Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spotify in de S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb dit probleem niet. Is die classic hardware toch zo gek nog niet! :D
daar zou je wel eens een punt kunnen hebben: er lopen in elk geval geen AP processen mee. Heeft er iemand ook wel eens verdraaide fragmentjes in FLAC bestanden meegemaakt, die, opnieuw afgespeeld, niet zijn te reproduceren? ligt dan in elk geval niet aan de files, misschien wel aan de DAC die het eventjes niet aan kan.
 
Spotify werkt in mijn classic niet vlekkeloos, maar ik heb zeker niet de taferelen die ik hier lees. Ik moest voorheen vaak uit- en weer inloggen als ik mijn Spotify account ergens anders had gebruikt, maar sinds ik het family account heb met een eigen account voor in de auto heb ik eigenlijk zeer weinig te klagen. Incidenteel een streaming haperingetje, that's all.
 
Effe denken, hoe zat het ook alweer. Ik heb bij de playlist via het menu "Delen" gekozen. Je kunt dan kiezen op welke manier je het wilt delen. Ik heb voor berichten gekozen (sms) en daarna het telefoonnummer opgegeven behorend bij de persoon behorend bij het account met wie je de playlist wilt delen. Ik dit geval was ik dat zelf (het ging immers om mijn eigen nieuwe Tesla spotify account dat een playlist van mijn master spotify account wilde kunnen beluisteren). Op mijn iphone heb ik in de spotify app ingelogd met mijn Tesla Spotify account en daarna de link in de sms aangeklikt. Daarmee was de playlist van mijn master account te zien in mijn tesla account.

Nu ik het zo omschrijf...vreselijk omslachtig, dit moet makkelijker kunnen.

Ben je bij de rally zaterdag? Dan kan ik het je laten zien anders.

Update:
Ik heb het nog eens gereproduceerd. Nogmaals, het is omslachtig, maar dit werkt als je alleen maar je iphone (zal op andere smartphone ook wel werken gok ik) gebruikt:

  • Je bent ingelogd met je master account in je Spotify app.
  • Je gaat naar de playlist die je wilt delen. Je kiest de "..." puntjes voor de menu-opties, en kiest daar "Delen"
  • Vervolgens kies je "verzenden naar"
  • Vervolgens kies je bericht (andere opties zullen ook wel werken, maar ik deed het met sms) en je geeft je eigen mobiele nummer op.
  • Je logt uit je Spotify app
  • Je logt weer in, maar nu met je Tesla Spotify account
  • Je opent je zojuist ontvangen sms en klikt op de link die in het sms bericht weergegeven is
  • Je Spotify app, ingelogd onder je Tesla account, opent nu de playlist.
  • Je klikt op volgen
  • Voila! Je playlist van je master account volg je nu onder je Tesla account ook, en dus ook in de auto.
Tjonge, ben ik blij zeg dat ik ook eens iets nuttigs bijdraag aan dit forum ipv altijd die flauwe bullsh*t :)

Wow, dit klinkt goed, maar hoe ben je aan de username en password van je Tesla Spotify account gekomen om deze in je iPhone app in te vullen? Dat heb ik nog nergens kunnen vinden namelijk, wat zijn hier de tips voor?
 
Wow, dit klinkt goed, maar hoe ben je aan de username en password van je Tesla Spotify account gekomen om deze in je iPhone app in te vullen? Dat heb ik nog nergens kunnen vinden namelijk, wat zijn hier de tips voor?
Sorry, dat is verwarrend in mijn pleidooi. Ik bedoel niet het Tesla-eigen account dat Tesla voor ons heeft afgesloten, maar een door jou zelf gemaakt account (als onderdeel van je family account) dat je alleen gebruikt voor in je Tesla. Daarom noemde ik het stom genoeg een 'Tesla spotify account', me op dat moment niet realiserend hoe verwarrend dat ging zijn. Ik kan mijn post geloof ik niet meer editen, zal het nog eens proberen (upd: nee, lukt inderdaad niet meer).
 
Sorry, dat is verwarrend in mijn pleidooi. Ik bedoel niet het Tesla-eigen account dat Tesla voor ons heeft afgesloten, maar een door jou zelf gemaakt account (als onderdeel van je family account) dat je alleen gebruikt voor in je Tesla. Daarom noemde ik het stom genoeg een 'Tesla spotify account', me op dat moment niet realiserend hoe verwarrend dat ging zijn. Ik kan mijn post geloof ik niet meer editen, zal het nog eens proberen (upd: nee, lukt inderdaad niet meer).

