Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Dit schijnt de nieuwe trent te zijn in V9.
Was toevallig bij SeC Adam en die hadden het al 7 keer gehoord vandaag. Nog geen oplossing maar het heeft hoge prioriteit...


View attachment 349193

Ik had deze melding vandaag ook. Kreeg hem tijdens het rijden. Afgelopen week in de regen en in het donker zonder problemen kunnen rijden. Nu, ook tijdens het donker maar zonder regen, ineens die melding dus. Wat mij is opgevallen dat de camera’s aan de zijkant en achterkant op dat moment niet werken / niet meedoen. Ik zag namelijk wel auto’s in het scherm op het moment dat de voor mij reden, maar ze verdwenen op het moment dat ze links, rechts of achter mij reden.
 
Nou de dashcam heeft vandaag echt zijn nut gehad. Ik kwam aanrijden op een kruispunt en daar was net een ongeluk gebeurd. Omdat ik hier had gelezen dat op het icoontje drukken geen kwaad kon heb ik dat gelijk gedaan. Ik heb uiteraard even geholpen ter plekke en daar bleek dat beide partijen "door groen" waren gereden. thuis toch maar even kijken of er stomtoevallig wat terug te zien was. En ja hoor. Super duidelijk beeld en in de verte te zien dat degen die van mijn kant kwam door groen was gereden. Helemaal top en blij voor degene dat de discussie gelijk afgehandeld is
 
Ik had deze melding vandaag ook. Kreeg hem tijdens het rijden. Afgelopen week in de regen en in het donker zonder problemen kunnen rijden. Nu, ook tijdens het donker maar zonder regen, ineens die melding dus. Wat mij is opgevallen dat de camera’s aan de zijkant en achterkant op dat moment niet werken / niet meedoen. Ik zag namelijk wel auto’s in het scherm op het moment dat de voor mij reden, maar ze verdwenen op het moment dat ze links, rechts of achter mij reden.
Ik hoop voor je dat hij wegblijft. Bij mij helaas niet en de support medewerker vertelde me dat ze vandaag vrijwel alleen deze melding kregen, honderden! Probleem zit in de zijcamera’s die voorheen niet gebruikt werden en in V9 wel. Ligt met hoge prioriteit bij de programmeurs.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
Heb noveen versie 1 auto pilot maar vandaag het zelfde probleem. Deed niets meer aan driver assistance. Zal dus niet aan de camera’s aan de zijkant liggen want die zijn er bij mij toch nog niet?
Mijn AP1 was 3 dagen niet beschikbaar. Zelf in die 3 dagen enen firmwa update tussendoor uitgevoerd
Kwam pas veel later in de avond ineens weer helemaal terug.

melding op het scherm;
- cruise control disabled
- driver assistent not available

Overigens lijkt het dan nu wel weer veel meer smooth te gaan. Ik vindt de AP beter en minder zenuwachtig reageren.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Mijn AP1 was 3 dagen niet beschikbaar. Zelf in die 3 dagen enen firmwa update tussendoor uitgevoerd
Kwam pas veel later in de avond ineens weer helemaal terug.

melding op het scherm;
- cruise control disabled
- driver assistent not available

Overigens lijkt het dan nu wel weer veel meer smooth te gaan. Ik vindt de AP beter en minder zenuwachtig reageren.
Bij een vorige update een tijd geleden dit soort meldingen met AP2 ook gehad. Toen gingen de zijcamera's voor het eerst blijkbaar iets doen en bleken die bij mij niet te werken. Na vervanging nooit meer een melding gehad. Zal dus waarschijnlijk toch een camera probleem zijn.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Ik vind de compactere afspeellijsten van spotify wel een vooruitgang, daar scrolde ik me helemaal suf aan bij de oude versie.
Dat is zo maar waar staan alle vastgelegde radiostations? Alleen nog maar onderin een lijst van alles wat je ooit hebt opgevraagd. Krijg er geen goeie aan. Alleen de vastgelegde radiozenders blijven netjes bij elkaar staan in het lint.
 
Last edited:
Iemand ook sinds V9 dat het mobiele netwerk heel slecht ontvangst geeft? Vanmorgen geupdatet naar V9 en vanmiddag geen of maar één streepje en dan ook nog 3G. Ik kon regelmatig niet eens bij Spotify :-(

bij mij sinds update naar 2018.42.2 19e7e44 vergelijkbaar.
Puntsgewijs:
- Spotify opent niet meer (zowel Tesla account als prive-account), niet op mobiel internet, en niet op mijn Wifi thuis.
- Browser wil niet openen
- De groene lijnen op maps voor vlot verkeer zijn verdwenen (nu moet je zoeken naar het afwezig zijn van rode stukken op je route, wat toch trager is dan het bekijken van het aanwezig zijn van groene lijnen op de route).
- Mobiel internet geeft LTE aan (ik dacht hiervoor 4G maar dat weet ik even niet zeker).
Dat hoeft niet perse een probleem te zijn, LTE is sneller dan 4G, maar het vinden van een dataverbinding leek veel langer dan voorheen te duren na een grensovergang (BE - NL)
-- Reset via de 2 scrollknoppen helpt niet.

