Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Waarschijnlijk zit het al wel in deze rollout en kan dan gelijk schaduwdraaien over de gehele Tesla fleet en Tesla HQ per regio een go/no go geven. De Alpha test zeg maar waarvan je niet doorhebt dat jij ook informatie aanlevert.

Dus... iedereen zeg aub aan dat je rijgegevens wilt delen met HQ. Hoe meer data je deelt, hoe sneller de ontwikkelingen ;-)
Moet die instelling niet elke keer op OFF staan als je instapt.
 
Klopt helemaal. Helaas is het niet de gemakkelijk bereikbare connector in de deur maar zit hij achter het grote scherm. Hier staat een goede handleiding hoe je daar bij kan komen.

De foto hierboven van WOTS bevat een link naar FreedomEV waarop weer een link staat naar een GitHub repo van ene "jnuyens". Ik denk dat Jasper zelf die presentatie gaf op WOTS? Hij werkt dus duidelijk niet voor Tesla, maar zit wel op dit forum.

De image file http://www.freedomev.com/develop-2018.39.2.1-13-cbbcef4da9.img is gewoon nog beschikbaar. Het is een Squashfs bestand, leuk om in te grasduinen.
Vincent Everts heeft op Facebook deze presentatie live gestreamed.
 
Klopt helemaal. Helaas is het niet de gemakkelijk bereikbare connector in de deur maar zit hij achter het grote scherm. Hier staat een goede handleiding hoe je daar bij kan komen.

Bij MCU2 auto's werkt ook de 2e optie niet meer. De CID (instrumentencluster) heeft geen netwerkaansluiting meer, omdat het geen computer meer is maar een scherm. Je moet dan dus echt het grote scherm los halen.

Leuk als de auto een paar jaar oud is, gaat mij nu nog net wat te ver :)
 
De image file http://www.freedomev.com/develop-2018.39.2.1-13-cbbcef4da9.img is gewoon nog beschikbaar. Het is een Squashfs bestand, leuk om in te grasduinen.
Leuk om even in te gluren inderdaad, net alsof je een kijkje onder de motorkap neemt.

Best interessant om te zien hoe ze sommige zaken ingericht hebben, en de comments die in sommige configuratie bestanden te vinden zijn over hoe en waarom sommige dingen zo opgelost zijn.

Nu nog een manier vinden om hem op mijn eigen auto te krijgen :rolleyes:
 
Ja, het gaat mij ook wat ver. Ik vraag me wel af of je dat img bestand niet gewoon via een USB stick op het systeem kan zetten.. aangezien iemand dat elders op dit forum aanbiedt (als je bij hem in de buurt woont in California).

De USB stick komt als blockdevice te voorschijn in het OS. Dus daar kun e inderdaad ook de image wel vanaf halen, maar dan zul je nog wel de MCU de opdracht moeten geven om de image te laden. En daarvoor heb je blijkbaar toch die netwerk verbinding voor nodig.
 
Ik ben op zich wel happy met de tekst, al is de eerste zin wat cryptisch. Leek even of V9 alleen naar USA ging. Gelukkig geeft de tekst aan het eind daar een wat positievere draai aan.

Wel is mi duidelijk dat voorlopig de focus op USA ligt.
 

upload_2018-10-6_0-51-4.png


En, ja hoor:



En tel er maar op dat dat ook voor NL geldt; als 't voor ons niet nóg langer is. I'll be honest: Er blijft bar weinig over van m'n enthousiasme voor V9 zo... Ik voorspel November op z'n vroegst voor V9 in NL en Q2 2019 voor "Navigate on Autopilot". En trust me, ik ben de eerste die hoopt dat ik verkeerd ben. En dat terwijl ze toch behoorlijk de indruk gewekt hebben in de loop van 't jaar dat we er nu allemaal al lang mee rond zouden rijden.

Verder: de officiële releasenotes.
 
Last edited:
Uitrol van de eerste echte publieke V9 (2018.39.6) nu echt goed van start... En verdeeld over pre-AP, AP1, AP2, AP2.5... Zag ook een Canadees voorbijschieten :) Dus conform de tweet van Tesla. Nu even wachten en hopelijk half november uitrol in Europa. Als ik globaal kijk naar TeslaFi begint dat meestal in UK, NOR en NL...

