Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Een goedenavond allemaal!

Mijn model s 60 is inmiddels in bestelling en staat gepland om in de 3e week januari in prodcutie te gaan, levering begin maart. De zomervakantie is al geboekt (Gardameer, zo een 25 km van een SuC). Ik heb ook even contact gezocht met de camping, die autovrij is. Ze hebben wel een laadmogelijkheid op het parkeerterrein, dit is echter een blauwe "campingaansluiting". Nu is mijn vraag, bestaan er verloopstekkers om van een "campingaansluiting" naar de rode stekker waarop de standaard door tesla geleverde adapter kan worden aangesloten (die dan vervolgens weer kan worden gekoppeld aan de UMC)? Daarnaast vraag ik mij dan af welke laadsnelheid ik kan verwachten? Voor zover ik het correct snap kun je dan met dezelfde snelheid laden als je de UMC gewoon in een normaal stopcontact steekt?

Alvast bedankt,

Daniël
 
Een goedenavond allemaal!

Mijn model s 60 is inmiddels in bestelling en staat gepland om in de 3e week januari in prodcutie te gaan, levering begin maart. De zomervakantie is al geboekt (Gardameer, zo een 25 km van een SuC). Ik heb ook even contact gezocht met de camping, die autovrij is. Ze hebben wel een laadmogelijkheid op het parkeerterrein, dit is echter een blauwe "campingaansluiting". Nu is mijn vraag, bestaan er verloopstekkers om van een "campingaansluiting" naar de rode stekker waarop de standaard door tesla geleverde adapter kan worden aangesloten (die dan vervolgens weer kan worden gekoppeld aan de UMC)? Daarnaast vraag ik mij dan af welke laadsnelheid ik kan verwachten? Voor zover ik het correct snap kun je dan met dezelfde snelheid laden als je de UMC gewoon in een normaal stopcontact steekt?

Alvast bedankt,

Daniël

1) Deze combinatie zal je niet kant-en-klaar in de winkelrekken vinden omdat dit 'eigenlijk' niet mag. Je mag niet upsizen qua stroomafgifte. Een blauwe stekker is monofasig en zal afhankelijk van de grootte van de stekker 10 of 16A zijn.
Als doe-het-zelver kan je natuurlijk een overgang stekker maken van blauw naar rood ( heb hier trouwens ook meerdere overgangen gemaakt ) en lukt het om daarmee op te laden. Je zal natuurlijk beperkt worden door de waarde van de zekeringen in het campingkastje.
2) 10A monofasig komt overeen met 10 km/h laden en 16A met 16 km/h
 
Een goedenavond allemaal!

Mijn model s 60 is inmiddels in bestelling en staat gepland om in de 3e week januari in prodcutie te gaan, levering begin maart. De zomervakantie is al geboekt (Gardameer, zo een 25 km van een SuC). Ik heb ook even contact gezocht met de camping, die autovrij is. Ze hebben wel een laadmogelijkheid op het parkeerterrein, dit is echter een blauwe "campingaansluiting". Nu is mijn vraag, bestaan er verloopstekkers om van een "campingaansluiting" naar de rode stekker waarop de standaard door tesla geleverde adapter kan worden aangesloten (die dan vervolgens weer kan worden gekoppeld aan de UMC)? Daarnaast vraag ik mij dan af welke laadsnelheid ik kan verwachten? Voor zover ik het correct snap kun je dan met dezelfde snelheid laden als je de UMC gewoon in een normaal stopcontact steekt?

Alvast bedankt,

Daniël
Zit je dan aan de oostkant van het Gardameer? Dan kan je inderdaad niet profiteren van GardaUno. En gewoon een Italiaanse adapter gebruiken op de UMC? Je laadt dan aan maximum 10A (8-10 km/u), maar dit is voldoende om dagtripjes op te vangen.
 
Zit je dan aan de oostkant van het Gardameer? Dan kan je inderdaad niet profiteren van GardaUno. En gewoon een Italiaanse adapter gebruiken op de UMC? Je laadt dan aan maximum 10A (8-10 km/u), maar dit is voldoende om dagtripjes op te vangen.
Ik zit vlak bij Peschiera del Garda, dat is rond de 25 km van de SuC in Affi.....maar het is wel fijn als je niet persé naar de SuC hoeft.
 
