Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, we waren gewaarschuwd. 'Owning a Tesla should be fun' volgens de twitteraar aan het roer.

Ik denk dat Firehuntah het over de komende 'Enhanced Summon' had.

Klopt, en gewoon Summon in zijn algemeen, dus ook als het nog iets verder ontwikkeld is. :)

Denk dat je Summon niet kent. Is een gimmick, niet echt bruikbaar. Goed voor een demo maar veel te traag.

Ook die zou te traag zijn om echt bruikbaar te zijn.

Ken Summon zeker. Hoewel het niet altijd even bruikbaar is is het toch een erg handige functie om te hebben. Vooral als weer eens een idioot recht naast je deur heeft geparkeerd. En ik hou wel van gimmicks. :D Toch altijd leuk om mee te spelen.

Snelheid is nu nog best traag inderdaad maar zal alleen maar beter worden in de toekomst. Echter met deze nieuwe regels wordt dit dan weer tegen gehouden.
 
Ik krijg de update maar niet. Van 2019.16 naar 2019.20 duurde ook al een eeuwigheid en nu kreeg ik 2 weken geleden de patch van 2019.20.4.3 naar 2019.20.4.4 kaar daar is het ook bij gebleven. Hebben meer M3P rijders dit?
Het is gewoon rustig af wachten. Ik zat er voorheen ook vaak vroeg bij, laatste tijd niet meer en duurde het elke keer wat langer voordat ik ze kreeg. En 2019.28.3 kreeg ik ineens op de 1e dag dat hij beschikbaar was.

Het is gewoon een willkeur en ze rollen updates langzaan uit. Pas als er geen problemen zijn gaan ze weer wat breder uitrollen.
 
Snelheid van smart summon op dit moment is schijnbaar 5 tot 8 km/u, voorheen 2 tot 5. De auto kan nu dus sneller naar jou toe dan jij wandelend naar hem. Dat maakt het wmb heel nuttig, ik parkeer iedere dag op een terrein van een paar honderd vierkante meters.

Maja, van de UNECE mag mijn auto alleen rijden als ik ernaast sta. Dat is inderdaad knap nutteloos. Heb huidige summon 2 keer gebruikt in totaal om invaliden de ruimte te geven.
 
Ook die zou te traag zijn om echt bruikbaar te zijn.
Als kleine toevoeging, je was nog 1 woordje vergeten: :)

"Ook die zou nog te traag zijn om echt bruikbaar te zijn."

Geen enkele software-functie is natuurlijk definitief, het wordt continu geüpdatet en verbeterd. Ergens gaat het dan voorbij een punt waar het van gimmick verandert in iets dat wel eens van pas kan komen naar iets wat handig is naar iets wat nuttig is naar iets waar je niet meer buiten kunt. Dit gaat wel een paar jaar duren, en niet volgens 'Elon time':

Screenshot%20from%202019-08-18%2012-00-04.png
 
  • Like
Reactions: Phil V and Hbrink
Ik krijg de update maar niet. Van 2019.16 naar 2019.20 duurde ook al een eeuwigheid en nu kreeg ik 2 weken geleden de patch van 2019.20.4.3 naar 2019.20.4.4 kaar daar is het ook bij gebleven. Hebben meer M3P rijders dit?
Is je Tesla verbonden met een WiFi netwerk? Ik heb in het begin ook tijden gewacht op mijn eerste update. Toen toch maar geïnvesteerd in een router die de auto in de garage wist te bereiken en nog geen uur nadat de Tesla verbonden was met het WiFi netwerk kwam de update binnen.
 
@wooter : ben nu nog eens aan het testen as we speak.. tot 7% leeggereden

Hij laadt nu reeds tot 43% aan 110+ kw
Bij 48% zakt hij al onder de 100kw
Bij 50% zakt hij al onder de 90kw
Bij 55% al onder de 80kw
Bij 58% al onder de 70kw

Lijkt me toch een pak trager dan voorheen vanaf die 48%

Mijn retour trip vakantie zuid Frankrijk heb ik ook een charge rate die veeeeeeel sneller afloopt met mijn S100D Augustus 2018. Voorheen easy peasy 117/118kW voor lange duur en heel snel naar 112kW. Ik moet nog even m'n data logger controleren of dat de heenreis ook zo was. Wel anders was dat ik op de terugreis bij de SuC 2x met een SoC van 2 en 3% aankwam.
 
