Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SSD voor Sentry

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Ik heb een Samsing portable SSD T5 gekocht voor de sentry module en mijn muziek. Deze heb ik geformateerd op exFAT in 2 partities waarbij 1 'TeslaCam' is genoemd. Helaas ziet de auto de SSD niet, tenminste hij ziet wel de 2 schijven maar niet de inhoud en naam.
Nu heb ik gelezen dat de SSD geformateerd moest worden in FAT32, maar de SSD geeft aan dat die daar niet geschikt voor is, daarom heb ik exFAT gebruikt.
Overigens dacht ik zelf dat FAT32 alleen maar geschikt was voor kleine (32Gb) schijfjes, maar weet niet of dat klopt.

Weet iemand een oplossing?

groeten,
matthijs
 
Exfat werkt niet helaas, je zult echt naar Fat32 moeten. Windows ondersteunt dit niet echt meer. Je kan het nog wel via een Dos prompt voor elkaar krijgen.

Hier de uitleg hoe:

Fat32

Duurt ouderwets lang, bij mij is ie toch wek dik 2 hr bezig geweest dacht ik.
 
Ik gebruik een Freecom Toughdrive van 250 Gb. Dat is een al wat oudere USB harddisk die zonder extra voeding in de M3 werkt als Sentry opslag. Hij is FAT32 geformatteerd en benut de volledige 250 Gb voor de TeslaCam. Geen partities.
 
Ik lees in de manual

Let op!: Gebruik een flash drive die
uitsluitend bedoeld is voor Dashcam. De
flash drive mag niet worden gebruikt om
daarnaast ook mediabestanden af te
spelen

Is het niet beter om met twee USBs/SSDs te werken?
1 voor beelden opslaan en 1 voor media?
 
Hallo allemaal, ik heb een SSD T5 fat32 geformatteerd en TeslaCam mapje aangemaakt, maar krijg een melding dat het anders moet. Wat moet ik anders doen?
20200429_141958.jpg