Ok, duidelijk. Dan zoek ik niet meer verder :).
 
Ja ik hou het ingedrukt. Vandaag het commando "Listen to" gebruik ipv "Play". Nu geeft hij de melding dat ik moet inloggen met de facebook of Spotify account om te kunnen zoeken. Handmatig zoeken gaat dan weer wel via de browse>Spotify tab.
 
Ik kwam gisteren tot de volgende conclusie voor gebruik van Spotify in mijn Tesla:

- minpunt; de spotify account van Tesla is alleen te gebruiken in de auto. Dus niet op een ander device. het zal gekoppeld zijn aan de auto(neem ik aan)

+ pluspunt; Ik heb zojuist mijn persoonlijke spotify account geactiveerd in mijn model S, en dan werkt dan eigenlijk veel prettiger(doordat je account op meerdere devices kan gebruiken - hetzij niet allebei online [dat dan wel weer ... ] ), volledig toegang tot je eigen muziek en afspeellijsten.

Toen kwam ik tot mijn grote verbazing erachter dat dus een extra mogelijkheid hebt om muziek keuze te maken via de telfoon app. Dus selecteer op telefoon en afspelen in de Tesla (via de Spotify koppeling, niet bluetooth oid ) .

Het is heel fijn dat er een Spotify account erbij zit, immers kan je altijd terug en blijft altijd beschikbaar..., maar lijkt zo dus niet volledig gebruikt kan worden van de mogenlijkheden van Spotify, en alleen de user interface te gebruiken van de Tesla Spotify App... meh, het werkt. maar mist gebruikersgemak en snelheid in gebruik ... ik merk dat ik het onhandig vindt om ermee te werken (en ja ik ken de app en gebruikelijke ins- en outs al wel)

Nu maak ik een selectie op telefoon en muziek wordt(hetzij enige vertraging op ingevoerde opdracht) afgespeeld door de tesla Spotify applicatie.
En als de telefoon niet in de hand hebt is natuurlijk gewoon bedienen via de Telsa app ook prima.
 
  • Informative
Reactions: Basvdpoel
Is het toevallig zo dat iedereeen die de beschreven problemen met Spotify ervaart ook 4G in de Tesla heeft?
Bij mij werkt Spotify altijd probleemloos maar via 3G maar als ik mn wagen middels wifi via een meegenomen 4G mifi router verbind maakt Spotify er een zooitje van; hin verspringt telkens van nummer naar nummer, blijft hangen, of geeft heel lang de 'logging in...." melding.
 
Is het toevallig zo dat iedereeen die de beschreven problemen met Spotify ervaart ook 4G in de Tesla heeft?
Bij mij werkt Spotify altijd probleemloos maar via 3G maar als ik mn wagen middels wifi via een meegenomen 4G mifi router verbind maakt Spotify er een zooitje van; hin verspringt telkens van nummer naar nummer, blijft hangen, of geeft heel lang de 'logging in...." melding.
Ook op 3G
 
Vandaag nieuwe software update geïnstalleerd. Denk je dat spotify nu wel eens eindelijk goed zal werken... Vergeet het. Nu begint hij plots midden in het liedje naar het volgende te gaan, en na drie liedjes bleef hij weer hange als bij een oude plaat waar enkel een reset bij helpt.

Ik geef alle hoop op, tesla kan blijkbaar een simpele functie niet in orde krijgen. Zolang Elon geen spotify heeft in zijn S of X en dagelijks deze miserie meemaakt zal er voor ons Europeanen niks anders opzitten dan wachten.
 
Vandaag nieuwe software update geïnstalleerd. Denk je dat spotify nu wel eens eindelijk goed zal werken... Vergeet het. Nu begint hij plots midden in het liedje naar het volgende te gaan, en na drie liedjes bleef hij weer hange als bij een oude plaat waar enkel een reset bij helpt.

Ik geef alle hoop op, tesla kan blijkbaar een simpele functie niet in orde krijgen. Zolang Elon geen spotify heeft in zijn S of X en dagelijks deze miserie meemaakt zal er voor ons Europeanen niks anders opzitten dan wachten.

Mjah, zondag hele tijd Spotify gebruikt met niet één hapering, werkte vlotjes en speelde correct.
Blijkbaar ook problemen per auto mogelijk?