Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nog nooit 20 minuten in de wacht gestaan bij Tesla. 1 keer 10 minuten. Als je bij een supercharger staat en je belt voor een probleem met het laden, heb ik nog nooit 30 seconden moeten wachten.

De 'report' functie is voor een algemeen bugrapport, daar moet je niet op rekenen voor een individueel probleem.
 
Je moet op het moment dat je het probleem hebt, bellen met de mobile support. Het is niet alsof Tesla van elke rijdende Tesla een eeuwigdurend diagnoselog bijhoudt. Dat kan men enkel doen op het moment dat je het probleem ervaart en belt naar het 0800-nummer dat je kan bellen als je op het Tesla logo tapt en rechtsonder op het telefoonnummer tapt.
Heb ik al verschillende keren gedaan. Ik krijg dan gewoon het antwoord vanaf ze het woord spotify horen dat er heel velen bestuurders last van hebben en ze er al van weten en men werkt aan een fix. Maar 2 maanden lang werken aan een fix zonder oplossing lijkt me toch erg lang ...
 
Tesla had al lang een appstore moeten aanbieden voor de audio apps. Het is totale kul dat Tesla zelf de apps ontwikkeld voor Spotify, Tunein, etc. ze zijn super buggy en zijn niet zoals op je mobiel.

Zelfde als de API, er had al lang een mogelijkheid moeten zijn om een app toe te voegen die in staat is je ritten administratie te verzorgen en te pushen naar een cloud vendor. Native integratie zonder gedoe met API's die traag en offline kunnen zijn omdat de auto door een gebied rijd waar even geen dekking is.

Zo stoor ik me mateloos dat ondanks dat ik Spotify premium heb geen offline modus op de Tesla kan gebruiken en in parkeergarages en tunnels en m'n playlists niet kan afspelen. Uiteraard al dit alles al lang bij Tesla als feedback doorgegeven.
 
  • Like
Reactions: woes
Vanmiddag ontdekte ik dat de nieuwste versie een nogal irritante 'feature' gekregen heeft. Wanneer ik op autopilot rij en om welke reden dan ook AP deactiveer met het stuur dan wordt de snelheid die ik op dat moment heb de nieuwe cruise snelheid en niet wat ik ingesteld had. Welke stagiair heeft bij Tesla aan de code zitten kloten?

Nog niet opgevallen maar ik ben er blij mee als dit het nieuwe gedrag is. Zo vaak gebeurd dat de auto na de stuur correctie opeens gas geeft en je dan ook nog eens op de rem moet trappen.
 
Je moet op het moment dat je het probleem hebt, bellen met de mobile support. Het is niet alsof Tesla van elke rijdende Tesla een eeuwigdurend diagnoselog bijhoudt. Dat kan men enkel doen op het moment dat je het probleem ervaart en belt naar het 0800-nummer dat je kan bellen als je op het Tesla logo tapt en rechtsonder op het telefoonnummer tapt.

Nouu! Ik wacht al iets van 2 maanden op een reactie over mijn spontaan opengevallen raam. Dat zouden ze uit de logs plukken dus ik verwacht minimaal dat ze die een half jaar bewaren.

Of zouden ze mij vergeten zijn? Hmmm...

Als die mogelijkheid niet bestond zouden ze voor een aanzienlijk goedkopere auto gaan. Dus een Audi A6 in plaats van een Tesla Model S of een Jaguar I-Pace. Anderen zouden zelfs helemaal niet zakelijk gaan rijden, maar privé.

Ik heb voor de Tesla nog nooit een auto nieuw gekocht. Altijd tweedehands auto's prive aangeschaft. Heb mij voor de Tesla ook beloofd nooit een nieuwe auto te gaan kopen vanwege de forse afschrijving. Aan alle goede beloftes komt een eind!
 
Je moet op het moment dat je het probleem hebt, bellen met de mobile support. Het is niet alsof Tesla van elke rijdende Tesla een eeuwigdurend diagnoselog bijhoudt. Dat kan men enkel doen op het moment dat je het probleem ervaart en belt naar het 0800-nummer dat je kan bellen als je op het Tesla logo tapt en rechtsonder op het telefoonnummer tapt.

