Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Met een vampire drain van 20-25 KM per nacht toch maar een analyse bij service center Rotterdam aangevraagd. Wordt ergens volgende week gedaan, even afwachten.
Vandaag (al) reactie:

U heeft aangegeven dat u ‘s nachts 20 tot 30 km range verliest.

Uw auto monitort uw batterij 24/7 en mocht er iets mis zijn met uw auto/batterij dan zou u hier meteen een melding van krijgen.

In de nacht verwarmd de auto de batterij zodat deze op tempratuur blijft en dat kan dus wat kilometers kosten.

Dit ligt tussen de 1 en 50 km ongeveer per keer. Dus mocht uw auto dit meerdere malen per nacht doen zal u dit wel merken in de range.


U kunt eventueel op deze website kijken voor tips met betrekking tot de range en het opwarmen van de auto.
 
Nog iemand last van constante Tire Pressure Monitor meldingen? De aangerade waarden voor de 19" wielen is 2.9 bar, de mijne geven koud tussen de 2.9 en 3.1 bar aan, en toch krijg ik dagelijks een melding. Gaat soms weg en is er enkele uren later weer... soft & hard reset helpen slechts heel even. Iemand dezelfde ervaring?

Verder werken de parkeersensoren ook zo goed als nooit... heel af en toe krijg ik de afstanden te zien tot omringende objecten, maar in 90% van de gevallen niet. Nog iemand?
 
Nog iemand last van constante Tire Pressure Monitor meldingen? De aangerade waarden voor de 19" wielen is 2.9 bar, de mijne geven koud tussen de 2.9 en 3.1 bar aan, en toch krijg ik dagelijks een melding. Gaat soms weg en is er enkele uren later weer... soft & hard reset helpen slechts heel even. Iemand dezelfde ervaring?

Verder werken de parkeersensoren ook zo goed als nooit... heel af en toe krijg ik de afstanden te zien tot omringende objecten, maar in 90% van de gevallen niet. Nog iemand?

Wat betreft die banden: ja, heb ik ook (18" wielen). Vooral als het koud is (zoals deze week). Advies van tesla is om te 0.1 - 0.2 bar extra te geven.
Mijn parkeersensoren werken prima.
 
  • Informative
Reactions: Wattson_83
Even naar tesla sec gebeld. Hij gaf aan dat dit fout is gegaan en dat er 2 auto’s op mijn account zijn gekoppeld... en dat ik maar even een mailtje moest sturen naar servicehelpEU.... vind dit toch wel een vreemde gang van zaken dat ik me moet mengen in zaken die leaseplan en tesla onderling niet helemaal duidelijk hebben..

Iemand een advies? Ik ga morgen in ieder geval even bellen met leaseplan... nu kan ik namelijk een andere tesla bedienen, denk niet dat die gebruiker daar op zit te wachten, de vraag is dan ook hoeveel mensen mijn auto kunnen bedienen.... erg vreemd dit.
Bedien af en toe zijn claxon. Dan zorgt die eigenaar er vast wel voor dat het snel opgelost raakt ;-)
 
M3: Bij een klik op de richtingaanwijzer naar links blijft de richtingaanwijzer aan. Dus ook bij niet doordrukken. Rechts heeft dat niet - en gaat dan na 3x knipperen uit. Alleen bij heel licht (echt nauwelijks aanraken met nog geen halve mm uitslag) knippert links maar 3x. Lijkt me een mechanische fout in de richtingaanwijzerbediening. Zijn er anderen die hier ook last van hebben?
Ik heb dit (oa) gemeld via de app als probleem en ik krijg gisteren te horen dat ze Mobile Service op me afsturen en dat voor de richtingaanwijzer een onderdeel besteld moet worden. Lijkt dus een bekend hardware probleem wat ze onder garantie fixen.
 
Wil ik naar de sportschool gaan, gaat de auto niet meer open.
Zowel bluetooth, via de app als met de sleutelpas.

Wordt sleepdienst geregeld.. eerst "professioneel" inbreken om een software reset te kunnen doen.
Mocht dat niet werken naar SUC. Wat een feest... de lijst met problemen wordt alsmaar groter.
 
Ik heb dit (oa) gemeld via de app als probleem en ik krijg gisteren te horen dat ze Mobile Service op me afsturen en dat voor de richtingaanwijzer een onderdeel besteld moet worden. Lijkt dus een bekend hardware probleem wat ze onder garantie fixen.
Goed te horen. Wij kunnen niet in de app een afspraak maken, zal wel komen omdat het lease is (in het Tesla account staat de auto ook niet, met zelfde login in de app wel zichtbaar). Tesla Service gebeld - deze gaven aan een email te sturen aan SeC Eindhoven. Inmiddels gedaan (7 punten...) maar nog geen reactie.
 
