Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk meer dat het per auto verschillend is en niet per type auto.
Mijn 3 verbruikt ook zoiets.
Maar normaal heb ik sentry niet aan thuis, niet nodig in de garage van een rustig dorpje. ;)

Wij hebben rondom camera’s thuis, maar sentry en de blackvues staan altijd aan, woon wel in een stad.

Edit: de S verbruikt ook net zoveel.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Gisteren na een trip naar kasteel De Haar in Utrecht wou ik even gaan laden in Edegem. De kabel vergrendelde en de led werd blauw, maar het laden wou niet starten. dit bij 6 van de 18 stals geprobeerd. Daarna voorzichtig naar Aartselaar gereden. idem.
We hadden nog 49km in de batterij en nog 29km te rijden.
voorzichtig naar huis gereden met een verbruik van 136Wh/km.
Thuis heb ik de 3, een uurtje aan de paal gehangen en daarna ben ik nog eens naar Lokeren gereden. Maar het laden lukt nog steeds niet.
voorheen heb ik reeds aan 3 verschillende SuCs kunnen laden.
Ik heb dan nog twee keer een reset uitgevoerd, maar ook dat had geen effect. Het ontgrendelen van de kabel met het knopje op de stekker lukte ook niet meer.
Iemand met hetzelfde probleem?
 
Gisteren na een trip naar kasteel De Haar in Utrecht wou ik even gaan laden in Edegem. De kabel vergrendelde en de led werd blauw, maar het laden wou niet starten. dit bij 6 van de 18 stals geprobeerd. Daarna voorzichtig naar Aartselaar gereden. idem.
We hadden nog 49km in de batterij en nog 29km te rijden.
voorzichtig naar huis gereden met een verbruik van 136Wh/km.
Thuis heb ik de 3, een uurtje aan de paal gehangen en daarna ben ik nog eens naar Lokeren gereden. Maar het laden lukt nog steeds niet.
voorheen heb ik reeds aan 3 verschillende SuCs kunnen laden.
Ik heb dan nog twee keer een reset uitgevoerd, maar ook dat had geen effect. Het ontgrendelen van de kabel met het knopje op de stekker lukte ook niet meer.
Iemand met hetzelfde probleem?
Nog geen probleem gehad. Ondertussen 4 keer gesuperchanrged. Zal morgen eens langs Edegem passeren en testen.
 
Supercharging
Gratis Supercharging is momenteel ingeschakeld

Ik heb geen gratis supercharging en ook geen creditcard toegevoegd, toch mag ik overal de supercharger gebruiken. Ik krijg nu wel mailtjes steeds dat ik moet betalen omdat ik anders binnenkort niet meer kan chargen. Na een telefoontje met Customer Support blijkt dit een fout van mijn LeaseMaatschappij te zijn, die moeten iets veranderen zodat de factuur naar hen gaat.

Op mijn vraag of ik nu het risico loop om niet meer te kunnen chargen zei de medewerkster: nee hoor, u kunt ALTIJD chargen, maakt u zich geen zorgen :)
 
Vandaag mijn Model 3 weggebracht na 3 weken omdat hij tijdens het eerste ritje begon te roken na een SuC bezoekje en daarna een defecte airco.
Is zeer waarschijnlijk een defecte condensor. Verder nog de volgende opmerkingen:
Kofferbak sluit slecht
bestuurdersportier idem
Trlllen bij 125km/h
Nummerplaat achter scheef gemonteerd

Ik kreeg in Tilburg een witte model S mee. Rijdt ook wel lekker. S Voelt wat lomper aan maar heeft voornamelijk op de snelweg meer comfort en minder windgeruis. Zijn er meer model 3 eigenaren die dat zo ervaren?
 
In de afgelopen 400km ook al 2x een zwart scherm in mijn M3, versie 2019.8.5
Wat is nu trouwens de snelste fix tijdens het rijden? Beiden knopjes op het stuur ingedrukt houden tot het Tesla logo verschijnt? Dit duurt bij mij toch wel bijna 30 seconden...
 
Vandaag mijn Model 3 weggebracht na 3 weken omdat hij tijdens het eerste ritje begon te roken na een SuC bezoekje en daarna een defecte airco.
Is zeer waarschijnlijk een defecte condensor. Verder nog de volgende opmerkingen:
Kofferbak sluit slecht
bestuurdersportier idem
Trlllen bij 125km/h
Nummerplaat achter scheef gemonteerd

Ik kreeg in Tilburg een witte model S mee. Rijdt ook wel lekker. S Voelt wat lomper aan maar heeft voornamelijk op de snelweg meer comfort en minder windgeruis. Zijn er meer model 3 eigenaren die dat zo ervaren?

Ha dat is precies wat ik ook had, na eerste SuC bezoek begon het ding te 'roken' (wat dus koelmiddel bleek later). De conclusie van het SeC was "fabrieksfout". Er was bij mij een filter verkeerd om gemonteerd, waardoor het systeem na SuC'en (waarbij de koelcompressor aan slaat om de batterij te koelen) z'n druk niet kwijt kon en daarmee effectief de radiator heeft opgeblazen. Bij mij is dit met een week verholpen middels een nieuwe condensor (en gratis vette poot op de headliner).

