Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SpaceX (en aanverwante ruimte avonturen)

This site may earn commission on affiliate links.
Weeral bijgeleerd. Wat is dit forum toch nuttig.
Maar waarom is Elon Musk dan betrokken partij en beweert hij dat hij niet wil meewerken aan een escalatie.
Waarschijnlijk werd gedoeld op de varende drones die @Dikkie Dik hierboven benoemde.

Ook kan het zijn dat het alleen voor de Russiche bühne is om het puur als humanitair te benoemen.
Ik heb wel eens begrepen dat de huidige beveiliging van Elon voor een belangrijk deel is ingegeven door dreigingen vanuit Rusland.
 
Waarschijnlijk werd gedoeld op de varende drones die @Dikkie Dik hierboven benoemde.

Correct.

Terminals leveren voor internet acces is één ding, terminals die fysiek onderdeel uitmaken van een wapensysteem is een ander.

En nogmaals, een privaat bedrijf dat zich op die manier mengt in een oorlog is ongekend.

SpaceX zal voor de bühne hard moeten kunnen maken dat ze primair humanitaire hulp bieden.
 
In de inbox vanochtend:

F8967587-79FE-468A-99F7-C6C1D23C9C38.jpeg


€300 voor koop van de hardware is ook een flinke prijsverlaging of was dat al?
 
In de inbox vanochtend:

View attachment 922051

€300 voor koop van de hardware is ook een flinke prijsverlaging of was dat al?
Lijkt mij toch pas interessant te zullen worden als de geofencing er af is. Dan wordt het interessant coor mobilhomes, vakantiehuisbezitters die te ver van het wired net af liggen, vrachtwagenchauffeurs en dergelijke.
Om een vaste verbinding te vervangen in België of Nederland, lijkt het mij niet interessant. Maar is eigenlijk ook de bedoeling niet.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Lijkt mij toch pas interessant te zullen worden als de geofencing er af is. Dan wordt het interessant coor mobilhomes, vakantiehuisbezitters die te ver van het wired net af liggen, vrachtwagenchauffeurs en dergelijke.
Om een vaste verbinding te vervangen in België of Nederland, lijkt het mij niet interessant. Maar is eigenlijk ook de bedoeling niet.

Ja, de echte use-case is uiteraard in gebieden zonder degelijk kabel- of glasvezelnetwerk.

Binnen Europa zijn er nog verbazend veel van die gebieden, iets waar wij verwende Nederlanders zich weinig bij kunnen voorstellen.

Voor mij persoonlijk wordt het interessant als er nog een paar tientjes afgaan.
Nog steeds duurder dan kabel dan, maar de FU naar de kabel-monopolist hier is dat me wel waard. Lineare TV kijk ik sowieso al jaren niet meer.
 


Dan zou het de eerste keer zijn dat de tijdlijn van Elon positief afwijkt 😅


Wordt breder opgepikt door de Fan-pers.
 

14.15 onze tijd gaat de feed van SpaceX live.


NasaSpaceflight is nu al live