Graag jullie meedenken over een probleem met de linkerzijspiegel.
Kort na aflevering bij achteruit de garage inrijden het zijportaal links aangetikt: spiegel klapt niet naar voren mee hierbij (kon bij al mijn Renaults wel) :eek:, dus spiegelhuis eraf, het binnenwerk versplinterd:(. Inmiddels keurig hersteld via eenTesla-approved body-shop (en 850 euro lichter :rolleyes:).
Een probleem -wat er misschien wel of misschien ook wel niets mee te maken heeft- heb ik nu wel. Wanneer de spiegels uit de ingevouwen stand komen, lijkt de linker spiegel de als voorkeur ingestelde stand niet te hebben onthouden. Handmatig is dit via het wieltje op het stuur prima te corrigeren en aanvankelijk dacht ik de wijziging gewoon te kunnen opslaan, maar dat werkt niet.
Iemand een suggestie hoe dit op te lossen (voordat ik naar Tesla Duiven toe moet)?
Misschien een firmware flash niet, of niet goed uitgevoerd/gepakt? Alle onderdelen hebben een juiste versie en hash (bloedgroep) nodig om goed te werken in een Tesla. Ik zou puur op basis van onderbuik, het daarin zoeken?
 
Vandaag (al) reactie:

U heeft aangegeven dat u ‘s nachts 20 tot 30 km range verliest.

Uw auto monitort uw batterij 24/7 en mocht er iets mis zijn met uw auto/batterij dan zou u hier meteen een melding van krijgen.

In de nacht verwarmd de auto de batterij zodat deze op tempratuur blijft en dat kan dus wat kilometers kosten.

Dit ligt tussen de 1 en 50 km ongeveer per keer. Dus mocht uw auto dit meerdere malen per nacht doen zal u dit wel merken in de range.


U kunt eventueel op deze website kijken voor tips met betrekking tot de range en het opwarmen van de auto.

Een nacht max 50km? Dat is ongeveer 7,5 kWh. Voor een nacht van 8 uur, omgerekend een sluipverbruik van gemiddeld: 938W. (De accupack verwarmen met zo weinig vermogen zet echt geen zoden aan de dijk. Daar zijn vermogens van diverse kW voor nodig - na correctie veel minder sterk argument). Lijkt op een kluitje in het riet naar mijn mening.

Correcties door het wel wakker zijn van @1MP3R4T0R
 
Last edited:
Een nacht max 50km? Dat is ongeveer 1,2 kWh. Voor een nacht van 8 uur, omgerekend een sluipverbruik van gemiddeld: 150W. De accupack verwarmen met zo weinig vermogen zet echt geen zoden aan de dijk. Daar zijn vermogens van diverse kW voor nodig. Lijkt op een kluitje in het riet naar mijn mening.
Kans is groot dat het voertuig vandaag wordt afgevoerd. Dan kunnen ze dat wellicht meteen meenemen.... En het raam, raammotor werkt niet...
 
Een nacht max 50km? Dat is ongeveer 1,2 kWh. Voor een nacht van 8 uur, omgerekend een sluipverbruik van gemiddeld: 150W. De accupack verwarmen met zo weinig vermogen zet echt geen zoden aan de dijk. Daar zijn vermogens van diverse kW voor nodig. Lijkt op een kluitje in het riet naar mijn mening.
50KM is grofweg 10% van de batterij. Spreek je dan niet eerder over 7.5 kwh
 
Goed te horen. Wij kunnen niet in de app een afspraak maken, zal wel komen omdat het lease is (in het Tesla account staat de auto ook niet, met zelfde login in de app wel zichtbaar). Tesla Service gebeld - deze gaven aan een email te sturen aan SeC Eindhoven. Inmiddels gedaan (7 punten...) maar nog geen reactie.
Mijn auto is ook een lease (LeasePlan)...
 
Misschien een firmware flash niet, of niet goed uitgevoerd/gepakt? Alle onderdelen hebben een juiste versie en hash (bloedgroep) nodig om goed te werken in een Tesla. Ik zou puur op basis van onderbuik, het daarin zoeken?
Dat zal dan uiteindelijk wel neerkomen op een bezoekje aan een SeC. Momenteel loopt een SW-upgrade, dus misschien is het daarna opgelost maar ik reken er niet op. Hoe zou je trouwens zelf een firmware-upgrade kunnen doen?
 
Met een vampire drain van 20-25 KM per nacht toch maar een analyse bij service center Rotterdam aangevraagd. Wordt ergens volgende week gedaan, even afwachten.
25B89223-A3A5-48B0-A80A-927A14401064.jpeg
E4B6D41C-B3A8-4D22-A933-29CBD0B9131B.jpeg


Zoals ik zei de X verbruikt met sentry aan heel weinig per nacht. Vergat telkens een screenshot te maken :rolleyes:
 
  • Informative
Reactions: 1MP3R4T0R