Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
O yes... its coming

upload_2018-10-30_12-17-59.png
 
Omdat de ABRP slecht werkt op de browser van de auto heb ik nu ook geprobeerd om de route van ABRP naar Maps te exporteren en daarna naar de auto.

Helaas, als je een tussenstop plant dan weigert de overdracht naar de auto.
Dat is wel echt héél sullig dat dit niet werkt.

Het overzetten naar maps gaat nog goed maar je krijgt een vage foutmelding als je dit dan naar de auto wilt sturen.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Vanmorgen 7.00 uur:
Mevrouw V: “He, er staat hier dat er een update is voor de Tesla”
ik: “Echt? Eindelijk!” -trekt jas aan om in de stromende regen naar de auto te lopen-
Mevrouw V kijkt me wat meewarig aan en trekt een wenkbrouw omhoog
Ik, relativerend: “Nou, het valt wel mee hoor. Op het forum zijn er mensen die wel een paar keer hun auto gereset hebben naar fabrieksinstellingen of die hem dwars voor de voordeur hebben geparkeerd voor een betere wifi-ontvangst. Echt waar. Volwassen mannen.”
Mevrouw v trekt andere wenkbrouw ook omhoog
Ik loop met een gezicht alsof het heel normaal is om voor het ontbijt door de stromende regen in de auto te gaan zitten naar de auto en start de update...

En nu de de eerste 100 km ervaring met V9 :)

Ook bij mij lijkt het alsof autopilot beter werkt, logischer of zoals al eerder beschreven: nog meer zoals je zelf zou rijden. Nu had ik al niet veel klachten maar ik ervaar dit echt als een verbetering.
De Avatar van de Tesla in wat bij auto’s het instrumentencluster zou heten lijkt te heet gewassen maar al snel begrijp je dat dat is om standaard meer van de omgeving te kunnen tonen. En dat went snel.
Bijzonder om te merken dat er op je schermpje ineens ook auto’s achter je kunnen verschijnen. En hoewel het getoonde beeld er soms nog naast zit, ben ik vooral verbaasd over hoe accuraat het is. Als je een auto volgt die jou inhaalt over de rechterbaan dan zie je op exact het goede moment hoe deze auto weer invoegt na de auto voor me.

En zo zijn er meer voorbeelden. En hoewel de icoontjes van andere voertuigen nog wat abstract zijn, valt me op hoeveel verschillende er al lijken te zijn. Grote vrachtwagen, kleine bus, hoekige of gestoomlijnde auto. Er is zelfs een verschil tussen een vrachtwagen en een bus. Geeft al met al vertrouwen, en dit is natuurlijk nog maar de startversie van V9.

Grootste probleem tot nog toe was het vinden van de bediening van de stuurverwarming. Meer dan 25 minuten zoeken en handleiding hielpen niet. Uiteindelijk toch bij toeval gevonden. Mocht iemand hetzelfde probleem hebben: ik weet de oplossing :)

Verder realiseer ik me vandaag weer eens hoe leuk en bijzonder het is om in een ‘auto’ te rijden die ruim een jaar en >70000 km na de aanschaf elke keer nog beter wordt. En dan moet ik de meeste nieuwe mogelijkheden nog uittesten....
 
Vanmorgen 7.00 uur:
Mevrouw V: “He, er staat hier dat er een update is voor de Tesla”
ik: “Echt? Eindelijk!” -trekt jas aan om in de stromende regen naar de auto te lopen-
Mevrouw V kijkt me wat meewarig aan en trekt een wenkbrouw omhoog
Ik, relativerend: “Nou, het valt wel mee hoor. Op het forum zijn er mensen die wel een paar keer hun auto gereset hebben naar fabrieksinstellingen of die hem dwars voor de voordeur hebben geparkeerd voor een betere wifi-ontvangst. Echt waar. Volwassen mannen.”
Mevrouw v trekt andere wenkbrouw ook omhoog
Ik loop met een gezicht alsof het heel normaal is om voor het ontbijt door de stromende regen in de auto te gaan zitten naar de auto en start de update...

