Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekker trekhaak af-fabriek geeft maar 8V voor achterlicht rechts

This site may earn commission on affiliate links.

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
Moderator
May 3, 2017
11,255
11,013
Belgium
Referral Code
Apart probleem op mijn Model X van 2017: bij het aansluiten van een Thule fietsendrager op m’n trekhaak merk ik dat het rechter achterlicht het niet doet.

Dit is het eerste accessoire met een 13-polige stekker dat ik heb. De vorige was een aanhangwagen met 7-polige stekker en inderdaad, het rechter achterlicht deed het daar ook niet maar dat was een aanhangwagen uit het jaar kruik met ditto afgeleefdheid dus verder nooit naar gekeken.

Goed, gloednieuwe Thule en het licht rechtsachter doet niks. Knipperlicht gaat wel.

Ik meet de fietsendrager uit, en met een andere 12V op de polen werken alle lichten wel.

Ik heb vervolgens de stekker onder de bumper gemeten en merk dat 7/58L 12V geeft, maar 5/58R maar 8V.

Iemand dit nog gezien?

C98AA474-0291-4FC5-9003-024BB63751B6.jpeg
96599E16-0542-448A-9D37-75797108C36D.jpeg
 
Apart probleem op mijn Model X van 2017: bij het aansluiten van een Thule fietsendrager op m’n trekhaak merk ik dat het rechter achterlicht het niet doet.

Dit is het eerste accessoire met een 13-polige stekker dat ik heb. De vorige was een aanhangwagen met 7-polige stekker en inderdaad, het rechter achterlicht deed het daar ook niet maar dat was een aanhangwagen uit het jaar kruik met ditto afgeleefdheid dus verder nooit naar gekeken.

Goed, gloednieuwe Thule en het licht rechtsachter doet niks. Knipperlicht gaat wel.

Ik meet de fietsendrager uit, en met een andere 12V op de polen werken alle lichten wel.

Ik heb vervolgens de stekker onder de bumper gemeten en merk dat 7/58L 12V geeft, maar 5/58R maar 8V.

Iemand dit nog gezien?

View attachment 865344View attachment 865346
Spanning moet overal ongeveer hetzelfde zijn.

Waarschijnlijk ergens een slecht contact. Kun je controleren door er tevens een kleine belasting (vb gloeilamp oid parallel aan multimeter) op aan te sluiten -> spanning valt dan nog verder weg.

De massa kun je voor de zekerheid ergens van metaal afhalen (ipv uit stekkerdoos). Soms zit het in de massa (daar lijkt het nu niet op omdat andere polen wel correcte spanning geven)

Edit: leuk dat we jou eens kunnen helpen, het begon sterk uit balans te raken 😅
 
  • Like
Reactions: wooter
Ja, een zekering is alles of niks, 8V kan niet. 8V lijkt me op een slechte aarding, maar het is natuurlijk dezelfde 3/31 pool die ik gebruik voor beide achterlichten en het linker achterlicht werkt wel fijn.

Ik zie geen duidelijke sporen van oxidatie op de 7/58L, alles ziet er netjes en proper uit. Als ik vrijdag nog eens tijd heb kijk ik of ik de stekker eenvoudig kan los maken en de kabels meten.
 
  • Like
Reactions: Gtech