Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Auto zit al lange tijd 'vast' op 2018.50.6 zoals vele anderen hier. Toch maar even via de app een update aangevraagd en een mailtje gestuurd om de afspraak die hij automatisch maakt te cancellen. Zelfs na een eerste 'nee er is geen update beschikbaar voor uw auto', nog een foto meegestuurd van verscheidene firmware trackers met AP2.0 auto's die op 2019.8.4 of nieuwer zitten. Toch bleven ze volhouden dat er geen update is voor de auto.

Voor 2019.8.4 heb je toch geen early access of FSD nodig? En van de verscheidene websites lijkt deze versie ook een redelijke grote rollout te hebben (20% van de gebruikers zit op deze versie). Vind het toch maar beetje raar allemaal, voorheen kreeg ik altijd vlot updates.
 
Voor diegene die 'Navigate on AP' in Nederland nog niet in actie hebben gezien, hierbij een impressie vanuit een Model 3 (2019.8.4).
Nu nog met stalk-confirmation voor de lane-change, maar uitvoegen gaat al wel geheel automatisch:

Met versie 2019.12 is NOA helaas nog steeds niet beschikbaar voor de model S :confused:. Ben wel nieuwsgierig waar dit nu ‘ophangt’ ( techniek, goedkeuring RDW )?!
 
M.b.t. Apple computers heb ik toch een andere ervaring. (...). Ik kan de allerlaatste systeemsoftware niet meer draaien, maar beveiligingsupdates komen nog gewoon binnen.

Beveiligingssoftware e.d. komen bij mij ook gewoon binnen. Maar hij loopt steeds vaker vast, iPhoto gaan ze niet langer ondersteunen, mijn Apple TV wordt niet meer herkend, etc. etc. Maar ik ben dan ook een gewone gebruiker met geen technische kennis, ik meen dat dat bij jou anders ligt.
 
Mijn model s is van 2019.8.3 naar 2019.8.5 gegaan zojuist, was een vrij lange update maar de release notes zijn hetzelfde gebleven. Iemand een idee wat dit is? Misschien eindelijk de activatie van de full self drive optie?
bij mij stond er bij dat het vermogen met 5% was toegenomen ...
 

Attachments

  • 20190408_211845.jpg
    20190408_211845.jpg
    175 KB · Views: 58
Ik ben op mijn MX HW2 van 8.3 naar 8.5 gegaan, ik vermoed alleen bugfixes. Ik snap ook niet zo goed waarom HW2 geen Sentry mode krijgt. Het gaat om een stilstaande auto waarbij geen rekenkracht voor andere zaken nodig is. Dat zou zelfs voor de HW2 weinig problemen moeten opleveren??? En ja, ik heb FSD dus alle camera's zijn aanwezig.