Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spotify in de S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de factory rest gekregen en tot nu toe alles ok.

Volgens technieker in Aartselaar ligt het probleem bij het volgeraken van het cache geheugen en loopt spotify vast als dit vol zit. Een console reset maakt slechts een deel vrij waardoor het probleem zich direct weer voor doet als de navigatie gebruikt wordt, vooral dan met Google earth. Spotify gebruiken met eigen login maakt geheugengebruik nog erger door de playlists en de favorieten.

De firmware 8 zou de cache dagelijks eenmaal helemaal leeg maken.

Ow ja, de reden waarom ik telkens waarschuwingen kreeg in Facebook dat iemand mijn login gebruikte voor Spotify in Spanje is omdat er in de Model S een sim kaart stak voor de Spaanse markt ipv de Belgische. Deze is intussen vervangen door een Belgische sim.
 
  • Informative
Reactions: Ivo-G
Ik heb de factory rest gekregen en tot nu toe alles ok.

Volgens technieker in Aartselaar ligt het probleem bij het volgeraken van het cache geheugen en loopt spotify vast als dit vol zit. Een console reset maakt slechts een deel vrij waardoor het probleem zich direct weer voor doet als de navigatie gebruikt wordt, vooral dan met Google earth. Spotify gebruiken met eigen login maakt geheugengebruik nog erger door de playlists en de favorieten.

De firmware 8 zou de cache dagelijks eenmaal helemaal leeg maken.

Ow ja, de reden waarom ik telkens waarschuwingen kreeg in Facebook dat iemand mijn login gebruikte voor Spotify in Spanje is omdat er in de Model S een sim kaart stak voor de Spaanse markt ipv de Belgische. Deze is intussen vervangen door een Belgische sim.

ik kan me niet inbeelden dat een paar playlists en favorieten zoveel RAM zou verstoken. Hoe doe je die reset ? en ben je ook verbruik A & B kwijt en instellingen?
 
Ja je bent alles kwijt, home link, profielen, verbruik, alles. Die factory reset kan volgens mij enkel door Tesla zelf gedaan worden.

En inderdaad ik vind het ook bizar dat in deze tijden systemen nog op een RAM geheugen gebrek moeten botsen. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat we misschien nog geen extra app's hebben zien verschijnen omdat het systeem ze niet kan draaien? Ik wil in ieder geval na enige tijd wel wat bijbetalen om wat RAM te laten bijsteken net zoals je thuis doet bij een computer.

De provider van de nieuwe SIM kaart weet ik niet, want dit staat niet op de factuur. Maar normaalgezien is in België Mobistar, nu Orange, de absolute leider in M2M SIM kaarten.
 
  • Informative
Reactions: Ivo-G and Phil_BE
Dat Spotify drama is by far mijn ergenis nr 1! Ben al een keer met een hangende Spotify naar het SEC gereden zodat ze dat eens zelf konden ervaren want in Tilburg "hadden ze nog nooooit van het probleem gehoord" duuhuu... Twee weken geleden is mijn auto een hele dag binnen geweest in Tilburg voor oa een 40k km beurt maar tot mijn groot verdriet "hadden we geen tijd om de andere problemen ook te behandelen..." en mag ik nog eens terug komen voor een probleem dat ze al maanden kennen. Hetzelfde geldt overigens voor mijn krakende stoel (wordt vervangen, ooit...) en knarsende wielophanging. Redelijk amateuristisch allemaal maar geloof dat ik off topic ga :(
 
wat is beste manier om tesla een rapport of probleem te melden?

ik weet dat ze meekijken in tmc forum, maar dat vermoeden heb ik zal hoofdzakelijk het US gedeelte zijn.

nu dat we toch veel wisselende ervaringrn hebben met de sportify integratie en deze juist niet in US gedeelte voorkomt.

ik hoop dat tesla voor meer gaat richten op een open development systeem in toekomst.
 
Je moet enkel de voicecontrolbutton ingeduwd houden en tegelijk met een Amerikaans accent de woorden "report" "bug" "je probleem" uitspreken, daarna de button loslaten en that's it. Heb ik inmiddels 'n keer of 20 gedaan om te melden dat m'n Spotify blokkeert in combinatie met gebruik van Google Maps. Heb er echter nooit enige feedback over gekregen. Vandaag hebben ze in het SeC een firmware update gedaan waarmee het probleem volgens hen verholpen zou moeten zijn, een volledige reset (op mijn voorstel) vonden ze niet nodig wegens te ingrijpend. We zullen zien...
 
Je moet enkel de voicecontrolbutton ingeduwd houden en tegelijk met een Amerikaans accent de woorden "report" "bug" "je probleem" uitspreken, daarna de button loslaten en that's it. Heb ik inmiddels 'n keer of 20 gedaan om te melden dat m'n Spotify blokkeert in combinatie met gebruik van Google Maps. Heb er echter nooit enige feedback over gekregen. Vandaag hebben ze in het SeC een firmware update gedaan waarmee het probleem volgens hen verholpen zou moeten zijn, een volledige reset (op mijn voorstel) vonden ze niet nodig wegens te ingrijpend. We zullen zien...
Ik heb 2.28.75 de laatste versie nog steeds zelfde issue
 
Je kan de reser zelf uitvoeren. In het instellingen menu, staat het bij Service.

Wel alles kwijt, maar ruim 1,5 week en 3000km verder en geen vastloper meer gehad.

Geen idee of dit dezelfde reset is, maar bij de apps instellingen kun je een reset voor Spotify zelf doorvoeren, je bent dan niks kwijt… .
Ik heb dit gedaan nadat mijn playlists niet in het geheugen bleven bij de Tesla account.
Na de Reset geen problemen meer voorgehad.
 
  • Informative
Reactions: ultima and vdvoorde
Gisteren was ik het blokkeerprobleem van Spotify zo beu dat ik mijn auto een factory-reset heb gegeven. Het was mijn laatste hoop want ook in het SeC hadden ze het probleem niet kunnen oplossen vorige week. En hoera... het probleem is volledig weg sinds de reset! Ik heb nadien ook weer gewoon mijn eigen Spotifyaccount ingesteld en het werkt perfect nu.
 
met een factory reset worden de gebruikers profiel en alle settings gereset.

Ook de tripmeter A en B tellers worden ook op 0 gezet.
alleen de KM stand blijft hetzelfde.

ik heb hetzelf ook gedaan. Ook na een dag lijkt het tot nu goed te werken met persoonlijke Spotify account!!! yes!

(ik heb overigens de laatste software update van 2.32.23, zelfs dat in deze laatste de issues nog hetzelfde bleef heb ik gekozen voor Factory reset)

tip; ik heb het profiel van mijn vrouw gekozen en daarna de reset uitvoerd. waarom?... er blijft dus niks bewaard alleen de wel de fysieke positie van stoel en spiegels... dus als je terug komt in een maagdelijke tesla UI en dan gelijk de driver profile aanmaakt voor haar heb je in ieder geval exact dezelfde fysieke voorkeuren al opgeslagen.
 
Last edited:
Je zou eerst nog een wat minder vergaande reset kunnen doen - maar een die wel verder gaat qua vrijmaken van memory dan simpelweg de wieltjes indrukken:

Beide scroll-wieltjes indrukken en tegelijk de rem indrukken.

Had afgelopen week een situatie waarbij navigatie was uitgevallen. Een gewone reset (beide wieltjes) verhielp dit niet - deze wel.
Alle instellingen bleven - voor zover ik heb gezien - ongewijzigd. Met dan aan de Tesla-helpdesk!
 
  • Informative
Reactions: Keezje