Ik hoop op een snelle bugfix..
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
'k Weet niet goed...

* Die schermen waarmee je kan scrollen om de grootte ervan te wijzigen vind ik onhandiger;
* Ik zit nog steeds in de bovenbalk te drukken met mijn vinger wanneer ik een scherm wil switchen, 'k vind dat kleine "popup"-knopje onderaan helemaal niet handig, je moet echt naar beneden kijken, vind ik minder efficiënt en zelfs wat gevaarlijker (eyes on the road);
* De icoontjes en de gekozen kleuren vind ik minder duidelijk.

't Zal wel een kwestie van wennen zijn zeker, maar hum hum, voorlopig ben 'k niet de grootste fan.

Twee vraagjes:

a) Ivm de dashcam is er een knop om op te drukken waarna ie de laatste 10 minuten registreert op een USB-stick waarop je op voorhand een map moet aanmaken. Die knop heb ik daarnet even zitten zoeken, maar niks. Komt dat door het feit dat er nog geen USB-stick in zat? En zo ja, waar vind je die knop precies? Bij "camera"?

b) De jongste dochters speelt graag de Atari-spelletjes wanneer we ergens in Park staan. Maar kan dat geluid wat stiller gezet worden? Wanneer ze crasht met Lunar Commander of zo heeft heel de buurt het quasi geweten...

Verder geen concrete bugs echter. Integendeel, 'k lijk in Aalst voor 't eerst connectie te hebben, en heb voor 't eerst een pushmelding gekregen dat het superchargen bijna compleet was. Een unicum in mijn wereld!
 
Dat is zo maar waar staan alle vastgelegde radiostations? Alleen nog maar onderin een lijst van alles wat je ooit hebt opgevraagd. Krijg er geen goeie aan. Alleen de vastgelegde radiozenders blijven netjes bij elkaar staan in het lint.

Gewoon de recente linksom scrollen, bij mij werkt het in elk geval.
Staat bij "herstarten" van de auto wel terug op recent.

Vreemd, ze hebben de groene kleur van je accu status en je knipperlichten aanduiding verandert in gifgroen/gangreen kleur.
Voor de rest niet veel veranderd in het "tellerscherm".
Het centrale scherm is wat wennen aan de nieuwe layout, maar het lukt wel... .

Xavier
 
bij mij sinds update naar 2018.42.2 19e7e44 vergelijkbaar.
Puntsgewijs:
- Spotify opent niet meer (zowel Tesla account als prive-account), niet op mobiel internet, en niet op mijn Wifi thuis.
- Browser wil niet openen
- De groene lijnen op maps voor vlot verkeer zijn verdwenen (nu moet je zoeken naar het afwezig zijn van rode stukken op je route, wat toch trager is dan het bekijken van het aanwezig zijn van groene lijnen op de route).
- Mobiel internet geeft LTE aan (ik dacht hiervoor 4G maar dat weet ik even niet zeker).
Dat hoeft niet perse een probleem te zijn, LTE is sneller dan 4G, maar het vinden van een dataverbinding leek veel langer dan voorheen te duren na een grensovergang (BE - NL)
-- Reset via de 2 scrollknoppen helpt niet.

Ik hoop op een snelle bugfix..

Heb dezelfde versie, maar niets van dit alles. Browser, goed, Spotify in orde. LTE heeft'e altijd al aangegeven - zie ook geen veranderingen in snelheid.

En ja - ook ik heb geen groene wegstroken - alleen grijze en rode.
Nu is groen in principe gelijk aan grijs - dus wat mij betreft prima, ik zie de weg toch wel (maar dan grijs). Is as designed en geen bug denk ik.
 
De browser lijkt met V9 niet lekker te werken. Zo werkt abetterrouteplanner bij mij nu niet goed meer. Ook vervelend is dat de browser niet meer ruimte kan innemen. De vorige opzet werkte veel beter, zeker bij volledig scherm maar ook al bij half scherm. Ook heb ik het idee dat de browser minder snel is. Ik denk dat dat komt omdat de kaart functie altijd actief blijft op de achtergrond en daardoor minder tijd over blijft voor de browser.