Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Elon Musk on Twitter

Er zou volgens Musk een upgrade optie van MCU1 naar MCU2 komen. Ik meen ooit eens gelezen hebben dat dat ca 2.500 USD zou kosten.
Hmm, klinkt als de Apple aanpak - bij de nieuwe IOS releases klagen gebruikers over het trager en bijna onbruikbaar worden van oudere generatie apparaten - zodat je wel om moet stappen op een nieuwe... Geef dan v50 van vorig jaar maar terug :-(
 
Zojuist 2019.12.1 geïnstalleerd op mijn MS75D 09-18. Bij de release notes geen NOA of andere zaken. Wel staat er 'onderweg opwarmen van batterij', zoals hierboven te zien in een screenshot. Ik kom van 2019.12, en kan mij niet herinneren dat deze er toen bij stond.

Jups, die is er bij de release notes bijgekomen voor de S/X.

De browser werkt iets beter. Tesla Waze werkt ook weer prima want ik krijg weer location access requests.
 
Dat is in de praktijk helaas niet zo makkelijk... Het bepalen wat werkbaar / niet werkbaar is zal als eerste een discussie zijn :) Maar verder zijn leveranciers ook verantwoordelijk voor het dichten van beveiligings en stabiliteitsfouten. Dat zou betekenen dat er wel heel veel verschillende versies zouden moeten komen. Ik denk dat we moeten accepteren dat techniek en software vooruitgaan en dat we af en toe moeten upgraden. Dat doen we bij mobieltjes vaak door een nieuwe te kopen, gelukkig kan dat bij Tesla (hopelijk) door een beperkte aanpassing
 
8.6 en heb al deze issues behalve de 1e die je noemt.. Ook zeer veel resets recentelijk, erg vervelend - muziek stopt, AC stopt en dakraam kan niet open/dicht, duurt zeker een minuut of 5 voordat alles terug is. Verder is het systeem erg traag geworden, Spotify al langere tijd onbruikbaar, het lijkt inderdaad alsof MCU1 het niet meer aankan.. erg zonde voor zo'n verder technisch hoogstaande auto!
Heb je toevallig ook een USB stick aangesloten voor je TeslaCam? Net een kort ritje gemaakt zonder USB stick aangesloten - en half uur naar Spotify kunnen luisteren zonder stotters... Wat bevestigt dat MCU1 dit niet aankan.
 
Heb je toevallig ook een USB stick aangesloten voor je TeslaCam? Net een kort ritje gemaakt zonder USB stick aangesloten - en half uur naar Spotify kunnen luisteren zonder stotters... Wat bevestigt dat MCU1 dit niet aankan.

Ja.. zal dit eens proberen maar ben eigenlijk wel blij met de ingebouwde dashcam feature :)


Er zou volgens Musk een upgrade optie van MCU1 naar MCU2 komen. Ik meen ooit eens gelezen hebben dat dat ca 2.500 USD zou kosten.
Dat is wel erg prijzig, zou die dan weer binnen 2 jaar vernieuwd moeten worden? o_O
 
Waar ik erg blij mee ben in 2019.12.1 is het grotere snelheids verkeersbord. Stond hoog op whishlist en nu zonder bril te lezen.
Verder rijdt hij veel stabieler in FSD, en neemt nu automatisch de snelheid die googlemaps aangeeft aan. Dat deed 8.5 niet.
Verder zag ik dat je nu ipv afstand nu ook percentage van de batterij kan aangeven.
Wel al een reboot tijdens het menu doornemen

4AD5F27B-1D6A-461E-91F0-1E854C1F0557.jpeg
 
Ik heb nu ruim 2000 km zonder een reboot kunnen rijden met versie 2019.6 en 2019.61.
Vandaag weer een gehad.
Twee minuten voor reboot begint het scherm erg te trillen en vreemde kleuren te laten zien.
Mijn vermoeden is dat Spotify een mogelijke oorzaak hiervan is. Gisteren had ik mijn Spotify account namelijk weer geactiveerd.

Hoopt dat met update 2019.12.1 Spotify probleem wordt verholpen.
 
Dit is altijd al een optie geweest. In ieder geval wel op de S/X en zou verwachten dat dit ook op de 3 is.
Ja dat was bij de M3 ook al en wordt opgeslagen in je profiel. Als je hem op procent zet, zie je in de app het ook in procenten. Als je partner hem op km heeft staan en die als laatste heeft gereden staat hij weer op km in de app.

Het zou mooi zijn als de km's obv van je verbruik daar weer worden gegeven. Nog mooier; km en percentage!
 
Ik ben wel een beetje klaar met 8.5. Tegenwoordig wat langere ritten (ca. 2 uur) en het lukt niet om zonder (geforceerde) reset aan te komen. Typische symptomen:
  • Auto geeft geen visuele waarschuwing meer ‘handen aan het stuur’. Begint heftig te piepen (ook zonder opgaaf van reden waarom) bij rijden met EAP aan
  • Gisteren meegemaakt dat auto regelmatig waarschuwingspiepen geeft terwijl er niets /niemand voor/naast/achter me is, ik op EAP rijd en paar seconden ervoor nog ‘draairukje’ aan het stuur gegeven. Dus kan niet ‘handen aan het stuur zijn’
  • Bij inschakelen van EAP: is meteen ‘aan’ maar het bevestigende ‘dong ding’ komt pas 2-3 seconden later.
  • Geluid van b.v. richtingaanwijzer valt weg.
  • Spotify speelt niets af, audio bediening in het scherm bevroren
  • Lampje ‘airbag’ gaat aan in display - om na 1 minuut weer te verdwijnen
  • Spotify kan niets afspelen zonder stotteren. Het gaat altijd in de eerste 5 seconden mis, en daarna nog een paar keer tijdens het spelen.
Met een reset (scroll wieltjes) kan ik weer goed verder rijden, maar is zeer irritant omdat het zeker 5 - 10 minuten duurt dat de auto weer goed online is en ook de navigatie weer werkt. Spotify blijft stotteren na een reset. Het lijkt erop dat de MCU zwaar overbelast is en het allemaal net (niet) kan bijbenen. Hebben anderen met MCU1 en 8.5 dezelfde issues?
Ik zit ook op 8.5 sinds een tijdje en zie (niet geweldige maar wel échte) verbeteringen van AP (2.0, denk ik, in mijn geval). "Raadt" o.m. veel beter rijstroken, zelfs zonder zichtbare lijnen.
 
Hier 2019.8.3 op mn M3 ... sinds anderhalve maand geen updates meer, wel steeds vaker crashes ... tijdens het rijden en vaak bij het instappen.

Net een service aanvraag gedaan via de App voor een firmware upgrade ... dat kan pas 20 mei, like over een maand ... serieus? Als ik service met mn BMW nodig had, kreeg ik al excuses als het niet dezelfde dag kon.
 
Hier 2019.8.3 op mn M3 ... sinds anderhalve maand geen updates meer, wel steeds vaker crashes ... tijdens het rijden en vaak bij het instappen.

Net een service aanvraag gedaan via de App voor een firmware upgrade ... dat kan pas 20 mei, like over een maand ... serieus? Als ik service met mn BMW nodig had, kreeg ik al excuses als het niet dezelfde dag kon.

En over wat voor een service heb je het dan welke je bij BMW dan wel kreeg?
Zal vast geen software update zijn geweest.... o_O