Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Net nog even gebeld met de Tesla service desk. Ze zijn zich bewust van de spotify problemen en werken aan een fix. Dit begint nu toch wel heel erg lang te duren. Vreemde is dat in het service center in Gent ze helemaal niets weten van problemen met Spotify. Vreemd dat je 2 keer een totaal ander antwoord krijgt.
 
Niet 9.0 gerelateerd, maar wel een paar keer al hier voorbij gekomen:

Ik ben zojuist door SeC Tilburg gebeld over mijn "gele lijnen" in het scherm.

Allereerst het goede nieuws:
- Ik krijg een nieuw scherm, onder garantie (maar dat was al medegedeeld toen ik het meldde een tijd terug).
- Als het scherm niet meer responsive is (echt stuk dus), hebben ze wel een voorraad vervangende schermen. Maar: geen garantie dat daar de verkleuring niet optreed (maar dat boeit me dan op dat moment niet zo).

En dan nu het minder goede nieuws:
- "Tel er maar niet op, dat de nieuwe schermen er voor de zomer van 2019 zijn".

Iets meer technisch (maar geen idee in hoeverre de persoon er zelf ook over gebriefed is en daadwerkelijk de kennis en info heeft): het worden nieuwe type schermen. Dus in ieder geval een ander type lijm. Benieuwd of er al meer mensen door Tesla geinformeerd zijn over de schermen..
 
  • Informative
Reactions: resrc
Ik was vanmorgen in Duiven voor een servicebeurt voor de X, daar werd mij ook medegedeeld dat er een nieuw type scherm zou komen, en of ik daarop wilde wachten. Zou ergens begin volgend jaar zijn dat de schermen beschikbaar zouden komen.
 
Is er een manier om je batterij-aankomstpercentage in de navigatie vast te zetten in een schermmodus die NIET de trip-modus is? Ik rij bv altijd in "heading up"-modus. Als ik dan op een lang traject het % van m'n batterij bij aankomst wil checken doe ik dat al scrollend op het touchscreen, maar dan gaat de navigatie altijd in trip-modus en blijft ie daar hangen. Wanneer ik dan terug in heading-up modus ga verdwijnt het aankomstpercentage dan weer...
 
Weet iemand waarom Tesla er voor kiest de AP optie te verbinden aan de auto in plaats van aan de persoon/familie?
Forumleden die bijvoorbeeld reeds in hun derde of vierde Tesla rijden, hebben dit 'onderdeel' telkens "tweedehand" moeten verkopen en weer nieuw moeten aanschaffen. Ergens komt mij dit niet logisch over...
Daarbij komt dat AP door de jaren heen niet verouderd maar eerder verbetert. Is dan afschrijven logisch? Ergens lijkt het meer op een dienst.
Wanneer het gescheiden van de auto zou worden verkocht, dan zou de tweedehands Tesla koper zelf de afweging kunnen maken het al dan niet aan te schaffen. (Mogelijk dient de betaling dan in een andere vorm, qua looptijd, of abonenment, maar ontkoppeld van een specifieke auto, in lijn met sommige software op de pc)
Ook nu reeds vinden verkopen van tweedehands Tesla's plaats zonder AP (wanneer de eerste eigenaar de optie niet heeft aangeschaft). En ook nu kunnen dergelijke tweedehands kopers van een auto zonder AP die optie (lijkt mij) alsnog aanschaffen. Dit toont al aan dat het geen onlosmakelijk onderdeel is...
 
Last edited:
Al sinds het begin valt bij mijn MX eens in de zoveel tijd de achteruitrijcamera uit. Bij sommige softwareversies vaker, bij andere minder. Meestal begint het met verkleuren, waarna het het scherm volledig zwart wordt. Het is een beetje irritant, maar ook niet meer dan dat. Even resetten en je hebt weer beeld.
Sinds V9 is daar een grappige variant bij gekomen: af en toe wordt het beeld gespiegeld weergegeven. Of beter gezegd is het camerabeeld hetzelfde als wat een gewone camera weer zou geven omdat het standaard beeld gespiegeld is (net als de videocam op een telefoon of computer).
 
Weet iemand waarom Tesla er voor kiest de AP optie te verbinden aan de auto in plaats van aan de persoon/familie?
Forumleden die bijvoorbeeld reeds in hun derde of vierde Tesla rijden, hebben dit 'onderdeel' telkens "tweedehand" moeten verkopen en weer nieuw moeten aanschaffen. Ergens komt mij dit niet logisch over...
Daarbij komt dat AP door de jaren heen niet verouderd maar eerder verbetert. Is dan afschrijven logisch? Ergens lijkt het meer op een dienst.
Wanneer het gescheiden van de auto zou worden verkocht, dan zou de tweedehands Tesla koper zelf de afweging kunnen maken het al dan niet aan te schaffen. (Mogelijk dient de betaling dan in een andere vorm, qua looptijd, of abonenment, maar ontkoppeld van een specifieke auto, in lijn met sommige software op de pc)
Ook nu reeds vinden verkopen van tweedehands Tesla's plaats zonder AP (wanneer de eerste eigenaar de optie niet heeft aangeschaft). En ook nu kunnen dergelijke tweedehands kopers van een auto zonder AP die optie (lijkt mij) alsnog aanschaffen. Dit toont al aan dat het geen onlosmakelijk onderdeel is...
Wil je er een subscription service van maken? :) Ik weet niet of dat eenvoudig te slikken valt; mensen zijn nu al niet happig op een abonnement nemen op verkeersinfo in hun BMW...
 
