Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zat altijd bij een van de eerste aantal %-en in TeslaFI bij nieuwe versies (auto staat iedere avond/nacht op wifi) maar de 32 versie wilt nog niet doorkomen hier (nog op 28.3)..... Al keer resetje gedaan.. Speedtest in browser is 60+ mbit dus, ik gok dat ik gewoon pech heb deze keer ;-)
 
... baadt het niet, schaadt het niet.
DtRwfAgU4AAWQGB.jpg
 
Ik zat altijd bij een van de eerste aantal %-en in TeslaFI bij nieuwe versies (auto staat iedere avond/nacht op wifi) maar de 32 versie wilt nog niet doorkomen hier (nog op 28.3)..... Al keer resetje gedaan.. Speedtest in browser is 60+ mbit dus, ik gok dat ik gewoon pech heb deze keer ;-)
Hier ook nog 2019.28.3.1, gisteren zat de helft van de mensen nog op op 2019.28.3.1

Niets aan de hand en rustig afwachten. Ik heb ook meerdere keren bij de eerste gezeten, ook wel is bij de laatsten en soms zelf een versie opgeslagen. Niets mis mee.
 
Vanochtend weer een melding dat ik kon updaten. Helaas de derde keer dat ik “update mislukt” als melding krijg na 30 minuten in zowel app als auto.
Na chat met tesla bericht dat ze het online niet opgelost krijgen, op naar de SEC.
Iemand dit ook al wel eens gehad? Ben benieuwd wat ze hier aan gaan doen
 
Bij het updaten blijkt een intern sd kaartje een rol te spelen. Ik neem aan voor de tijdelijke opslag van de download. Dat kaartje kan corrupt raken en dan mislukken de updates. Meestal kan Tesla dat kaartje gewoon op afstand formatteren (dat hoor ik veel vaker langskomen) en daarna werkt het weer. In jouw geval moet het kaartje misschien vervangen worden, of iemand anders is nodig om het alsnog op afstand te formatteren. De chat-robot mag dat misschien niet zelf doen.
 
Bij het updaten blijkt een intern sd kaartje een rol te spelen. Ik neem aan voor de tijdelijke opslag van de download. Dat kaartje kan corrupt raken en dan mislukken de updates. Meestal kan Tesla dat kaartje gewoon op afstand formatteren (dat hoor ik veel vaker langskomen) en daarna werkt het weer. In jouw geval moet het kaartje misschien vervangen worden, of iemand anders is nodig om het alsnog op afstand te formatteren. De chat-robot mag dat misschien niet zelf doen.
Zo verregaand reikt de kennis/kunde van het Service Center niet. Als er iets van die orde aan schort, wordt de MCU vervangen. Naar mijn weten worden die units wel weer verzameld en gereviseerd.
 
Zo verregaand reikt de kennis/kunde van het Service Center niet. Als er iets van die orde aan schort, wordt de MCU vervangen. Naar mijn weten worden die units wel weer verzameld en gereviseerd.
Dat hoeft niet noodzakelijk kennis/kunde te zijn. Kan perfect een onderdeel van "standard operating procedure" zijn waarvan men een vaste tijd heeft gekregen en men de onderdelen op stock heeft.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Hier ook nog 2019.28.3.1, gisteren zat de helft van de mensen nog op op 2019.28.3.1

Niets aan de hand en rustig afwachten. Ik heb ook meerdere keren bij de eerste gezeten, ook wel is bij de laatsten en soms zelf een versie opgeslagen. Niets mis mee.

Ik zit nog op 24.4. Nu al een week of 4 geen update gehad. Dit lijkt mij toch niet echt normaal. 1 keer heeft die wel iets proberen downloaden maar nu zie ik niets meer. Vervelend, zit ik hier met mijn controllers :)
 
Tesla support geeft aan dat gemiddelde 12 keer per jaar elke Tesla een update krijgt. Mijn gemiddelde van afgelopen paar maanden is nu om de 9 dagen een update.
Merk wel dat een stabiel WiFi connectie belangrijk is. Locatie van de auto rond om mijn huis is bepalend of connectie stabiel is. Tesla heeft zeer beroerde WiFi antennes in de M3.
Verbinding in plaatje hier onder is goed. Met WiFi 2G vaak betere verbinding dan 5G
21A20BEA-3F70-4F9B-BF29-F13D4443E8BB.jpeg
 
Dat van die stabiele wifi herken ik niet. Mijn auto staat aan de straat achter de achtertuin en heeft meestal alleen maar een stipje wifi, soms nog 1 streepje erbij. Mijn FritzBox geeft meestal een snelheid van slechts 10/1 mbit/s voor de Model 3 aan. Toch ben ik tot nu toe altijd bij de eersten om een update te krijgen en installeren ze vlekkeloos.