Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Werkt perfect als je de procedure volgt.

Dan doe ik (in mijn MYLR) wat verkeerd.
- COP staat aan
- Sentry staat uit

COP doet het niet, was vanmiddag 60 graden in de auto. Wat doe ik niet goed?
 
De auto kan wel tegen 60 graden. Ik heb al hogere temperaturen in de auto gehad.
Eens, maar de instelling zegt dat ie bij 40 aangaat.
Screenshot_20220811-214934~2.png
 
Dan doe ik (in mijn MYLR) wat verkeerd.
- COP staat aan
- Sentry staat uit

COP doet het niet, was vanmiddag 60 graden in de auto. Wat doe ik niet goed?

Hoe werkt COP in de M3:
- Sentry mode in de wagen uitschakelen (niet in de app.)
- COP in de wagen op "aan" zetten
- COP kan nu ook bediend worden vanaf de app. (zolang Sentry mode niet ingeschakeld wordt)

Zo is het hoe het hier werkt...
Zou de MY er een andere procedure op nahouden? Ik denk het persoonlijk niet.
 
Hoe werkt COP in de M3:
- Sentry mode in de wagen uitschakelen (niet in de app.)
- COP in de wagen op "aan" zetten
- COP kan nu ook bediend worden vanaf de app. (zolang Sentry mode niet ingeschakeld wordt)

Zo is het hoe het hier werkt...
Zou de MY er een andere procedure op nahouden? Ik denk het persoonlijk niet.
Dan zal ik eens helemaal vanaf nul (in de auto) beginnen. Kijken of dat verschil maakt.

Dank.
 
  • Like
Reactions: nico180
Je moet ook nog je alarm interieur beveiliging en hellinghoek detectie uitschakelen, anders kun je hem niet inschakelen. Daarnaast schakelt dit systeem ook na 12 uur weer uit en na een rit. Dus iedere keer weer opnieuw instellen.
Ik vraag me af waarom die hittebescherming niet zelf het alarm kan uitschakelen, zodat je tenminste beveiliging hebt totdat het te warm wordt. Maar goed, om die reden staat Cabin Overheat Protection bij mij niet aan. Overigens is dit de eerste keer dat ik hoor dat het niet samen zou kunnen met Sentry.
 
  • Like
Reactions: dutchchili
Ik vraag me af waarom die hittebescherming niet zelf het alarm kan uitschakelen, zodat je tenminste beveiliging hebt totdat het te warm wordt. Maar goed, om die reden staat Cabin Overheat Protection bij mij niet aan. Overigens is dit de eerste keer dat ik hoor dat het niet samen zou kunnen met Sentry.
Naast Sentry, moet je ook de rest van het alarm systeem uitschakelen en het uitschakelen van het alarm kan grotere gevolgen hebben dan een warme auto. De verzekering zal niet uitkeren als het alarm uit stond. Als deze automatisch wordt uitgeschakeld heb je geen idee op welk moment dat gebeurt.
 
Daarnaast schakelt dit systeem ook na 12 uur weer uit en na een rit.
Dat laatste klopt niet denk ik. Elke dag schakelt het bij mij in zonder dat ik het opnieuw op zet.
Dat van 12u zou kunnen. Dinsdag/woensdag niet gereden en woensdag schakelde het bij mijn weten niet in. Lijkt dat hij het pas na een rit net weer aan zet. Ik volg het eens op.
 
Last edited:
Dat laatste klopt niet denk ik. Elke dag schakelt het bij mij in zonder dat ik het opnieuw op zet.
Dat van 12u zou kunnen. Dinsdag/woensdag niet gereden en woensdag schakelde het bij mijn weten niet in. Lijkt dat hij het pas na een rit net weer aan zet. Ik volg het eens op.

Het staat toch echt zo in de handleiding.

1660286937088.png


 
  • Like
Reactions: tCC_
Naast Sentry, moet je ook de rest van het alarm systeem uitschakelen en het uitschakelen van het alarm kan grotere gevolgen hebben dan een warme auto. De verzekering zal niet uitkeren als het alarm uit stond. Als deze automatisch wordt uitgeschakeld heb je geen idee op welk moment dat gebeurt.
Het alarm zelf hoeft niet uit, alleen de hellingdetectie en interieurbeveiliging. Daarnaast kan volgens mij een verzekeraar helemaal niet weten of dit wel of niet aan heeft gestaan bij een eventuele diefstal. Ik ben ook nog niet bekend met gestolen Model 3's eerlijk gezegd. Ik heb overigens geen eis voor een alarm bij mijn verzekering maar ik heb dan wel maar een SR+.
 
Het alarm zelf hoeft niet uit, alleen de hellingdetectie en interieurbeveiliging. Daarnaast kan volgens mij een verzekeraar helemaal niet weten of dit wel of niet aan heeft gestaan bij een eventuele diefstal. Ik ben ook nog niet bekend met gestolen Model 3's eerlijk gezegd. Ik heb overigens geen eis voor een alarm bij mijn verzekering maar ik heb dan wel maar een SR+.
Wat blijft er van het alarm systeem over als zowel hellingdetectie, interieurbeveiliging en Sentry mode uit moeten? Naar mijn idee niet zoveel.

Of er M3’s gestolen zijn weet ik niet, maar het zou mij geen prettig gevoel geven als het alarm is uitgeschakeld.

Bij ons staat wel in de polis dat zowel het alarmsysteem als pin to drive beiden aan moeten staan (ook een SR+)
 
Als er een raam wordt ingeslagen en de deur wordt geopend gaat het alarm gewoon af. Maar het is natuurlijk een keuze om Cabin Overheat protection wel of niet te gebruiken. Ik snap waarom dit uit moet staan, aangezien er door luchtverplaatsing in de auto anders eventueel een alarm getriggerd kan worden. Bij welke verzekeraar zit jij @Mars2020 ?
 
Als er een raam wordt ingeslagen en de deur wordt geopend gaat het alarm gewoon af. Maar het is natuurlijk een keuze om Cabin Overheat protection wel of niet te gebruiken. Ik snap waarom dit uit moet staan, aangezien er door luchtverplaatsing in de auto anders eventueel een alarm getriggerd kan worden. Bij welke verzekeraar zit jij @Mars2020 ?
Ok. ik was in de veronderstelling dat met het uitschakelen van de hellingshoek en interieur detectie alles uit zou gaan….

Dat de interieur detectie uit moet snap ik, maar door de luchtverplaatsing zal de hellingshoeksensor geen alarm afgeven, tenzij de ventilator zo hard gaat blazen dat de auto scheef gaat hangen….

Ik zit bij Turien….
 
En diezelfde luchtverplaatsing bij het aanzetten van je AC op afstand gaat dan geen alarm kunnen triggeren?
Neen, ik snap de reden van het uitschakelen van hellingshoek en interieurdetectie niet.
Ik snap wel dat interieur detectie gevoelig is voor luchtstromen (althans als er van infrarood of ultrasoon gebruik wordt gemaakt).

Waarom je wel de AC op afstand kunt aanzetten is dan inderdaad weer vreemd.
 
Misschien volgen mijn ritten zich niet op binnen die 12 uur 😇
ja maar als je weer gereden hebt staat het bij de volgende parkeerbeurt weer op.
  • Maandagmiddag sloeg de COP aan (+40gr)
  • Gereden
  • Dinsdagmiddag COP aan
  • Woensdagmiddag COP niet aan (langer dan 12u niet gereden) auto was wel aan het laden dan
  • Gereden
  • Donderdagmiddag COP aan
Nooit iets aan de instellingen gedaan.
 
  • Like
Reactions: _Mattie_ and adjego