Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Twee dingen zijn me opgevallen vandaag:
1: De ruitenwisser gaat regelmatig aan als ik een tunnel inrij en blijft de hele tunnel vrolijk op de interval staan.
2: NOA werkt niet in tunnels en met veel korte tunnels achter elkaar gaat NOA na de tunnel weer aan en na 3 seconde weer uit.

(2019.16.3.2)
 
NOA zet zichzelf uit in tunnels omdat ie GPS moet hebben om op de kaarten te kunnen navigeren. Je krijgt ook iets vooraf een melding dat ie hem in de tunnel afzet. Hij blijft wel autosteer voeren wat in meeste tunnels natuurlijk precies hetzelfde is.

An sich zou het met gyro en accelerometers ook in tunnel prima moeten kunnen werken maar lijkt me gevalletje better safe than sorry dat het momenteel nog hard disabled is.
 
  • Helpful
Reactions: zkpq
Weet niet of het te maken heeft met 2019.16.3.2. Hoorde net luid gepiep, dacht dat het de Picnic bezorgdienst was, bleek het alarm van de Tesla te zijn.
Ik had het volgende aan staan:
- sentry mode
- alarm
- hellingshoekdetectie

Onze oprit loopt redelijk schuin af, ik vermoed dat het net genoeg is geweest om de hellingshoekdetectie te triggeren. Heb in de afgelopen bijna 2 jaar dat nog niet eerder meegemaakt, dus vermoed dat het te maken heeft met de nieuwe firmware.

Wat ik wel had verwacht is een pop-up melding op mijn iPhone of iPad dat het alarm is afgegaan, maar die bleef achterwege.
 
Weet niet of het te maken heeft met 2019.16.3.2. Hoorde net luid gepiep, dacht dat het de Picnic bezorgdienst was, bleek het alarm van de Tesla te zijn.
Ik had het volgende aan staan:
- sentry mode
- alarm
- hellingshoekdetectie

Onze oprit loopt redelijk schuin af, ik vermoed dat het net genoeg is geweest om de hellingshoekdetectie te triggeren. Heb in de afgelopen bijna 2 jaar dat nog niet eerder meegemaakt, dus vermoed dat het te maken heeft met de nieuwe firmware.

Wat ik wel had verwacht is een pop-up melding op mijn iPhone of iPad dat het alarm is afgegaan, maar die bleef achterwege.
Ik vandaag exact hetzelfde op 16.3.2. Tot 2 keer toe ging het alarm + sentry mode scherm en muziek af. Ik had dezelfde instellingen, maar stond niet op een helling (wel naast een vol terras)
 
Hmmmm dus waarschijnlijk een bug in sentry mode. Voorlopig niet echt een functie waarmee je jezelf populair mee gaat maken ;)
 
Last edited by a moderator:
vanmootgen met 16.3.2onderweg geweest. Wil regelmatig niet van baan verwisselen. Op de terugweg weer melding cruisecontrol niet beschikbaar en geen max snelheid meer zichtbaar. Jammer....


Hier ook, op de heenweg wilde de kinderen de AP uit hebben omdat deze teveel slingert. Op de terugweg helemaal niets, geen AP, Geen TACC geen max snelheid. Auto bleef in het groot zichtbaar alsof we in de bebouwde kom reden (wat de A12 toch echt niet is).

Positief de browser werkt wel als vanouds.....
 
Weet niet of het te maken heeft met 2019.16.3.2. Hoorde net luid gepiep, dacht dat het de Picnic bezorgdienst was, bleek het alarm van de Tesla te zijn.
Ik had het volgende aan staan:
- sentry mode
- alarm
- hellingshoekdetectie

Onze oprit loopt redelijk schuin af, ik vermoed dat het net genoeg is geweest om de hellingshoekdetectie te triggeren. Heb in de afgelopen bijna 2 jaar dat nog niet eerder meegemaakt, dus vermoed dat het te maken heeft met de nieuwe firmware.

Wat ik wel had verwacht is een pop-up melding op mijn iPhone of iPad dat het alarm is afgegaan, maar die bleef achterwege.

