Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien is niet zo... maar sinds de laatste update (50.6) heb ik het idee dat de AP stuurkolom gevoeligheid vergroot is. Ik kan nu met 2/3 vingers van m'n hand heel licht laten leunen zoals ik al heel m'n leven rijd. Ik weet het niet zeker natuurlijk maar op rechte wegen krijg ik geen nags meer als ik zo rijd.

Benieuwd of anderen dit kunnen bevestigen.
 
Misschien is niet zo... maar sinds de laatste update (50.6) heb ik het idee dat de AP stuurkolom gevoeligheid vergroot is. Ik kan nu met 2/3 vingers van m'n hand heel licht laten leunen zoals ik al heel m'n leven rijd. Ik weet het niet zeker natuurlijk maar op rechte wegen krijg ik geen nags meer als ik zo rijd. Benieuwd of anderen dit kunnen bevestigen.
Ik dacht dat ik de perfecte manier had gevonden om het stuur vast te houden, maar ik denk dat je gelijk hebt en dat Tesla dit inderdaad heeft aangepast. Waar ik voorheen soms drukker was om het nag-screen te onderdrukken dan dat ik anders bezig zou zijn met sturen, vind ik dit zeer acceptabel. Ik kan me voorstellen dat ze afdwingen dat je het stuur vasthoudt en dit is vrij gemakkelijk.

PS: Wel even je tagline updaten met de laatste firmware :)

Zojuist 2018.50.6 gekregen (ik kom van 2018.48.1). Geen nieuwe release notes ..
Ook hier treed ik als tagline-politie op... Jij loopt al zeker twee versies achter :)
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Ik dacht dat ik de perfecte manier had gevonden om het stuur vast te houden, maar ik denk dat je gelijk hebt en dat Tesla dit inderdaad heeft aangepast. Waar ik voorheen soms drukker was om het nag-screen te onderdrukken dan dat ik anders bezig zou zijn met sturen, vind ik dit zeer acceptabel. Ik kan me voorstellen dat ze afdwingen dat je het stuur vasthoudt en dit is vrij gemakkelijk.

PS: Wel even je tagline updaten met de laatste firmware :)


Ook hier treed ik als tagline-politie op... Jij loopt al zeker twee versies achter :)
ah... ik had mijn signature geupdate maar pakte blijkbaar de 50 niet... gecorrigeerd
 
ah... ik had mijn signature geupdate maar pakte blijkbaar de 50 niet... gecorrigeerd
ik ben
Ik dacht dat ik de perfecte manier had gevonden om het stuur vast te houden, maar ik denk dat je gelijk hebt en dat Tesla dit inderdaad heeft aangepast. Waar ik voorheen soms drukker was om het nag-screen te onderdrukken dan dat ik anders bezig zou zijn met sturen, vind ik dit zeer acceptabel. Ik kan me voorstellen dat ze afdwingen dat je het stuur vasthoudt en dit is vrij gemakkelijk.

PS: Wel even je tagline updaten met de laatste firmware :)


Ook hier treed ik als tagline-politie op... Jij loopt al zeker twee versies achter :)
ik ben erg benieuwd, heb de update nog niet binnen... zit in spanning te wachten, jammer dat je het niet een zetje kan geven :)
 
Hebben meer mensen dit ook opgemerkt. Als je de navigatie aan hebt staan, en je wilt een telefoontje doen, dat de eerste belpoging dan niet lukt. Dwz, je hoort degene die je belt niet.
Als je niet de navigatie aan hebt staan, dan lukt het bellen in 1x
 
  • Informative
Reactions: Joostdz
Hebben meer mensen dit ook opgemerkt. Als je de navigatie aan hebt staan, en je wilt een telefoontje doen, dat de eerste belpoging dan niet lukt. Dwz, je hoort degene die je belt niet.
Als je niet de navigatie aan hebt staan, dan lukt het bellen in 1x
Vreemd. Je bedoelt enkel dat een adres werd ingegeven in de navigatie, of bedoel je dat daarnaast ook het geluid aan staat?

Soms helpt eens scrollen met de volumeknop aan 't stuur hier... nog nooit de link naar de navigatie gelegd eigenlijk.
 
Hebben meer mensen dit ook opgemerkt. Als je de navigatie aan hebt staan, en je wilt een telefoontje doen, dat de eerste belpoging dan niet lukt. Dwz, je hoort degene die je belt niet.
Als je niet de navigatie aan hebt staan, dan lukt het bellen in 1x
Dit heb ik al sinds eind december, vanaf release 2018.48.xxx, heel vervelend als je wilt bellen. Ik heb niet eerder de link gelegd met wel of niet ingestelde navigatie... ik ga er eens op letten
 
Bij mijn MS of de MX van Kathleen hebben we dit ook sinds september. Staat los van de navigatie.
Meestal eerste telefoon connectie (inkomend of uitgaand) lukt niet. De andere kant hoort ons - maar in de Tesla horen we niet eens dat er opgenomen werd.

Oplossing is iemand opbellen - en onmiddelijk afleggen. Dan opnieuw bellen - dan werkt het wel.
Als je de ringtoon hoort - is het in orde...
 
Vreemd. Je bedoelt enkel dat een adres werd ingegeven in de navigatie, of bedoel je dat daarnaast ook het geluid aan staat?

Soms helpt eens scrollen met de volumeknop aan 't stuur hier... nog nooit de link naar de navigatie gelegd eigenlijk.
Nope. Adres ingeven en gaan... en dan onderweg proberen te bellen.
Het viel me van de week op, elke keer als ik met de navigatie aan reed, was het een gedoe om iemand te bellen. Reed ik vanaf de start zonder navigatie, dan geen probleem met het bellen.
 
Bij mijn MS of de MX van Kathleen hebben we dit ook sinds september. Staat los van de navigatie.
Meestal eerste telefoon connectie (inkomend of uitgaand) lukt niet. De andere kant hoort ons - maar in de Tesla horen we niet eens dat er opgenomen werd.

Oplossing is iemand opbellen - en onmiddelijk afleggen. Dan opnieuw bellen - dan werkt het wel.
Als je de ringtoon hoort - is het in orde...

Eenvoudiger kan ook: met scrollwieltje volume even veranderen....
 
Hebben meer mensen dit ook opgemerkt. Als je de navigatie aan hebt staan, en je wilt een telefoontje doen, dat de eerste belpoging dan niet lukt. Dwz, je hoort degene die je belt niet.
Als je niet de navigatie aan hebt staan, dan lukt het bellen in 1x

Yep, heb ik ook... remmende voorsprong of spaghettie software? Bij andere werkt dan weer de stuurinstelling niet, of ontdooi functie etc. Maar zit je op dit forum dan is het ok en neem je het erbij. Ben je een toevalskoper, dan kan je wel eens afhaken op dergelijke nonsens.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Vanmorgen de update gepushed gekregen, ook problemen met eerste telefoontje in de auto tijdens navigatie (had die link nog niet gelegd). Na ongeveer 10 seconden hoorde ik degene die ik belde wel, aanhouder wint? :)