Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
It's official: V9 (2018.40) will roll out to everybody on Monday, October 1st. Just confirmed over the phone with Tesla CS.

Voor de nieuwelingen: neem dit a.u.b. met een behoorlijke korrel zout, zo niet een pak zout. SC's zijn over het algemeen helemaal niet op de hoogte van dit soort zaken zover ik weet en daarbij rollen ze updates met reden uit in 'waves'; als er een probleem in de update blijkt te zitten heeft maar een (relatief) klein percentage last van dit probleem i.p.v. dat ze de hele vloot (bij wijze van) om zeep helpen.

Het feit dat degene 2 keer heeft gebeld en twee keer dezelfde bevestiging heeft gekregen is, enigszins, hoopvol maar zegt verder nog weinig tot niets. Er kan bij het betreffende SC natuurlijk ook gewoon een gerucht rondgaan waar ze allemaal in gestonken zijn.

Ik duim dat het klopt maar zou mijn adem niet inhouden. Dat zijn mijn €0.02.

I want to publicly apologize for misleading all that V9 would mass-release on Monday morning. :D
 
  • Like
Reactions: Andre68
Uitrollen gaat nog wel even duren denk ik, tweet van Musk van vanochtend...
306EF791-4704-4022-AC6E-AB58E10E56DD.jpeg
 
Nu een video van een half uur, uncut en overdag. Ziet er goed uit, maar nog wel de nodige bugs.



Wat ik me afvraag; die Jasper is een Belg. Dat hij V9 heeft en op YouTube zet moet toch iets zeggen over zijn relatie met Tesla. Volgens mij blijkt uit zijn verhaal dat de V9 is gehackt, maar al te duidelijk is het niet.

Maar zijn video’s zijn vrijwel zonder uitzondering in Nederland opgenomen. Misschien wishfull thinking, maar zou het zo kunnen zijn dat de Nederlandse wetgeving sommige functionaliteiten nu al toestaat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Belgie? Als dat zo is dan zouden we in Nederland wel eens sneller dan in andere landen een uitrol van V9 kunnen krijgen.

Het lijkt te veel op Amerikaanse software: Keep Your Lane. Vrijwel zonder uitzondering haalt hij, ook in Mad Max Mode, wel zelf in (naar links) maar gaat niet zelf terug. Het moment waarop hij gaat inhalen is vind ik ook veel te vroeg, op te grote afstand van de voorligger.

Die enkele keer dat hij on- of offramp gaat lijkt het helemaal niet te lukken.

Bovendien zie ik met grote regelmaat de “nagbalk”. Kennelijk houdt hij dus geen contact met het stuur, waardoor het ook zou kunnen dat hij niet terugkeert naar rechts.

Kortom; meer duidelijkheid. Maar nog steeds veel vragen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: FrankNL
Maar zijn video’s zijn vrijwel zonder uitzondering in Nederland opgenomen. Misschien wishfull thinking, maar zou het zo kunnen zijn dat de Nederlandse wetgeving sommige functionaliteiten nu al toestaat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Belgie?

Nee, in de video geeft hij aan dat hij dit zelf een aantal features heeft enabled die voor Europe disabled waren.
 
Wat ik me afvraag; die Jasper is een Belg. Dat hij V9 heeft en op YouTube zet moet toch iets zeggen over zijn relatie met Tesla. Volgens mij blijkt uit zijn verhaal dat de V9 is gehackt, maar al te duidelijk is het niet.
Toch vertelt 'ie 't duidelijk in dit filmpje (A: "leaked image", B: rooted auto, C: hij zegt 't elders ook). Zie ook de description van het filmpje: "Tomorrow I will try a newer release: 2018.39.2.1".

Maar zijn video’s zijn vrijwel zonder uitzondering in Nederland opgenomen. Misschien wishfull thinking, maar zou het zo kunnen zijn dat de Nederlandse wetgeving sommige functionaliteiten nu al toestaat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Belgie? Als dat zo is dan zouden we in Nederland wel eens sneller dan in andere landen een uitrol van V9 kunnen krijgen.
Ik dénk inderdaad wishful thinking en dat je misschien een beetje teveel afleidt van een vrij summier filmpje (op dat vlak). Ik denk eerder dat die filmpjes zich in NL afspelen omdat daar de map/GPS data beter/nauwkeuriger is?

Het lijkt te veel op Amerikaanse software: Keep Your Lane.
Daar ben ik op Reddit onlangs nog over afgefakkeld... klaarblijkelijk bestaat "keep your lane" niet. Begrijp me niet verkeerd, ik dacht ook écht dat 't zo was / werkte in de US.
 
Daar ben ik op Reddit onlangs nog over afgefakkeld... klaarblijkelijk bestaat "keep your lane" niet. Begrijp me niet verkeerd, ik dacht ook écht dat 't zo was / werkte in de US.

Dit is een zeer gebruikelijk bord in de VS.

main-qimg-d17309344d113d0d4c734cbd33cbfc46


Het is alleen State Law en dus niet in iedere staat van toepassing.

Wel is er een stevige lobby om ook de paar staten waar dat nog niet zo is ook om te kregen.
Zelfs in de staten waar het niet bij wet verplicht is om rechts te houden is er wel het advies om rechts te houden.
Keep your lane, kan dan ook nooit een excuus zijn om een AP daarop te baseren.

Keep your lane is iets waarvan ook de Amerikanen inmiddels al enige tijd begrepen hebben dat het niet werkt.