Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand hier al 2019.20.1 gepusht gekregen ?

Nee, Pim, ik rij nog op 2019.
Ik heb gisteren weer met NoA op onze Model 3 gereden, en is me zo goed bevallen dat ik serieus erover nadenk om de update op mijn Model X te accepteren. Het gaat niet altijd even perfect, maar toch heel goed.

En waar je zelf liever 105 door een bocht gaat ipv 75, regel dat zelf even met je eigen wattpedaal ajb...

Als ik dat doe dan stopt AP, dan moet ik toch echt overnemen.
 
Nope, geen 2019.20 te bekenen hier maar ik las dat het zou alleen voor degene die FSD 'beta test' groep zitten, oa omdat er geruchten zijn dat de advanced summon in zit. (mss ondertussen meer bekend?). Wat waarschijnlijk niet eens beschikbaar wordt in Europa dus ja... (meh :(...).

Maar ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat het breed uitgerold wordt, we zijn pas in week 23, ik vind het prima als ze het wat langer intern testen voordat ik het op mijn auto krijg :-D!
 
2019.20.0.1 is een insider build met enhanced summon. 2019.20.1 is een aparte branch die alleen in de US wordt uitgerold momenteel, zonder enhanced summon en enkel een functionele wijziging in Dog Mode. Vanzelfsprekend wel bugfixes en verbeteringen.

We hoeven hier overigens niet onze adem in te houden voor enhanced summon gezien we dankzij de EU/VN regels hier maximaal 7 meter verwijderd mogen zijn van een auto onder onze controle. Gaat komende maanden of jaren dus net zo weinig worden als de meeste andere FSD features, over 2 jaar heeft China zelf rijdende auto's, de VS over 3 jaar, en wij over 10 jaar of zo nog eens als Brussel een verzoekje van Audi en BMW heeft gekregen dat zij er ook klaar voor zijn.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Van versie 16 naar versie 20 wordt wel gelijk een sprong gemaakt en dat enkel voor de dog mode...lol
Versie 20.0.1 lijkt voornamelijk in California uitgerold te worden daar mag meer met alles wat EV is.

Er zijn wat leuke filmpjes van enhanced summon die je ook niet graag in je auto wilt hebben als je zie ziet ..net een hond die zijn baas zoekt...
Zelf heb ik het idee dat we elke dag aanpassingen krijgen door middel van parameters.
soms positief maar soms ook helemaal de verkeerde kant op.
op mijn M3 vandaag:
Geen NoA
Geen baan wissel
Automatisch parkeren was dramatisch.. (afgelopen dagen ging het juist heel goed en snel)
 
Het is geen versie nummer maar weeknummer van de build. Week 20 dus, 4 weken na de build van week 16 :). Ten minste dat is een vermoeden die ik eerder las en make complete sense vanuit software engineering best practices. Dus ja, in een maand tijd alleen dog mode is ook een beetje suf maar zal vast meer in zitten ;p.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Zelf heb ik het idee dat we elke dag aanpassingen krijgen door middel van parameters.
Dat vermoed ik ook ja. Ik kan in mijn router precies zijn wanneer Tessie hoeveel data verstuurt, en dat is enerzijds interessant omdat het bevestigt dat shadow mode bestaat en werkt, ik zie hem consequent uploaden na ritten van enkele megabytes tot soms zelfs ruim 200MB wat alleen hele filmclips kunnen zijn, en andersom ook regelmatig meerdere megabytes downloaden voor onbekende redenen. Mijn hypothese is inderdaad ook dat dat tweaks zijn in de neural netwerk parameters, kan het anders niet verklaren.
 
  • Informative
Reactions: Cely
Ik had vanavond een klojo die me zonodig moest inhalen met zijn VeeWagen golf en vervolgens links voor/naast me bleef rijden. Ik rij met NOA en geef gas en haal hem weer links in om te voorkomen dat ik naar 80 moet voor een vrachtauto. Vervolgens rode auto en herrie en de hele weg geen AP meer.
 
klopt..soms gaat er meer data uit dan dat het binnen komt..bv op 1 juni..(update is down..maar erg gaat in korte tijd ook veel richting Tesla)
IMG_3B38A6567182-1.jpeg
 
  • Disagree
Reactions: Ozzy
Ik had vanavond een klojo die me zonodig moest inhalen met zijn VeeWagen golf en vervolgens links voor/naast me bleef rijden. Ik rij met NOA en geef gas en haal hem weer links in om te voorkomen dat ik naar 80 moet voor een vrachtauto. Vervolgens rode auto en herrie en de hele weg geen AP meer.

Heb ik ook gehad , maar ben gestopt en auto even afgesloten en kon weer verder met de ap.
 
Dus ja, in een maand tijd alleen dog mode is ook een beetje suf maar zal vast meer in zitten ;p.
Het is nu niet alsof alle programmeurs een maand lang aan dog mode werken. Ik zie eerder dat er om de 2 tot 4 weken een nieuwe publieke release klaar is, en je hebt daar duidelijke publieke nieuwe functies (deze keer dog mode), maar ook bug fixes en updates van systemen waar je niet zo vaak mee geconfronteerd lijkt te worden.
 
Elke hond is nu super blij dat de software afdeling van Tesla 4 weken fulltime met de airco regeling is bezig geweest.
Ik ben er van overtuigd dat veel meer wordt getest en aangestuurd opties die in een keer komen opduiken.
Weeknummer in de versie is soms erg vaag.
In week 23 duikt versie 20 op met 3 verschillende updates.
 
  • Funny
Reactions: Eriksc
Ik had vanavond een klojo die me zonodig moest inhalen met zijn VeeWagen golf en vervolgens links voor/naast me bleef rijden. Ik rij met NOA en geef gas en haal hem weer links in om te voorkomen dat ik naar 80 moet voor een vrachtauto. Vervolgens rode auto en herrie en de hele weg geen AP meer.
Mijn ervaring is dat NOA goed werkt als het niet te druk is en je de snelheid 10km lager instelt en vervolgens zelf de snelheid regelt. Tijd voor een goede adaptieve cc naast NOA
 
Mijn ervaring is dat NOA goed werkt als het niet te druk is en je de snelheid 10km lager instelt en vervolgens zelf de snelheid regelt. Tijd voor een goede adaptieve cc naast NOA
YMMV, ik zet 'm altijd snelheidslimiet + marge en NOA werkt goed. Ik vind het zelfs heerlijk dat ie nu zelf aangeeft wanneer je best terug naar rechts kan, en trager verkeer herkennen en aangeven dat je best naar links kan is ook super.

Als het druk is zit ik aan vMax + marge toch quasi continu op het linkervak.
 
Ik zit ook op 2019.16.3.2, maar NoA lane change lukt niet tenzij ik onmiddellijk als de wagen het voorstelt de richtingaanwijzer indrukt. Anders breekt de lane change bijna altijd af, nét voor het midden van de wagen over de streep zit. Vooral 's nachts is het nog lastiger.

@wooter, op welke volgafstand heb je je wagen ingesteld?

Ik vind trouwens nu de regeltjes van de VN nogal verkeerd ingeprogrammeerd. De 5s is blijkbaar tussen de tijd van het voorstel tot rijstrookverandering en het moment dat de wagen al meer op de volgende dan wel vorige rijstrook zat, in plaats van te tellen vanaf het moment wanneer je bevestigt. En waarom werkt Auto Lane Change niet meer als NoA werkt? Je zou toch net even goed af en toe kunnen anticiperen en zelf van rijstrook veranderen, ook als NoA actief is...