Wil je er een subscription service van maken? :) Ik weet niet of dat eenvoudig te slikken valt; mensen zijn nu al niet happig op een abonnement nemen op verkeersinfo in hun BMW...
Mij lijkt een abonnement al heel snel veel goedkoper dan per aangeschafte Tesla vele duizenden euro’s zakelijke afschrijving en dan nog elk jaar 22% bijtelling privé daaroverheen.
Stel het kost € 1.000 per jaar zakelijk, dat is ongeveer dezelfde kosten als afschrijven over vier jaar. En géén bijtelling hierover. Ook meer marge voor Tesla, want dit komt elk jaar terug over de levensduur van de auto...
 
Last edited:
Wil je er een subscription service van maken? :) Ik weet niet of dat eenvoudig te slikken valt; mensen zijn nu al niet happig op een abonnement nemen op verkeersinfo in hun BMW...
Bijvoorbeeld, wij betalen voor onze Zoe nu ook 86 euro per maand batterijhuur.

Aanvullend op mijn vorige reactie vind ik het opvallend dat een zeer goede Tesla-klant die om de 4 jaar een nieuwe Tesla koopt ten opzichte van een klant die een Tesla over (bijvoorbeeld) 12 jaar afrijdt nu voor AP duurder uit lijkt te zijn, opvallend.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Had laatst 'auto-fold mirrors' maar even uitgezet, nadat de rechter niet meer naar buiten wilde komen na de aantal vorst dagen. Nu is het al een aantal keer voorgekomen dat ik terugkom bij de auto en dat de spiegels gewoon ingeklapt zijn. Dit gebeurt ook niet altijd, soms blijven ze wel netjes uit. Zit op 42.3 trouwens. Inmiddels nu het weer warmer is gewoon weer aangezet, maar goed. Een mooi bugje. Iemand anders hier ook 'last' van?
 
Sinds v9.0 krijg ik regelmatig "Bluetooth Not Functioning Correctly Needs Service". Een reboot lost het altijd op, maar dan na een paar dagen (of sneller) is het weer zover. Iemand hetzelfde probleem, lijkt me toch geen HW als het met een reboot opgelost kan worden..?
 
Vandaag een keertje zonder verwarming gereden tot ik een "beide scrollwieltjes"-reset deed. That was a first!
Ik ook sinds 28-11 of zo. Buiten Petje1977 al vaker gemeld hier? Paar weekjes forum niet kunnen bijhouden vw drukte. Scroll wieltjes reset en power-off geen effect. Verwaming bleef koude lucht blazen. Staat nu bij SeC Groningen. Zie net in de app dat nieuwe software update klaar staat. Benieuwd of dat toevallig is of dat deze gepushed is met de bedoeling om zo het probleem op te lossen.
 
Ik ook sinds 28-11 of zo. Buiten Petje1977 al vaker gemeld hier? Paar weekjes forum niet kunnen bijhouden vw drukte. Scroll wieltjes reset en power-off geen effect. Verwaming bleef koude lucht blazen. Staat nu bij SeC Groningen. Zie net in de app dat nieuwe software update klaar staat. Benieuwd of dat toevallig is of dat deze gepushed is met de bedoeling om zo het probleem op te lossen.

Nieuwe software pushen is wat men standaard doet bij klachten.
Ook al weet men dat het niets helpt, maar dan kunnen ze tegen de klant zeggen dat hij dit maar eerst eens moet proberen.

Alle Tesla rijders zijn eigenlijk niets meer dan Beta-testers.

Sinds de update naar V9 waarvan ik er inmiddels 3 verschillende gehad heb zijn er een aantal zaken dramatisch slecht geworden.
Nadat de LTE verbinding onder V8 net een beetje op orde was is dit nu weer bagger en ook het rijden van snelweg bochten is heel slecht geworden.
De LTE verbinding komt meestal wel weer terug na een reboot maar zeker om de dag rebooten is een drama natuurlijk en dan werken natuurlijk ook heel veel andere functies niet zoals alarm, het op afstand starten en stoppen van het laden, het voorverwarmen, navigatie en de internet radio.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
@RobsEV Als LTE wegvalt, schakelt hij niet automatisch naar 3G? Dat zie ik nl regelmatig gebeuren.

Bochten rijden vind ik idd ook minder fijn. Ik hou ervan als de auto gewoon midden op zijn baan blijft rijden. En dat doet V9 helaas niet en in bochten valt dat het meest op.
 
Ik heb net weer ergens gezien dat er 2018.46 zou moeten zijn.

Wat ik mij alleen afvraag is, hoe Tesla aan de info komt om zaken te verbeteren.
Veel mensen hier hebben dezelfde klachten en zelf ben ik inmiddels een beetje SeC moe geworden.
Je auto gaat terug naar een SeC en dan ben je deze weer 1-2 dagen kwijt en het enige wat er lijkt te zijn veranderd is een update van de software die soms een verbetering zijn maar heel vaak ook niet of onvoldoende.

Hierbij worden er soms wat zaken opgelost, andere niet en soms krijg je oude klachten ineens weer terug.
Een beetje de standaard manier van wat je met software kan verwachten.

Wat mij voor veel van deze klachten handiger lijkt, is een platform waarop je deze klachten kunt melden.
Nu kan je het alleen bij een SeC melden in de hoop dat het bij de programmeurs terecht komt.

Weet iemand of er zoiets of kijkt Tesla gewoon mee met de fora en moeten wij maar hopen dat ze het oppikken