Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SpaceX (en aanverwante ruimte avonturen)

This site may earn commission on affiliate links.


ABD8DBD9-7D49-43A8-AC4A-8E95B025A232.jpeg
 
Mooie foto ‘recht in de bips’ waar je duidelijk de missende Raptors ziet

View attachment 930243

Niet vreemd dat ze de controle kwijtraakten 😅
Ik tel 7 overleden Raptors. Op de livestream van SpaceX gaven ze zelf maar 5 failured aan.
Dat Starship bij de lancering meteen zijdelings van de lanceertoren weg ging, was dat nou gepland of wellicht omdat meteen al een paar Raptors niet meededen?
 
Ik tel 7 overleden Raptors. Op de livestream van SpaceX gaven ze zelf maar 5 failured aan.
Dat Starship bij de lancering meteen zijdelings van de lanceertoren weg ging, was dat nou gepland of wellicht omdat meteen al een paar Raptors niet meededen?
Het leek mij ook al erg vroeg na de start voor een normale afbuiging down range.
 
Wat ik er inmiddels van begrijp:
- Ja, het "scheef" gaan bij lancering had idd te maken met paar raptors die het niet deden: moest 'ff' automatisch, software matig worden gecorrigeerd;
- het launch platform, van gewapend beton en staal, is vrijwel volledig verwoest tijdens de start door alle kracht: betonstukken die tot 100 m. hoog en een mile ver neerkwamen: behoeft grondig redesign...
Idd ' wat een geweld". Op naar de volgende launch (gaat wel langer dan 6 mndn duren denk ik...)
 
Wat mij opviel was de relatief lange tijd voor de raket in beweging kwam.
Dat betekent dat het lanceerplatform ook lange tijd aan enorme hitte in combinatie met de erg grote stuwkracht is blootgesteld.

Het verwondert mij toch wel dat over de versnelling en de daarvoor benodigde tijd onvoldoende lijkt te zijn nagedacht.
Ook kan ik mij voorstellen dat daardoor delen van de Raptors zelf aan een hogere temperatuur hebben ondergaan dan gedacht.
 
  • Like
Reactions: Mich007
Wat mij opviel was de relatief lange tijd voor de raket in beweging kwam.
Dat was gepland. Of in ieder geval: gepland dat de motoren niet allemaal tegelijk gestart werden waardoor het langer zou duren dat er lift-off was nadat de eerste motoren gestart waren. Het plan was wel dat de motoren eerder (T-0:06) gestart werden.
En de thrust-to-weight ratio was een stuk lager.