Alhoewel ik natuurlijk popel om V9 te gaan gebruiken, is het wellicht helemaal niet erg om de eerste vervelende bugs er door de cowboys eruit te laten halen :cool:
 
Ook de laatste zin vind ik erg cool als used Tesla rijder en ondersteund de eerdere uitspraken van Musk
Every single Model S, Model X and Model 3 ever built will receive new features and improvements from Software Version 9.0. This is just the latest reminder that when you own a Tesla, you own a car that will only get better over time.
 
Ook de laatste zin vind ik erg cool als used Tesla rijder en ondersteund de eerdere uitspraken van Musk
Every single Model S, Model X and Model 3 ever built will receive new features and improvements from Software Version 9.0. This is just the latest reminder that when you own a Tesla, you own a car that will only get better over time.

Het is dat de fun&games ook voor de classics zijn, anders bleef er niet veel van deze uitspraak over. Wat niet wegneemt dat ik heel tevreden ben met de huidige functionaliteit en best nog 10 jaar op V8 wil rijden, ben niet zo'n gadget Harry. Alleen dat typische US marketing geblaat mag van mij wel wat minder.
 
View attachment 341202

En, ja hoor:





En tel er maar op dat dat ook voor NL geldt; als 't voor ons niet nóg langer is. I'll be honest: Er blijft bar weinig over van m'n enthousiasme voor V9 zo... Ik voorspel November op z'n vroegst voor V9 in NL en Q2 2019 voor "Navigate on Autopilot". En trust me, ik ben de eerste die hoopt dat ik verkeerd ben. En dat terwijl ze toch behoorlijk de indruk gewekt hebben in de loop van 't jaar dat we er nu allemaal al lang mee rond zouden rijden.

Verder: de officiële releasenotes.



Ik ben echt fan van Tesla en een beetje minder fan van EM. Het grootste probleem zijn de niet gerealiseerde voorspellingen/beloftes van zowel Tesla en vooral EM. Het tijdspad is echt totaal anders dan toegezegd/getwitterd etc.

Wanneer leren ze dat dit averechts werkt?
Misschien tijd voor een twitterstorm om te laten horen dat we én gek zijn op Tesla én er tabak van hebben dat tijdsplanningen geheel niet gehaald worden.
 
Ik ben echt fan van Tesla en een beetje minder fan van EM. Het grootste probleem zijn de niet gerealiseerde voorspellingen/beloftes van zowel Tesla en vooral EM. Het tijdspad is echt totaal anders dan toegezegd/getwitterd etc.

Wanneer leren ze dat dit averechts werkt?
Misschien tijd voor een twitterstorm om te laten horen dat we én gek zijn op Tesla én er tabak van hebben dat tijdsplanningen geheel niet gehaald worden.
Het duurt even, maar dan komt het toch. Ik was er 31-1-2014 bij dat Elon Musk in Amsterdam was. Hij beloofde toon een navigatie die alle andere navigatie systemen hopeloos achterhaald zou maken. Het heeft 4,5 jaar geduurd voor het zover was. Elon time dus.
Toch ben ik er nu heel blij mee.
 
Ik ben echt fan van Tesla en een beetje minder fan van EM. Het grootste probleem zijn de niet gerealiseerde voorspellingen/beloftes van zowel Tesla en vooral EM. Het tijdspad is echt totaal anders dan toegezegd/getwitteTe etc

Helemaal eens. Eerder kon ik nog reikhalzend uitkijken naar software updates en. Daar ben ik mee opgehouden. Ik ben tegenwoordig (oprecht) blij met mijn Tesla als de auto foutloos functioneert en ik houd m tot in de eeuwigheid. Maar mede door de de loze beloften over de (timing) van nieuwe functies en het niet waarmaken van toezeggingen gaat de glans er wat af. (Dat is juist wel de enige redenen waarom ik (naïef) ook voor alle nog niet functionerende opties al wel betaald heb. Maar het mag allemaal weer even duren...)

Het hele proces met V9 is een mooi voorbeeld. Met een "oude" AP2.0 (geen dash cam voor mij) en geen "navigate on autopilot" heb ik iig weinig reden om reikhalzend uit te zien. Het komt vanzelf wel een keertje (of niet).