Zo viel mijn autopilot geregeld uit, ik kreeg dan een melding dat de camera's niet zouden werken. Support gebeld, bijna direct verbinding en die lazen direct af dat het om de camera's in de de deurstijlen ging. Medewerker vroeg of ze misschien vies waren. Ik ben gestopt, met een doekje en wat water de camera's schoongemaakt en daarna deden ze het weer. Over zo'n extreem succesvolle interventie perplex naar huis gereden. Ik ken de downsides van het rijden van Tesla, maar heb zeker ook de upsides mee mogen maken!
 
  • Like
Reactions: robertvg and wooter
Ik heb nog nooit 20 minuten in de wacht gestaan bij Tesla. 1 keer 10 minuten. Als je bij een supercharger staat en je belt voor een probleem met het laden, heb ik nog nooit 30 seconden moeten wachten.

De 'report' functie is voor een algemeen bugrapport, daar moet je niet op rekenen voor een individueel probleem.
Dan heb je veel geluk gehad, ik heb bij zowat iedere poging al prijs gehad ivm het wachten. Nummer op de superchargers had ik zelfs al opgeslaan nog voor ik 'em effectief nodig had blijkbaar, ook andere "helpdesk"-nummers had ik 't zelfde probleem (denk da'k drie verschillende nummers in m'n smartphone heb zitten).

Nu goed, ik bel niet meer dus. En op m'n mails komt ook geen reactie trouwens. Moet ik even een topklant zijn zeg :D

Misschien is 't inderdaad nog best van al om gewoon eens binnen te wippen en "akte te laten nemen" van mijn issues + afspraak regelen. Maar echt de bedoeling kan dat nu natuurlijk ook niet zijn ;)

Thanks ivm update "report-functie", vreemd dat ze me die werkwijze dan nota bene in 't SeC aangeraden hebben wel zodat ze 't zouden kunnen opzoeken... doet me meteen terugdenken aan (deze of) een andere topic waar de kennis van de werknemers ter plaatse ook al eens in vraag wordt gesteld :p
 
Je moet maar 1 nummer weten, en dat is dat nummer dat in je auto op het display staat met je VIN. Daar heb je 3 opties: hulp bij pech, hulp bij supercharge, en hulp bij de bedieningsfuncties van je auto. Na 5 minuten in de NL wachtrij wordt je automatisch overgeschakeld naar de Engelstalige wachtrij. Vanzelfsprekend hebben pechgevallen en problemen bij het superchargen een hogere prioriteit dan problemen met een bedieningsfunctie van je auto.

Goed, eens je een probleem meld, zal de operator na diagnose bij nodige vervolgstappen je vertellen dat het Service Center het verder zal opvolgen. Het durft soms wel eens mislopen met het oppakken van een probleem, maar je melding verschijnt wel in je account dus bij een volgend onderhoud wordt dit zeker opgemerkt. Wil je sneller hulp, bel je best even naar de SeC voor een aparte afspraak.

Report functie is voor algemene bugs, en je zal nooit rechtstreeks gecontacteerd worden als een bug opgelost is geraakt.
 
Tesla had al lang een appstore moeten aanbieden voor de audio apps. Het is totale kul dat Tesla zelf de apps ontwikkeld voor Spotify, Tunein, etc. ze zijn super buggy en zijn niet zoals op je mobiel.

Zelfde als de API, er had al lang een mogelijkheid moeten zijn om een app toe te voegen die in staat is je ritten administratie te verzorgen en te pushen naar een cloud vendor. Native integratie zonder gedoe met API's die traag en offline kunnen zijn omdat de auto door een gebied rijd waar even geen dekking is.

Zo stoor ik me mateloos dat ondanks dat ik Spotify premium heb geen offline modus op de Tesla kan gebruiken en in parkeergarages en tunnels en m'n playlists niet kan afspelen. Uiteraard al dit alles al lang bij Tesla als feedback doorgegeven.

Gewoon Apple CarPlay en Android auto ondersteunen...
 
Gewoon Apple CarPlay en Android auto ondersteunen...
Ik heb ervaring met CarPlay op huurwagens, en ik verkies echt wel de Tesla software. Je kan in CarPlay zover ik kan zien maar 1 app tegelijk draaien, en er zijn maar een aantal apps die CarPlay ondersteunen. CarPlay is iets beter dan de software in de auto zelf, maar het kan niet alles vervangen en is niet zo handig als 1 groot scherm waarop je meerdere apps kan gebruiken.