En nu de de eerste 100 km ervaring met V9 :)

Ook bij mij lijkt het alsof autopilot beter werkt, logischer of zoals al eerder beschreven: nog meer zoals je zelf zou rijden. Nu had ik al niet veel klachten maar ik ervaar dit echt als een verbetering.
De Avatar van de Tesla in wat bij auto’s het instrumentencluster zou heten lijkt te heet gewassen maar al snel begrijp je dat dat is om standaard meer van de omgeving te kunnen tonen. En dat went snel.
Bijzonder om te merken dat er op je schermpje ineens ook auto’s achter je kunnen verschijnen. En hoewel het getoonde beeld er soms nog naast zit, ben ik vooral verbaasd over hoe accuraat het is. Als je een auto volgt die jou inhaalt over de rechterbaan dan zie je op exact het goede moment hoe deze auto weer invoegt na de auto voor me.

En zo zijn er meer voorbeelden. En hoewel de icoontjes van andere voertuigen nog wat abstract zijn, valt me op hoeveel verschillende er al lijken te zijn. Grote vrachtwagen, kleine bus, hoekige of gestoomlijnde auto. Er is zelfs een verschil tussen een vrachtwagen en een bus. Geeft al met al vertrouwen, en dit is natuurlijk nog maar de startversie van V9.

Grootste probleem tot nog toe was het vinden van de bediening van de stuurverwarming. Meer dan 25 minuten zoeken en handleiding hielpen niet. Uiteindelijk toch bij toeval gevonden. Mocht iemand hetzelfde probleem hebben: ik weet de oplossing :)

Verder realiseer ik me vandaag weer eens hoe leuk en bijzonder het is om in een ‘auto’ te rijden die ruim een jaar en >70000 km na de aanschaf elke keer nog beter wordt. En dan moet ik de meeste nieuwe mogelijkheden nog uittesten....

Goed nieuws voor mevrouw V: met V9 is er nu ook mogelijkheid om toekomstige updates te starten vanuit de app :)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: PaulusdB and EelkoV
Wauw dat is een flinke stap vooruit. Vandaag helaas veel file gereden. Dan maakt de V9 EAP het een stuk dragelijker. Geen rare afrem geluiden meer. Rustig optrekken en afremmen, goed anticiperen op automobilisten die van rijstrook wisselen. Ok op een paar punten is ruimte voor verbetering, maar V9 heeft met het activeren van alle camera's veel potentie in zich. Ben reuze benieuwd hoe de deep learning technologie de auto steeds beter laat rijden met toekomstige software updates.
 
  • Like
Reactions: nico180
Stuurverwarming via de app zou wel echt briljant zijn maar ook hier gaat dit (vind ik) snel genoeg als je het aanzet.

Zit er in. Ik heb de stuurverwarming altijd aan staan. Als ik de auto instap werkt het ook direct dus. In dat geval is het voldoende om via de app de interieur-verwarming aan te zetten - het stuur wordt is dan ook warm als je de auto instapt.

Erg blij met de AP update- veel smoother zoals eerder beschreven. Reden vorige week s'avonds in de regen terug naar NL uit Hannover. afstand van 200 km. Snelheid grotendeels op 150 - met AP2. aan Wat fantastisch is dat om zo te rijden en wat een veilig gevoel geeft het om te weten dat de auto meekijkt!

Overigens viel mij vanochtend op de A10 op dat AP2 (of alleen 2.5?) in staat is om vier banen te zien. Reed zelf in de tweede baan, maar zag ze alle vier op het scherm.
 
Ben ook erg tevreden over de update. Autopilot gaat gelukkig iets harder door verbindingsbogen, ik vond het altijd erg irritant dat ie erg veel vaart minderde. Verder valt mij op dat de auto-lang change ook op 4 baans n-wegen werkt.

Ik vind het alleen wel jammer dat de navigatie altijd op de voorgrond is. Ik had vaak de teslawaze website in de browser bovenin staan in combinatie met muziek onderin (zeker tijdens mijn standaard woon- werkverkeer). Nu moet ik na het wijzigen van mijn muziek weer handmatig overschakelen naar de browser