Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Eindelijk de nieuwe gps ontvangen! Een paar nachten mijn gsm als wifi hotspot achtergelaten. 6GB later is hij er.
Hoe kun je eigenlijk zien welke map er actief is en wanneer die geupdatet wordt? Ik heb op de N34 (Hardenberg naar Emmen) ook "problemen" met de kaart. Die weg is een tijd terug opgewaardeerd naar een 100km/u weg, maar bij mij wil AP vaak niet harder dan 75km/u (autopilot begrensd). De auto gaat dan op basis van GPS behoorlijk in de remmen tot grote irritatie van de achterliggers. Roep regelmatig "report map issue", maar heb niet de indruk dat er veel gebeurd.

Zijn die mogelijkheden met slacker er wel? Playlist en dergelijke.
Ik verwacht niet dat Slacker veel meer mogelijkheden biedt. Ik denk dat het een bewuste keuze is om het hierbij te laten. Alles wat je maakt, moet je ook onderhouden, testen, uitleggen, ... Meer functies (zoals offline afspeellijsten) zou ik ook toejuichen, maar ik kan begrijpen waarom ze het niet doen.

Ik ben zelf ook software ontwikkelaar. Als je zelf de problemen zelf niet ervaart (in de VS gebruiken ze geen Spotify) en je krijgt de problemen niet door vanut de SeC, dan kan ik me voorstellen dat het bij de ontwikkelaars en/of product-management niet zo hoog op de radar staat. En ook Tesla zal beperkte resources hebben (IT-ers zijn schaars) en prioriteiten stellen waar aan gewerkt wordt. Blijkbaar staat dit niet heel hoog op het lijstje bij Tesla.
 
Ik heb sinds v9 regelmatig dat de browser niets doet. Ik kan bijvoorbeeld google.com intypen en vervolgens enter, maar vervolgens gebeurt er niets.

Laatst heeft het SeC bij de onderhoudsbeurt dit hersteld, maar nu blijft het terugkomen.

Meer mensen dit probleem? Weet iemand een quick fix?

De energie graph op het scherm halen. Dit forceert een cache flush waardoor bij terug oproepen van de browser, de browser de hele pagina opnieuw laadt en dan werkt het weer een tijdje.
 
  • Like
Reactions: Mark1969
Hoe kun je eigenlijk zien welke map er actief is en wanneer die geupdatet wordt?
Je ziet de wijziging aan de kaart in het dashboard. Die is anders. Verder is de stem een vrouw en in de gps opties zie je iets van 'online routing' of zo. Dit zijn de verschillen met de oude gps.
De snelheidsbeperkingen haalt hij volgens mij 'real time' binnen met de verkeersinfo. Ik heb AP1 en de kaart wordt daar overruled door de verkeersborden. Al zie ik op plaatsen waar hij geen bord leest (vb begin en einde bebouwde kom) dat er een achteruitgang is in de accuraaatheid in vergelijking met vroeger. Op verschillende plaatsen waar hij zich vroeger aanpaste, doet hij dat nu niet meer.
 
Helaas kent Tesla geen info scherm met versies. Zou wel erg handig zijn. Ik denk dan aan Maps, Firmware, BT versie, maar ook de snelheidsdatabase. Ik had nl begrepen dat die in een aparte database zaten. AP2 leest in ieder geval geen verkeersborden :) En daar de DB erg achterloopt is hij meer verkeerd dan goed qua snelheidsaanduiding....
 
Ik had bij een vorige kaartupdate dat de route naar mijn huis niet goed meer was. Vorige week bij een nieuwe kaart update was dat weer opgelost. De kaartupdates krijg je dus ongemerkt of de kaarten staan online...

Ik cross dwars door het hele land en moet zeggen dat ik vind dat de kaarten behoorlijk achterlopen... Fouten in Rotterdam, Almere, enz. Ik kan niet zien welke kaarten ik heb, helaas. Maar mijn auto hangt iedere avond aan de wifi...
 