Wat Tesla beter zou kunnen doen is een betere muziekspeler interface voor media via bluetooth, maar eerlijk gezegd komt zelfs de beste media interface nog niet toe tot de mogelijkheden van Spotify in je Tesla zelf.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb softwareversie 2018.46.2 8f8dc1b en sinds de laatste update kan ik mijn thuislaadsessies niet meer bekijken in de app. Als de auto aan de lader hangt (22KW) dan reageert de app niet meer. Hij geeft info van een dag geleden en blijft maar verversen. Onlangs hing de wagen aan de lader en was hij vol (90%) maar kon ik de wagen ook niet ontgrendelen met de app.

Wat doe ik verkeerd? Overigens heeft hij dat probleem niet aan de supercharger.
 
Volgt men bij Tesla eigenlijk wat er leeft op deze fora?
Ik ben sinds 2014 eigenaar van een model S, eerste versie met Autopilot, en was steeds positief over de service en firmware updates. In geval van bugs werd dit steeds snel en correct opgevolgd/gefixeerd.
Sinds V9 update is de wagen gewoon een bron van frustratie. Al wat goed werkte (buiten het rijgedeelte) is stuk. Scherm loopt vast, interface is tergend traag, web browser werkt niet meer, Spotify werkt niet, bellen werkt pas de 2de keer, homelink werkt niet meer, overschakelen van dag naar nachtview doet Ui crashen, airco settings reageren pas na vele seconden waardoor je maar blijft gokken, en last but not least: eender welke rit langer dan 2 uur zorgt ervoor dat het airbagsymbool oplicht en je weet dat het systeem plat zal vallen.
Wanneer ik dit allemaal meldt aan sec dan is het steeds van 'in de log zien we niets fout' en we werken aan die kleine bugs.
Ik heb het ondertussen gehad want V8 was snel en goed, men laat ongeteste firmware los zonder de mogelijkheid om terug te gaan naar een vorige stabiele versie.
Volia het is gezegd.
Ik heb het gevoel dat de early adopters niet meer belangrijk zijn voor Tesla, het nieuwe doelpubliek is 6 tot 18 jaar oud en wil spelletjes en schetenkussens.
Hoop dat men snel het tij keert want zo wordt onze volgende geen Tesla meer.
 
Volgt men bij Tesla eigenlijk wat er leeft op deze fora?
Ik ben sinds 2014 eigenaar van een model S, eerste versie met Autopilot, en was steeds positief over de service en firmware updates. In geval van bugs werd dit steeds snel en correct opgevolgd/gefixeerd.
Sinds V9 update is de wagen gewoon een bron van frustratie. Al wat goed werkte (buiten het rijgedeelte) is stuk. Scherm loopt vast, interface is tergend traag, web browser werkt niet meer, Spotify werkt niet, bellen werkt pas de 2de keer, homelink werkt niet meer, overschakelen van dag naar nachtview doet Ui crashen, airco settings reageren pas na vele seconden waardoor je maar blijft gokken, en last but not least: eender welke rit langer dan 2 uur zorgt ervoor dat het airbagsymbool oplicht en je weet dat het systeem plat zal vallen.
Wanneer ik dit allemaal meldt aan sec dan is het steeds van 'in de log zien we niets fout' en we werken aan die kleine bugs.
Ik heb het ondertussen gehad want V8 was snel en goed, men laat ongeteste firmware los zonder de mogelijkheid om terug te gaan naar een vorige stabiele versie.
Volia het is gezegd.
Ik heb het gevoel dat de early adopters niet meer belangrijk zijn voor Tesla, het nieuwe doelpubliek is 6 tot 18 jaar oud en wil spelletjes en schetenkussens.
Hoop dat men snel het tij keert want zo wordt onze volgende geen Tesla meer.
Beste kan je dan inloggen op je account en de issues daar doorgeven. Zo heb ik een issue met de AP die ik daar vermeld heb. Ze werken nog steeds aan het probeem, maar je krijgt in elk geval feedback.