Ik zit vlak bij Peschiera del Garda, dat is rond de 25 km van de SuC in Affi.....maar het is wel fijn als je niet persé naar de SuC hoeft.
Dagje Sirmione, Verona of Mantova kan ook een creatieve oplossing zijn. In Desenzano kan je een avondje uit eten gaan en dan een passegiata aan de Lungolago. Of je gaat naar een zuivelhoeve en zwaait eens met je rode vijfpins adapter. Overigens rijd je het beste naar Affi met gezond verstand: de routeplanner snapt niet dat je als uit het zuiden komt je ook de parking van de McDo kan oprijden. Dit resulteert in zeer originele routes :confused:
 
Ik zit vlak bij Peschiera del Garda, dat is rond de 25 km van de SuC in Affi.....maar het is wel fijn als je niet persé naar de SuC hoeft.

Hier al naar gekeken ? Geen ervaring mee, maar wellicht heb je er wat aan. Mogelijk werkt de NewMotion (The is er afgevallen) pas inmiddels ook op de palen.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2016-12-16 om 07.57.53.png
    Schermafbeelding 2016-12-16 om 07.57.53.png
    1,014 KB · Views: 49
Officieel mag het idd niet maar ik heb ook een verloopkabel gemaakt van blauwe camping stekker naar rode cee. Werkte prima op de campings in Italie en Frankrijk. Wel even opletten dat je het amperage niet te hoog zet. Op de camping waar ik stond was 7 ampere het hoogst mogelijk voor de stop eruit knalde. Genoeg om de boodschapen en tripjes af te dekken.
 
Dagje Sirmione, Verona of Mantova kan ook een creatieve oplossing zijn. In Desenzano kan je een avondje uit eten gaan en dan een passegiata aan de Lungolago. Of je gaat naar een zuivelhoeve en zwaait eens met je rode vijfpins adapter. Overigens rijd je het beste naar Affi met gezond verstand: de routeplanner snapt niet dat je als uit het zuiden komt je ook de parking van de McDo kan oprijden. Dit resulteert in zeer originele routes :confused:
Kijk, ook nog gratis restauranttips erbij, daar houden we van ;)
 
De kleinste blauwe CEE is toch 16A ? Ben geen kampeerder dus wellicht is er een 'campingstekker' die ik niet ken.
Enkelfasig blauw CEE 16A via een verloop/verlengkabel naar de rode adapter op de UMC is geen probleem, die is 3f 16A.
Als de aansluiting is gemaakt op 10A is er wellicht wel een probleem.
 
Loek verkoop wel zo'n verloopje:
Adapter CEE 16A Blauw Male naar CEE 16A Rood Female
Heb ik ook gekocht, maar werkte niet op de camping waar ik zat in Frankrijk.
Lag niet aan het verloopje, want het werkte ook niet met een blauwe naar schuco verloopje dat ik daar uitprobeerde.
Toen maar bij een lokale garage aan de monteur gevraagd of ik aan zijn rode CEE mocht hangen, dat ging ook een stuk sneller.
 
Van 24 tot 26/2 gaan we op weekend naar de Ardennen. De vorige keer dat ik daar was kon ik met de tesla niet laden door het welbekende probleem in België. Is er iemand (liefst regio oost-valanderen of eventueel antwerpen) van wie ik voor dat weekend een fivari-lader of iets dergelijks mag gebruiken?
 
Van 24 tot 26/2 gaan we op weekend naar de Ardennen. De vorige keer dat ik daar was kon ik met de tesla niet laden door het welbekende probleem in België. Is er iemand (liefst regio oost-valanderen of eventueel antwerpen) van wie ik voor dat weekend een fivari-lader of iets dergelijks mag gebruiken?
Ik kan mijn "bakje" wel een weekendje missen dan. stuur me maar een PM
 
Onder het motto "beter te vroeg dan te laat": heeft er iemand voor de periode van ± 17 april tot 12 mei een ChaDeMo-adapter te leen? Bij voorkeur in Utrecht of Gelderland. Vanzelfsprekend is € 500 borg geen probleem. We gaan met caravan en al richting Noord-Spanje, dus extra laadmogelijkheden naast de superchargers lijkt me erg prettig om te hebben :)