Gtech
Active Member
2 uurtjes geleden 2019.28.3.1 binnen op een S85 van 2015. Krijg je met een MS dezelfde 'update versie' als met een M3 of MX maar dan met wat aanpassingen voor jou specifieke auto?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Na de update naar 2019.28.3 doen mijn front USB aansluitingen niets meer. Geen spanning voor de draadloze telefoonlader en en voor TeslaCam USB. Heb al een harde reset gedaan zonder succes. Iemand die dit herkent?
Ik had mijn Zoe voor de vakantie geparkeerd met 64% lading. Toen drie weken later terugkwam was de accu 64%. Leaf, zelfde verhaal.Ik heb mijn Model X een maand lang moeten parkeren op de luchthaven, en heb een interessant verschil ondervonden qua batterijverlies.
Vroeger was ik makkelijk een percent per dag kwijt, soms zelfs 2. Dus 30 dagen aan dat tempo parkeren betekende makkelijk 40% kwijt. En dan had ik alle apps en Teslafi uitgeschakeld.
Nu stond mijn Model X er met 2019.20.4.3 en had ik de wagen de eerste dag tot 100% geladen en geparkeerd. 30 dagen later stond de batterij op 85%, wat betekent een verlies van 15%. Da's heel netjes lijkt me!
Leaf en Zoe hebben ook internet, kun je ook gewoon met een app 'bedienen'. En een telefoon heeft ook permanent internet en dat kost misschien een paar honderd mW.Ding is, met een Zoe of Leaf kan je er ook niks anders mee omdat het een relatief klassieke auto is. Allerlei internet-connectiviteit heeft z'n prijs. Mijn laptop, tablet of smartphone trekken ook hun batterij leeg ook al staan ze op stand-by.
Ding is, met een Zoe of Leaf kan je er ook niks anders mee omdat het een relatief klassieke auto is. Allerlei internet-connectiviteit heeft z'n prijs. Mijn laptop, tablet of smartphone trekken ook hun batterij leeg ook al staan ze op stand-by.
Ik had mijn Zoe voor de vakantie geparkeerd met 64% lading. Toen drie weken later terugkwam was de accu 64%. Leaf, zelfde verhaal.
Vziw is Tesla de enige auto die zoveel stroom verbruikt als hij stilstaat. 15% = 15 kWh over 30 dagen is gemiddeld een watt of 20. Ik ga al steigeren van een settopboxje dat, hoewel 'uitgeschakeld', nog steeds 5 W verbruikt.
Ik heb die melding met 2019.28.2 ook een paar keer gehad. Als je de USB stick eruit haalt en er weer in doet, dan werkt die weer een paar minuten. Na een paar keer hield die op met zeuren en werkte die weer goed. Was een vlotte USB stick, maar ben er ondertussen wel achter dat je eigenlijk een SSD moet plaatsen. Al die writes op een USB stick gaan vast niet lang goed...ik heb wel na een update de melding dat mijn USB stick te langzaam is terwijl hij het altijd prima heeft gedaan. Zal eens kijken of de tel wel oplaadt, is moeilijk te zien in de houder.
2 uurtjes geleden 2019.28.3.1 binnen op een S85 van 2015. Krijg je met een MS dezelfde 'update versie' als met een M3 of MX maar dan met wat aanpassingen voor jou specifieke auto?
Ik heb de 'langzaam'-melding nooit gezien maar ik heb verschillende USB-sticks getest. Met volgende setup heb ik de beste resultaten:Ik heb die melding met 2019.28.2 ook een paar keer gehad. Als je de USB stick eruit haalt en er weer in doet, dan werkt die weer een paar minuten. Na een paar keer hield die op met zeuren en werkte die weer goed. Was een vlotte USB stick, maar ben er ondertussen wel achter dat je eigenlijk een SSD moet plaatsen. Al die writes op een USB stick gaan vast niet lang goed...
Vandaag ook 2019.28.3.1 gekregen. Had voorheen 2019.24.4. Sedert v2019.24.4 kan je dus 'interieur overhittingsbeveiliging' niet meer gebruiken als 'hellingshoek/interieur detectie' is ingeschakeld. In vorige software-versies was dit dus wel mogelijk. Zet je bovendien interieurdetectie uit, dan staat dit na de volgende keer rijden automatisch weer aan. M.a.w. je moet daar na elke rit aan denken. Bovendien kan je dit ook niet uitzetten als Sentry-Mode is ingeschakeld. Lijkt mij nog weinig bruikbaar. Hebben anderen dit ook?
Ik had niet specifiek vermeld dat het vooral de Model S/X betreft.Ik ervaar deze drain in het geheel niet, als je sentry mode en de interieur oververhittingsbeveiliging uit heb staan, en geen 3rd party apps hebt geïnstalleerd (ook al heb je de app uitgezet, wellicht lopen de servers van die app alsnog te pollen) is de drain minimaal. Enkele km in een week bij een model3. Is 1% per week. Overigens ondersteunt Tesla die 3rd party apps niet. Ik raad iedereen aan die troep niet te installeren. Is niet slim gemaakt van Tesla door de auto zomaar uit de sleep te kunnen halen en ook niet dat uit de sleep bij stilstaan er wel relatief veel drain is, maar eenmaal in de sleep is het verbruik minimaal. Ook kan je de auto volledig uitzetten. Gewoon doen. Waarschijnlijk nog minder drain.
Ik ben bij sinds deze ochtend. Nu alleen de Wi-Fi nog!Ik vraag mij toch af of dit via USA gaat. Ieder Sec kan een update aanbieden zover ik weet. Rangers kunnen het ook. Terugtrekken van updates kan ik mij overigens ook weinig bij voorstellen om het probleem te verhelpen.... Maar hoop voor jou dat het binnen redelijke tijd lukt.
NB Ik troost mijzelf altijd maar dat als ik deze update niet krijg in de grote golf, ik misschien volgende keer dan weer vooraan sta Dus wacht met 24.4 geduldig af. Wordt het niet 28.3 dan wel een volgende...
Ik heb geen 3rd party apps en ook alles van Sentry/COP uitstaan en de phantom drain is meestal zeer laag (hooguit 1 a 2 km per dag), maar soms ben ik opeens toch een paar km kwijt om onduidelijke redenen.