Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Speculatievoer

This site may earn commission on affiliate links.

Cool maar waar is Tesla Model 3, part 2?

Ik ben ook benieuwd waar die 360 gr camera's komen te zitten....

En: "All Tesla Cars Being Produced Now Have Full Self-Driving Hardware" maar: "Teslas with new hardware will temporarily lack certain features currently available on Teslas with first-generation Autopilot hardware, including some standard safety features such as automatic emergency breaking, collision warning, lane holding and active cruise control. As these features are robustly validated we will enable them over-the-air, together with a rapidly expanding set of entirely new features."

Dus als je een Tesla gekocht heb met Autopilot features, en hij rolt nu van de band, heb je voorlopig niks. Het zal dan nog wel een klein jaartje duren voordat je de autopilot hebt, waar je voor betaald hebt......
 
Cool maar waar is Tesla Model 3, part 2
Dus als je een Tesla gekocht heb met Autopilot features, en hij rolt nu van de band, heb je voorlopig niks. Het zal dan nog wel een klein jaartje duren voordat je de autopilot hebt, waar je voor betaald hebt......
Het is zelfs zo dat auto's met de nieuwe hardware een flink aantal van de huidige mogelijkheden in den beginne gaan ontberen.
 
In december verwacht Tesla feature parity met Autopilot 1. Tegen de tijd dat je de auto geleverd krijgt is de software dus ook wel weer op het niveau van waar hij was met Autopilot 1. Zo lang wachten is het op zich ook niet.

Vind het een mooie ontwikkeling. Is me alleen nog niet helemaal duidelijk of ik de configuratie van mijn in bestelling staande Model X nog kan / moet aanpassen of dat ook de software features inbegrepen gaan zijn. Vragen voor de DS :)

Van electrek.co:
"It will reach level 3 autonomy in the coming months and level 4 and 5 should follow for full autonomy by 2018 – but again, in vehicles produced today in 2016."

Die upgrade van de software kan dus eigenlijk nog wel even wachten. Tot in 2018 heb je genoeg aan de features van Autopilot 1.
 
IMG_9408.PNG
Ik vermoed dat het voor bestaande recente deliveries en bijna-deliveries het feestje niet opgaat.

Als ik nu via de design studio 'enhanced autopilot' + selfdriving functie aanklik, kom ik al uit op een optiepakket van bijna 9.000 euro. Dit in schril contrast met autopilot V1... en de main computer is geupgraded. De hardware upgrade zou verder ook moeten bestaan uit extra camera's, welke ik helaas in mijn net geleverde X niet kan ontdekken...
ik ga er van uit dat het niet gaat, Tesla kennende, en zou maar gewoon genieten van je nieuwe auto! En nu vooral wachten op M3;)
 
Tgoh dat zijn toch best heftige prijzen voor opties die je nog niet eens meteen kan gebruiken.... Toch zeker in Europa en dan in België lijkt het mij nog wel even te duren... Hoe vast staat die prijs dan voor achteraf inschakelen? Stel dat het hier nog drie jaar duurt en de prijs is intussen gedaald om de optie achteraf te activeren, moet je dan toch de 4.500 euro ophoesten? De prijs kan niet anders dan dalen. Als men voor deze opties hetzelfde gaat vragen voor de Model 3 zit je aan 10.000 euro voor autopilot.
 
Goedemorgen voor iedereen die net zo slecht hebben geslapen, met een onderbreking van 2-4uur vannacht.
Vandaag werk ik dan maar op Autopiloot....

Het voorgestelde is adembenemend spannend en ongelofelijk hoe ver de techniek van tesla al is.
Het neemt niet weg dat ik vannacht echter mijn bed uit ben gekomen om een Model 3 van binnen en buiten te zien :confused:
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Tgoh dat zijn toch best heftige prijzen voor opties die je nog niet eens meteen kan gebruiken.... Toch zeker in Europa en dan in België lijkt het mij nog wel even te duren... Hoe vast staat die prijs dan voor achteraf inschakelen? Stel dat het hier nog drie jaar duurt en de prijs is intussen gedaald om de optie achteraf te activeren, moet je dan toch de 4.500 euro ophoesten? De prijs kan niet anders dan dalen. Als men voor deze opties hetzelfde gaat vragen voor de Model 3 zit je aan 10.000 euro voor autopilot.
Is het niet zo dat achteraf activeren beperkter is dan de af-fabriek optie? De full-self driving capability is een upgrade van 4 naar 8 camera's, wat me lastig activeren lijkt via software. :) Of gaan ze fysiek meer camera's toevoegen aan je bestaande Tesla? Er staat immers inderdaad een prijs genoemd voor 'inschakelen na levering' van €4.500...
 