Vandaag was droog en zonnig. Vandaar dat mijn autowipers af en toe een slagje maakten....:p Meestal mopper ik dat ze het niet snel genoeg doen...
Vergeleken met de automatisch ruitenwissers is Elon Musk zeer voorspelbaar ;)

Ik cross dwars door het hele land en moet zeggen dat ik vind dat de kaarten behoorlijk achterlopen... Fouten in Rotterdam, Almere, enz. Ik kan niet zien welke kaarten ik heb, helaas. Maar mijn auto hangt iedere avond aan de wifi...
We klagen hier wel over oude kaarten, maar bij mijn andere auto's was ik gewend om met oude kaarten rond te rijden, omdat een update van een kaart vaak al gauw honderden euro's moest kosten. Als de kaarten om de paar maanden up-to-date worden gebracht, dan ben ik al meer dan gelukkig. Het enige nadeel is dat de AP afhankelijk is van de snelheden op de kaart en dat maakt het soms wat lastig.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik cross dwars door het hele land en moet zeggen dat ik vind dat de kaarten behoorlijk achterlopen... Fouten in Rotterdam, Almere, enz. Ik kan niet zien welke kaarten ik heb, helaas. Maar mijn auto hangt iedere avond aan de wifi...

Sinds enkele maanden (nieuwe navi versie) vertrouw ik "blind" op de kaarten. Zelfs de situatie in Almere staat er steeds goed in, ondanks dat dit om de aantal maanden wijzigt. Ik rijd bijna dagelijks op de navi en kom niet echt gekke dingen tegen
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Sinds enkele maanden (nieuwe navi versie) vertrouw ik "blind" op de kaarten. Zelfs de situatie in Almere staat er steeds goed in, ondanks dat dit om de aantal maanden wijzigt. Ik rijd bijna dagelijks op de navi en kom niet echt gekke dingen tegen

Klopt in Almere gaat het nu beter, maar na de laatste twee updates geeft de navigatie te laat aan dat je een afslag moet nemen.
 
Tja, de discussie is lastig omdat niemand kan zien welke versie van de kaarten nu exact wordt gebruikt. Ik heb de nieuwe navigatie al vanaf het begin :)

Maar bij gaat het bij Almere (vanuit Amsterdam gezien) toch echt vaak fout: hij wil je snelweg af laten gaan, stukje terug en er dan weer op...
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Tja, de discussie is lastig omdat niemand kan zien welke versie van de kaarten nu exact wordt gebruikt. Ik heb de nieuwe navigatie al vanaf het begin :)

Maar bij gaat het bij Almere (vanuit Amsterdam gezien) toch echt vaak fout: hij wil je snelweg af laten gaan, stukje terug en er dan weer op...

Komt door de Floriade, de wegen veranderen iedere maand lijkt het, veel mensen en navigaties hebben er moeite mee. Zorgt allemaal voor veel gevaarlijke situaties momenteel.
 
Last edited:
Iemand dit al eens gezien?

Screenshot_20190214-010214.png
 
Ik heb inmiddels 2018.50 gekregen. Telefoneren is nog steeds klungelen. De “work-around” met de navigatie, die ik had bedacht en een aantal keren heb geprobeerd, werkt soms wel, maar vaker niet. Maar van de week ontdekte ik iets nieuws. Ik had gedurende de dag de BT van mij telefoon uit gezet, en bedacht me toen ik weer in de auto zat dat ik nog een belletje moest doen. BT van de telefoon weer aangezet en vervolgens bellen. In 1x raak.
Dus nieuwe “work-around”. Voordat je bij de auto bent, BT op de telefoon even uitzetten. Zodra je in de auto zit, nadat je de auto in “Drive” hebt gezet, de BT op de telefoon weer activeren.
 
Ik heb inmiddels 2018.50 gekregen. ....
Dus nieuwe “work-around”. Voordat je bij de auto bent, BT op de telefoon even uitzetten. Zodra je in de auto zit, nadat je de auto in “Drive” hebt gezet, de BT op de telefoon weer activeren.

Goede tip! Je weet dat even met scroll wheel geluid veranderen ook helpt? Dus bellen en als er verbinding is (en je niets hoort) even met de linkerduim.... Werkt bij mij elke keer. Is minder werk dan BT aan/uit zetten op telefoon.
 
  • Informative
Reactions: Nogo1966