Mijn richtingaanwijzer heeft kuren, daar komt de Mobile Service binnenkort voor langs en dan mogen ze meteen kijken naar dat deurpaneel rechts wat verkeerd zit, de kofferbak die ook bij mij slecht sluit en nummerplaat die klappert en VOOR bij mij ook scheef zit. Trillen had ik ook, dat is bij de reparatie van de airco al verholpen middels balanceren. Nou moet ik zeggen dat ik nog steeds vrij veel vibraties voel maar dat zijn meer de bobbels in de weg die gewoon erg direct door lijken te werken in de wielen en het stuur, waarschijnlijk ook door de dunne 19" bandjes.

Maar welkom bij de rokende-model-3 club :)
 
Vandaag mijn Model 3 weggebracht na 3 weken omdat hij tijdens het eerste ritje begon te roken na een SuC bezoekje en daarna een defecte airco.
Is zeer waarschijnlijk een defecte condensor. Verder nog de volgende opmerkingen:
Kofferbak sluit slecht
bestuurdersportier idem
Trlllen bij 125km/h
Nummerplaat achter scheef gemonteerd

Ik kreeg in Tilburg een witte model S mee. Rijdt ook wel lekker. S Voelt wat lomper aan maar heeft voornamelijk op de snelweg meer comfort en minder windgeruis. Zijn er meer model 3 eigenaren die dat zo ervaren?

Gisteren mijn model 3 weer teruggekregen. Heeft een dag of 12 in het SEC in Tilburg gestaan. Condensor gerepareerd. Airco en batterijkoelsysteem doen het nu weer. Ook de overige puntjes zijn netjes opgelost. Ze kwamen mijn Model 3 netjes afleveren in Middelburg en mijn leen S ophalen. Goeie service. Ik kreeg er als bonus ook nog een laadkabel bij ;-)
 
  • Like
Reactions: MLKRMR and Odie
Ben afgezien van de bereikbaarheid van Tesla eind maart en begin april super tevreden over de service tot nu toe. Had wat kleine opleverpunten eerst met lak en rubbers, werd op locatie meteen met engineers erbij bekeken en deels al opgelost. Had tevens barst in achterruit, ontstaan na aflevering. Afspraak binnen 2 weken, 2 dagen Model X mee gehad, alles perfect opgelost, inclusief prima communicatie.

Allemaal via Eindhoven, complimenten voor de mensen daar en Bianca voorop.
 
Ik heb dit (oa) gemeld via de app als probleem en ik krijg gisteren te horen dat ze Mobile Service op me afsturen en dat voor de richtingaanwijzer een onderdeel besteld moet worden. Lijkt dus een bekend hardware probleem wat ze onder garantie fixen.

Probleem met de richtingaanwijzer heb ik ook (ook alleen links) is dit opgelost na het plaatsen van het nieuwe onderdeel?
NB. Ik dacht dit probleem in het begin niet te hebben gezien en dat het pas na een SW update is gekomen maar dat kan toeval zijn.
 
Gister ook een zwart scherm, maar dat start dan vanzelf weer op.
Even geduld a.u.b.
;)

Het blijft een rijdende computer met een hoop software en dus een hoop fouten.
Een algemeen bekend gegeven is dat een héle goede programmeur slechts 1 fout maakt per 1000 regels code. Ga er van uit dat er miljoenen regels code zitten in de Tesla (en dan nog niet eens die uit het onderliggende OS meegerekend, dan kun je uitrekenen hoe hard het rammelt. Veel bugs zijn niet kritisch of treden slechts in edge-cases op, gelukkig maar. Maar weet waar je aan bent begonnen :cool:
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Heb vandaag SW 2019.12.12 gekregen en het knipperlicht probleem lijkt opgelost of het is aanzienlijk beter geworden, in de eerste 40 km door de stad werkte het knipperlicht steeds goed.
Ik was vorige week langs het service center geweest (Gent) omdat mijn pinker naar links ook vaak blijft aan staan (kan het mooi reproduceren door hard genoeg op de hendel te duwen, maar niet zo hard dat hij naar de tweede positie gaat, dan denkt hij toch dat hij de tweede geraakt heeft en blijft hij dus aan staan). Ze zeiden dat ze een ranger zouden regelen om dat op te lossen. Een paar uur later stond er ineens een software update klaar. Ik had al eens eerder zo iets gehad, klagen over het feit dat de lichten overdag niet aangezet konden worden, toen kreeg ik ook ineens een update en bleek het probleem verholpen. Dus ik had goede hoop, de tekst was weer dezelfde als de vorige (piekvermogen, dog mode,...), dus een bugfix, maar helaas, pinker doet nog altijd hetzelfde.

Ik hoop alleen dat Tesla nu niet denkt dat mijn probleem opgelost is met die update. Ze hebben niet gezegd dat de update daar voor was, maar de rangers hebben ook nog niet gebeld. Ik zal maandag dus nog maar eens naar de wachtmuziek gaan luisteren om te zien wat er gebeurt...
 
  • Helpful
Reactions: Johan4444