Ik zie een commercieel belangrijk punt in de laatste zin van de volledige update:
"Please note also that using a self-driving Tesla for car sharing and ride hailing for friends and family is fine, but doing so for revenue purposes will only be permissible on the Tesla Network, details of which will be released next year."
Lees: als je de Tesla commercieel gaat gebruiken (taxi zonder chauffeur) kun je daarmee niet alleen geld verdienen, maar dat gaat je als bedrijf ook geld kosten.
Slim en logisch bedacht verdienmodel! :)
 
Is het niet zo dat achteraf activeren beperkter is dan de af-fabriek optie? De full-self driving capability is een upgrade van 4 naar 8 camera's, wat me lastig activeren lijkt via software. :) Of gaan ze fysiek meer camera's toevoegen aan je bestaande Tesla? Er staat immers inderdaad een prijs genoemd voor 'inschakelen na levering' van €4.500...

De hardware zou standaard in alle auto's zitten, ook de Model 3.
Om de hardware te gebruiken moet je 9000 Euro betalen, als je alle features wenst.
De Autopilot die gisteren 3000 Euro kostte, kost nu als 'Enhanced Autopilot' 5600 Euro. Terwijl de features dezelfde zijn, zover ik de tekst leest. Alleen 'exit the freeway when your destination is near' is een extraatje. Maw Tesla's zijn weer iets duurder geworden.
Je krijgt pas echt nieuwe features indien je nog eens 3400 Euro wil betalen, en die features komen er pas in 2018 of nog later?
 
De hardware zou standaard in alle auto's zitten, ook de Model 3.
Om de hardware te gebruiken moet je 9000 Euro betalen, als je alle features wenst.
De Autopilot die gisteren 3000 Euro kostte, kost nu als 'Enhanced Autopilot' 5600 Euro. Terwijl de features dezelfde zijn, zover ik de tekst leest. Alleen 'exit the freeway when your destination is near' is een extraatje. Maw Tesla's zijn weer iets duurder geworden.
Je krijgt pas echt nieuwe features indien je nog eens 3400 Euro wil betalen, en die features komen er pas in 2018 of nog later?
Right. Dus het gaat om het woordje active in "this doubles the number of active cameras from four to eight". De camera's heb je sowieso, maar zonder de full self-driving capability optie worden er maar 4 camera's gebruikt.
 
@Stefanvg ik ben bang van niet, productie van mijn wagen is eind september gestart en 1 okt van de band gerold. Nu aan het wachten op transport uit de US, maar als ik nu in de ontwerpspecificaties op MyTesla kijk staat er netjes:
Autopilot-hardware 1 met comfortfuncties
Ik denk dat er een grote kans is dat dit al met AP2.0 zal zijn. Naar mijn gevoel neemt tesla hierin een marge van een aantal weken om te veel teleurstellingen te voorkomen. Wat nu onderweg is naar de SeC's zal ook wel al AP2.0 hebben.

ik heb trouwens ook tot 02.25 naar niks zitten kijken.:confused:
 
De hardware zou standaard in alle auto's zitten, ook de Model 3.
Om de hardware te gebruiken moet je 9000 Euro betalen, als je alle features wenst.
De Autopilot die gisteren 3000 Euro kostte, kost nu als 'Enhanced Autopilot' 5600 Euro. Terwijl de features dezelfde zijn, zover ik de tekst leest. Alleen 'exit the freeway when your destination is near' is een extraatje. Maw Tesla's zijn weer iets duurder geworden.
Je krijgt pas echt nieuwe features indien je nog eens 3400 Euro wil betalen, en die features komen er pas in 2018 of nog later?

Op Autopilot staan nog wel een paar andere leuke functies. Vooral op de snelweg zelf de snelste rijstrook kiezen is leuk in de VS.