Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Hmm, krijgen wij in Europa eigenlijk ook die Sentry Mode? Tesla heeft gisteren op haar site een beschrijving van de Sentry Mode geplaatst (Sentry Mode: Guarding Your Tesla) maar daarin las ik onderstaande quote:

"The feature will begin rolling out today to U.S. Model 3 vehicles, followed by Model S and Model X vehicles that were built after August 2017."

Tsja, hoe moet je dit lezen? Enkel in de VS beschikbaar of....?
 
Ik vermoed dat de dat meerTesla standaard is: momenteel is M3 *de markt* en daarbinnen USA op nummer 1, 2 en 3.

Logischer zou eerst S en X zijn, want die zijn duurder...

Uiteindelijk komt het ook naar Europa, mits er geen gezeur komt van de AP. Denk aan landen waar bijvoorbeeld ook dashcams verboden zijn.
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
Ook vanmorgen 2018.50.7 geinstalleerd, eveneens geen nieuwe Release notes gezien. Spotify werkt wel soepeler dan voorheen (kan eindelijk bij mijn eigen favorites zonder haperingen).

Wat mij op viel onderweg (ik heb pas 4.500km op de teller), is dat ik twee een forse ingrepen van AP te pakken had in twee identieke situaties. Op het moment dat ik op de linkerbaan 'gewoon' een vrachtwagen passeerde (dacht ik) . Met ca 135km/u zoefde ik op lege snelweg maar bij benadering van enkele vrachtwagen begon de MX ineens heel hard op de rem te trappen. Vlak daarna precies hetzelfde ingreep. Nu reden beide truckers wel dicht bij de stippellijn dus daar zal het te maken hebben maar het was wel weer even schrikken...
 
FD903FEF-ACD7-4CEC-AFA2-F14C97B57FC3.png
Iemand dit al eens gezien?

View attachment 377059

Jazeker, toen hij bij Tesla Amsterdam stond.
 
  • Like
Reactions: Rogier P
Vanochtend update naar versie 2018.51.15 ontvangen. Benieuwd of nu autopilot proefperiode gestart wordt.
Zoals al gemeld in het 3 draadje: ja, zelfs ik als MS-rijder, nou ja, voor 94% 3-rijder, vanochtend een pop-up gekregen na de update gisteren met daarin de melding dat de 30 dagen trial kan beginnen. Je kunt ook weigeren...:cool:

Derde keer al. Eens kijken of hij het over 2 weken nog doet als we naar Toscane rijden.
 
Nieuwe bug in versie 9 50.6
Bij mij en ook al enkele klanten aan de lijn gehad.
En inmiddels geverifieerd met Tesla.
Bij 50.6 is het vermogen naar de USB poorten sterk afgenomen. Het gevolg is dat, onder andere, telefoonladers niet meer werken. Dit is een bug en geen verandering. Bij een klant hebben ze de software gedowngrade naar v.48
Andere oplossing is een USB adapter voor de cigarettenaansteker te gebruiken.
Beetje oud issue, maar mijn S9 wil sowieso niet snelladen op de USB aansluiting (altijd normaal laden i.p.v. snelladen). Daarom rij ik al maanden rond met een snellader in de sigarettenaansteker.
 
Beetje oud issue, maar mijn S9 wil sowieso niet snelladen op de USB aansluiting (altijd normaal laden i.p.v. snelladen). Daarom rij ik al maanden rond met een snellader in de sigarettenaansteker.

Waarschijnlijk geeft de Tesla de voorgeschreven standaard van 5V op de USB gebruikt.
Ik heb elders op een ander forum gelezen dat sommige merken het voltage van de snelladers boosten naar 5,1 of 5,2 V.
Door de grotere spanningsval gaat / kan er een grotere (laad)stroom lopen.

Dit is dan ook niet zo zeer een fout van Tesla maar een probleem van je telefoon die zich niet aan de standaards houdt.
Apparaten die hier niet op berekend zijn moet je dan ook nooit aan zo'n snellader hangen omdat ze dan kunnen "opstijgen".
 
Waarschijnlijk geeft de Tesla de voorgeschreven standaard van 5V op de USB gebruikt.
Dit dus, het gaat niet zozeer om voltage maar amperes. De standaard USB aansluitingen geven enkel de USB standaard en dat is 5V/0.5A als ik me niet vergis en dat gaat traaaaag.

Als je een X hebt in een 6 seater config zit er volgens mij een extra USB aansluiting tussen de stoelen achter die wel iets meer amperes geeft.

Ik heb gewoon een 5V/3A adapter in mijn S op de 12V aansluiting en dat werkt goed. Je hebt ook van die dual USB to single USB kabels. Die kun je op de 2 non-data poorten (achterstoelen) plaatsen en dan heb je het dubbele aantal amperes wat meestal genoeg is voor de meeste tablets.

Maar op die poorten had je natuurlijk gewoon meer vermogen moeten hebben. Zekers voor de MCU2 versies!
 
zo snel gaat de auto ook weer niet in slaapstand maar er is altijd wel een kleine vertraging tenzij je HVAC aanzet, dan heb je dit niet en je kunt ook remote start via de app doen.

Wat is HVAC?

Mij auto gaat al in slaapstand als ik even lunch haal bij de AH, ook de achterklep gaat dan in een “slaapstand” je staat bijna voor schut bij je Tesla als je de kofferbak wil open doen.