ? Zit die oude MCU met een nijpend tekort aan memory ofzo ?
Ik hoorde Elon nog zeggen in een interview dit weekend dat Tesla zn voorsprong vooral haalt omdat zij goed zijn in software en de andere autobedrijven niet. Maar als het niet lukt om een stabiel OS te maken, vraag ik me af waar ze dan zo goed in zijn. In alle vorige versies was het ook minimum wekelijks rebooten geblazen (meestal door het vastlopen van de webbrowser die ik constant gebruik voor teslawaze)
 
Wat mij is opgevallen bij V9 en de iPhone app. Als je de auto gaat voorverwarmen, dan wordt de stuurverwarming en stoelverwarming ook aangezet. (Begin nu te twijfelen of dat in de vorige firmware ook niet zo was:oops:)
Mooi zou zijn als je via de app de verwarming zou kunnen bedienen, en kan kiezen wat je precies zou willen verwarmen.
Moet alleen vandaag even kijken of m’n achterruitverwarming het nog doet. Zaterdagavond opweg naar huis kreeg ik mijn achterruit niet onwasemd.
Dit was al in v8 and lijkt onveranderd in mijn V9’s ervaring: stoel en stuur verwarming gaan aan als jij met de app de verwarming aanzet als temperatuur onder een bepaalde waarde is. Dat kan je niet controleren en dit waarde is voor mij onbekend, maar is niet ver van 5 graden zou ik raden.
 
Ik moet spijtig genoeg ook elke dag rebooten aangezien spotify niet meer laadt .. Zelfs na 1 keer rebooten werkt het nog niet, na een tweede keer dan wel. Ik heb nochtans een complete factory reset gedaan dit weekend maar dat heeft ook niet echt geholpen. Wat is hier toch het probleem ? Zit die oude MCU met een nijpend tekort aan memory ofzo ?
Ik hoorde Elon nog zeggen in een interview dit weekend dat Tesla zn voorsprong vooral haalt omdat zij goed zijn in software en de andere autobedrijven niet. Maar als het niet lukt om een stabiel OS te maken, vraag ik me af waar ze dan zo goed in zijn. In alle vorige versies was het ook minimum wekelijks rebooten geblazen (meestal door het vastlopen van de webbrowser die ik constant gebruik voor teslawaze)

Als je even switched tussen Spotify, radio, Spotify, laad hij bij mij wel, zelfs als ik gevraagd wordt voor mijn inlog-gegevens.
 
Vanochtend weer ritje V9 van kleine 100km

- twee maal phantom braking: niet echt fijn voor mijn achterliggers
- één maal rijstroken links niet goed weergegeven (moesten er drie zijn, zag er maar één): NB was vorige week ook al zo, maar op de andere kant (Utrecht - Hilversum), nu ook Hilversum - Utrecht A27 bij H'sum
- één maal rijstrook rechts weergegeven terwijl dat een doorgetrokken lijn was!
- één maal geklooi met baan naar rechts, waarbij de Tesla weer terug in zijn baan ging...

Zo wordt het autorijden er niet relaxter op.....
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
Vanochtend weer ritje V9 van kleine 100km

- twee maal phantom braking: niet echt fijn voor mijn achterliggers
- één maal rijstroken links niet goed weergegeven (moesten er drie zijn, zag er maar één): NB was vorige week ook al zo, maar op de andere kant (Utrecht - Hilversum), nu ook Hilversum - Utrecht A27 bij H'sum
- één maal rijstrook rechts weergegeven terwijl dat een doorgetrokken lijn was!
- één maal geklooi met baan naar rechts, waarbij de Tesla weer terug in zijn baan ging...

Zo wordt het autorijden er niet relaxter op.....

Eens, als de AP in de eerste 2 a 3 minuten op de snelweg wordt aangezet, zoekt de auto automatisch de rechterlijn op en gaat daar zeer dicht op rijden. Na de eerste 2 a 3 minuten rijden op de snelweg waarbij het midden tussen 2 lijnen wordt aangehouden, dan reageert de AP wel normaal.
 
Gisteren weer geupdate van de 2018.42.2 naar de 2018.42.3.

Zelf merk ik geen verschil. TuneIn is beter dat met deV8 maar Spotify blijft dienst weigeren wat ik ook probeer.

Apart... Spotify werkte vrijdag bij mij wel, al moest ik paar maal reloaden voor de playlists. Daarna ging afspelen prima.

(ook 2018.42.3)