Dat had ik gisteren ook met 16.2. Mijn alarm ging af zonder dat er iets vreemds aan de hand was. Bij mij stond Sentry overigens wel uit, en ik ontving ook een push notification op mijn iPhone.
 
Dat had ik gisteren ook met 16.2. Mijn alarm ging af zonder dat er iets vreemds aan de hand was. Bij mij stond Sentry overigens wel uit, en ik ontving ook een push notification op mijn iPhone.
Is er een manier om het alarm uit te laten staan? Ik heb er nog geen last van gehad, maar als de onze het ook begint te doen, wil ik wel weten hoe je het uit laat tot er een update is die het probleem weer verhelpt.
 
Is er een manier om het alarm uit te laten staan? Ik heb er nog geen last van gehad, maar als de onze het ook begint te doen, wil ik wel weten hoe je het uit laat tot er een update is die het probleem weer verhelpt.
In het menu van de auto bij Beveiliging even een stukje naar beneden scrollen, daar kan je de instellingen van het alarm vinden. Let wel op als je sentry mode activeert, automatisch het alarm aan wordt gezet.
 
Na een rit van 400 km vandaag mogen NoA en ELDA kofferbak in.
Beide zijn in Nederland niet bruikbaar en zorgen voor onveilige situaties het vraagt zo veel extra aandacht dat je moe van wordt. AP is ook na de 16 update zo slecht geworden dat het gevaarlijk is om nog op te vertrouwen.
Vanaf Hengelo A35 bocht richting A1 was paar weken terug goed te doen met AP. Vandaag ging het totaal niet goed. Te hoge snelheid en in de laatste stuk werd AP uitgeschakeld Ik reed 120. In de bocht ging de snelheid iets omlaag maar niet voldoende.
Paar keer ook behoorlijk snelheid verlaging op de snelweg van 125 naar 90km. Zonder enige reden.

Nissan Leaf doet geen baanwissel en snelheid verlaging in de bocht maar dat weet je..Normaal sturen kan die wel en gepiep om elke keer AP in te schakelen heb je ook niet.
 
Vanochtend in de omgeving ooischorts/veldhoven/vliegveld/noord Eindhoven de ELDA ingrepen getest, het leek alsof onder 60km/u minder snel ingreep of het is puur toeval maar in ieder geval sowieso een stuk rustiger ingreep inderdaad, dat voelt een stuk veiliger zeker als het onterecht is. Ik snap dus ook nog niet helemaal wanneer hij wel of niet ingrijpt, ik kon het wel laten doen door het laten drijven naar recht van de weg alsof ik uit gaat maar naar links deed hij dan weer niet ingrijpen, of ik grijp zelf te snel in voordat hij kan. Lastig te begrepen voor me in ieder geval wat hem echt trigger.

Verder nog niet veel gemerkt aan veranderingen, ik maak ook in het algemeen niet lang genoeg ritten om NoA lang genoeg te gebruiken, ik kijk echt uit eind deze maand naar mijn eerst trip waar ik verplicht naar een SuC moet gaan en veel op NoA gaan zitten (en dus nu ook in Belgie, yey!).
 
Hmmmm dus waarschijnlijk een bug in sentry mode. Voorlopig niet echt een functie waarmee je jezelf populair mee gaat maken ;)
Ik heb al vanaf de eerste 2019.16.x versie een paar valse Sentry mode events gehad. En inderdaad m'n buren waren er niet blij mee. Vóór 2019.16.x geen problemen gehad met Sentry mode. Momenteel is de functie gewoon onbruikbaar.

Overigens probeerde ik onlangs het alarm zelf af te laten gaan door de MS heftig heen en weer te schudden en op de zijramen te bonzen. Afgezien van een melding op het scherm dat de camera's aan het opnemen waren gebeurde er niks.

Ik krijg wel netjes een melding op m'n mobiel als Sentry mode een event detecteert. Kan het alarm dan ook via de mobiel uit doen. Vooral handig als Sentry mode afgaat terwijl je in de tent bij Dauwpop naar een bandje luistert :p
 
  • Like
Reactions: Faiz71