Ik heb mijn Model X een maand lang moeten parkeren op de luchthaven, en heb een interessant verschil ondervonden qua batterijverlies.

Vroeger was ik makkelijk een percent per dag kwijt, soms zelfs 2. Dus 30 dagen aan dat tempo parkeren betekende makkelijk 40% kwijt. En dan had ik alle apps en Teslafi uitgeschakeld.

Nu stond mijn Model X er met 2019.20.4.3 en had ik de wagen de eerste dag tot 100% geladen en geparkeerd. 30 dagen later stond de batterij op 85%, wat betekent een verlies van 15%. Da's heel netjes lijkt me!
 
Snelheid van smart summon op dit moment is schijnbaar 5 tot 8 km/u, voorheen 2 tot 5. De auto kan nu dus sneller naar jou toe dan jij wandelend naar hem. Dat maakt het wmb heel nuttig, ik parkeer iedere dag op een terrein van een paar honderd vierkante meters.

Maja, van de UNECE mag mijn auto alleen rijden als ik ernaast sta. Dat is inderdaad knap nutteloos. Heb huidige summon 2 keer gebruikt in totaal om invaliden de ruimte te geven.

Deze regels zijn van de UN. Zodra wij als Europa zeggen wat WIJ willen aanpassen dan kan dat gewoon. Gelukkig is dat proces gaande. Als FSD straks mag ... dan gaat summon op afstand ook gewoon mogen. Gaat gebeuren.
 
  • Like
Reactions: curry684
Bij mij komt die update van 2019.28.3 ook maar niet door. Zit op 2019.24.4 nog altijd. Vandaag zelfs de wagen vlak voor het raam aan de wifi geparkeerd. Echt vervelend aangezien ik gameconsoles heb gekocht voor Beach Buggy racing:)
Als je op TeslaFi kijkt zie je dat 50% nog op 2019.24 zit, en nog geen 10% op 2019.28.3. Je kunt weinig anders doen dan Geavanceerd aanvinken en wachten, het komt vanzelf.
 
Ik heb mijn Model X een maand lang moeten parkeren op de luchthaven, en heb een interessant verschil ondervonden qua batterijverlies.

Vroeger was ik makkelijk een percent per dag kwijt, soms zelfs 2. Dus 30 dagen aan dat tempo parkeren betekende makkelijk 40% kwijt. En dan had ik alle apps en Teslafi uitgeschakeld.

Nu stond mijn Model X er met 2019.20.4.3 en had ik de wagen de eerste dag tot 100% geladen en geparkeerd. 30 dagen later stond de batterij op 85%, wat betekent een verlies van 15%. Da's heel netjes lijkt me!
Lijkt me niet goed voor je batterij om 'm met 100% te parkeren voor langere tijd... Persoonlijk zou ik 'm nooit boven de 80% zo lang laten staan. En met je huidige verlies zou dat ook geen probleem zijn.
 
  • Like
Reactions: bugboy
Als je op TeslaFi kijkt zie je dat 50% nog op 2019.24 zit, en nog geen 10% op 2019.28.3. Je kunt weinig anders doen dan Geavanceerd aanvinken en wachten, het komt vanzelf.

Maar wat is buiten een knopje het verschil? Als deze op standaard staat dan krijg je dezelfde update cyclus als geavanceerd. Het is volgensmij niet zo dat ze een standaard of geavanceerde release cyclus hebben. Immers zit er enorm veel verschil tussen mensen. Mijn software is nu 2019.20.4.4 (1.1%) terwijl 2019.24.4 (39.6%), 2019.28.2 (30.1%), 2019.28.3 (13.4%) en 2019.28.3.1 (6,4%) ook al lang en breed zijn uitgerold. Ik vind mijn software dus helemaal niet zo geavanceerd als Tesla doet voorkomen. Geavanceerd in achter lopen ja.
 
