Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Net een korte rit gemaakt.

NoA FSD
Werkt redelijk. (Mits beschikbaar)
Vaak niet beschikbaar. Na annuleren en opnieuw adres invoeren werkte het na paar keer wel.
FSD was net ook paar keer niet beschikbaar.
Mogelijk dat ze nog met een update bezig zijn.

ELDA
wat minder melding. Het lijkt er op dat snelheid meer bepaald is geworden.

Snelheid:
Op de Parallelweg A12 ging snelheid zonderen enige verklaring van 80 naar 60km. Er was totaal geen verkeer. (Precies onder de traject controle camera).
 
Mooi, ik heb mn vrouw nl al aangeleerd om niet op update te klikken in de auto, totdat ik ok geef. Test ook ff de Parklaan aub ;-)
Zal ff die kant op zo :D

Seriously, lijkt vele stukken beter. Heb net 7 ingrepen gehad waarvan ik er 4 bewust opzocht, 2 prima begrijpelijk waren omdat ik met de kantjes speelde en maar 1 wat overdreven was. Tegenover vorige week 6 op hetzelfde stuk toen ik netjes dacht te rijden.

Ingrepen zelf zijn stuk milder, geluid blijft schrikken maar geen ruk aan je stuur, puur milde bijsturing naar de lijn. Dat vind ik in zoverre het belangrijkste, ik denk dat de kans op gevaar DOOR de ingreep nu onnoemelijk veel kleiner is dan voorheen. Tegenover 6 van de 7 terechte "reddingen".

Complimenten aan Tesla denk ik, het is nog niet perfect maar gebaseerd op deze korte test is het nu een prima feature.

Nu door naar de Parklaan, moet ik nog ergens toeteren? :p
 
Van Oostelbeers via A58 en Kennedylaan naar Insulindeplein gereden en hele Parklaan gevolg naar Eindhoven CS, vervolgens via Frederiklaan (ook fietsbanen op 60% van de weg) terug richting Veldhoven. Alles op AP/NOA gedaan, ging prima, nul ELDA ingrepen en enige remingreep was terecht mild inhouden omdat iemand voor me uit zijn eigen baan in de mijne kroop.

Kudo's voor 16.3.2 dus wat mij betreft in de M3.
 
Klinkt positief. 16.3.2 staat er hier ook net op (MX HW2). Sinds 16.1 en 16.2 werkte bij mij van baan wisselen via AP helemaal niet meer, behalve bij een afrit (NoA). Hoop dat dit nu wel weer functioneert en dat de vele bugs verholpen zijn.
 
Ik zit er nog even over na te denken en ik denk dat ik het grote verschil van de ingreep snap. Voorheen stuurde hij je terug tussen de lijnen op die achterlijke provinciale wegen, wat een flinke ruk kan zijn, met potentiële tegenliggers en alles. Nu probeert ie je alleen in de "driveable area" te houden als meer niet nodig is, dus alleen een tikje om te voorkomen dat je die boom intikt.

Ze lijken dus op een bepaalde manier nu dit type wegen iets meer te respecteren dat je daar gewoon mag rijden als je echt wilt. Al dan niet geholpen doordat het geen doorgetrokken strepen zijn, dat zal de crux wel zijn.
 
Ik zit er nog even over na te denken en ik denk dat ik het grote verschil van de ingreep snap. Voorheen stuurde hij je terug tussen de lijnen op die achterlijke provinciale wegen, wat een flinke ruk kan zijn, met potentiële tegenliggers en alles. Nu probeert ie je alleen in de "driveable area" te houden als meer niet nodig is, dus alleen een tikje om te voorkomen dat je die boom intikt.

Ze lijken dus op een bepaalde manier nu dit type wegen iets meer te respecteren dat je daar gewoon mag rijden als je echt wilt. Al dan niet geholpen doordat het geen doorgetrokken strepen zijn, dat zal de crux wel zijn.
Dat zou erg goed nieuws zijn. Gisteren trok de auto weer naar een tegenligger toen ik voor de tegenligger opzij ging. Update staat er hier ook op.

Op TeslaFi valt me op dat veel mensen uit Europa deze update krijgen.
 
Net NoA rit gemaakt naar België. Ik wachtte op het moment dat ik de grens over ging, maar tot mijn grote verbazing, werkt NoA nu in Belgie ook met 2019.16.3.2 ! Donderdag met 2019.16.2 wilde dat nog niet. En qua NoA: stukken beter als voorheen, zoals anderen hierboven al beschreven.
 

Attachments

  • 087D2D35-0FEF-41A3-A4FB-8D0A3F073147.jpeg
    087D2D35-0FEF-41A3-A4FB-8D0A3F073147.jpeg
    416.9 KB · Views: 44
Even een “bedankje” naar Elon en z’n whizzkids voor de nieuwe software.
Mag #€&verde#€&ver de cruisecontrol niet meer gebruiken van mijn teerbeminde, nadat we 3 phantom brakes op de A12 (Den Haag - Utrecht) hebben gehad. Gelukkig zat er niemand achter ons, maar je schrikt je de pestpokke als de wagen besluit om met een gangetje van 120 km/u vrij bruut in de ankers te gaan.

Ben er wel een beetje klaar met die Beta troep, waarom kan er geen normale cruisecontrol functie op?

(Heb 2019.16.3 gister geïnstalleerd)
 
Ook met 2019.16.3.2 soms wel en soms geen ELDA... lekker ! :oops:
Éen van deze 2 was dus ELDA, rara welke...? Maar ook zonder vakantiedrukte met een lege dijk kun je hier zomaar ELDA hebben merken we nu met 16.3.2. En let wel rechts is igv. een lege dijk geen boom te zien, hooguit een zeilboot in de verte! Situatie is Oosterscheldedijk Wemeldinge (Zld). En dan hebben nota bene heel bewust ( met dank aan de vaak secure berichtgeving op dit forum.. ) alleen maar standaard AP. Dus niks bètasoftware!

Elda.geen.Elda.jpg


PS. blijft een geweldige auto die Model 3, never a dull moment...