Is je Tesla verbonden met een WiFi netwerk? Ik heb in het begin ook tijden gewacht op mijn eerste update. Toen toch maar geïnvesteerd in een router die de auto in de garage wist te bereiken en nog geen uur nadat de Tesla verbonden was met het WiFi netwerk kwam de update binnen.
Had er even overheen gelezen. Maar mijn M3P staat idd aan de wifi in het begin aan de tether van mijn iphone maar sinds de aanpassing in mijn laadpaal aan een TP-link met wifi via powercable welke naar mijn EVBox loopt. Zeker een tip voor mensen welke een EVbox (homeline) hebben.

Heb zojuist eens gebruik gemaakt van de chat en volgens Tesla is 2019.20.4.4 de laatst beschikbare versie voor mijn auto. Waarom dit zo is weten ze daar ook niet. Ik zit gewoon niet bij de uitrol batch blijkbaar.
 
Lijkt me niet goed voor je batterij om 'm met 100% te parkeren voor langere tijd... Persoonlijk zou ik 'm nooit boven de 80% zo lang laten staan. En met je huidige verlies zou dat ook geen probleem zijn.
Ja nu weet ik dat wel, maar ik wou echt geen risico nemen. Volgende keer laat ik ‘m lekker terug achter met 90% en dan is ie op 30 dagen terug op 75%. Vorig jaar liet ik ‘m achter nabij Schiphol met 90% en na 30 dagen was ie gezakt voorbij 60%. Hoeveel weet ik niet meer, maar ik weet wel dat ik in Zaltbommel moest laden.
 
Maar wat is buiten een knopje het verschil? Als deze op standaard staat dan krijg je dezelfde update cyclus als geavanceerd. Het is volgensmij niet zo dat ze een standaard of geavanceerde release cyclus hebben. Immers zit er enorm veel verschil tussen mensen. Mijn software is nu 2019.20.4.4 (1.1%) terwijl 2019.24.4 (39.6%), 2019.28.2 (30.1%), 2019.28.3 (13.4%) en 2019.28.3.1 (6,4%) ook al lang en breed zijn uitgerold. Ik vind mijn software dus helemaal niet zo geavanceerd als Tesla doet voorkomen. Geavanceerd in achter lopen ja.
Het is geen garantie, gewoon een voorrangsknopje. Tesla releaset al sinds jaar en dag updates naar specifiek gekozen demografieen, dat is logisch. Afhankelijk van wat ze releasen kiest de distributielogica zelf passende auto's om eerst te laten testen. De "geavanceerd" setting is enkel een vlaggetje dat stelt dat je er geen bezwaar tegen hebt om vooraan te staan als er een release matcht op jouw profiel.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Maar wat is buiten een knopje het verschil? Als deze op standaard staat dan krijg je dezelfde update cyclus als geavanceerd. Het is volgensmij niet zo dat ze een standaard of geavanceerde release cyclus hebben. Immers zit er enorm veel verschil tussen mensen. Mijn software is nu 2019.20.4.4 (1.1%) terwijl 2019.24.4 (39.6%), 2019.28.2 (30.1%), 2019.28.3 (13.4%) en 2019.28.3.1 (6,4%) ook al lang en breed zijn uitgerold. Ik vind mijn software dus helemaal niet zo geavanceerd als Tesla doet voorkomen. Geavanceerd in achter lopen ja.
Pas nu knalt 28.3.1 er echt uit. Meestal gaat hij dan in een paar dagen naar bijna iedereen.
 

Attachments

  • 292F8420-7F02-43B3-A1FE-C3404D33BC48.jpeg
    292F8420-7F02-43B3-A1FE-C3404D33BC48.jpeg
    295.9 KB · Views: 45