Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heb mijn M3 nu bijna 2 maanden. Meeste gaat eigenlijk wonderbaarlijk goed met de M3.

Wel is internetverbinding erg slecht. Meerdere keren per week ben ik de verbinding kwijt. Alles grijs of een streep door de indicator.
Dit fenomeen doet zich voor in NL maar ook daar buiten. Bij grensovergangen zelfde effect en duurt het erg lang voor ik weer verbinding heb. Dit laatste is erg vervelende als je veelvuldig rond grensovergangen aan het rondrijden bent. Na een soft reset werkt alles weer naar behoren.

Meer M3 rijders welke hier last van hebben, of mag ik met mijn exemplaar weer langs Tesla?

Heb ik ook last van en regelmatig op steeds dezelfde plaatsen. Bijvoorbeeld op de a4 ter hoogte van Roelofarendsveen, maar dan gek genoeg alleen als ik uit de richting van amsterdam kom.
 
Net een paar dagen terug van twee weken duitsland...en geen rare verbindingsproblemen gehad. Wel tussendoor even uitgevallen en ik zag hem een paar keer terugvallen naar EDGE en H+...maar ook op plekken waar mijn telefoon helemaal weinig raad wist. Verbinding kwam vlot weer terug. In NL geen last gehad...bijna altijd LTE. Ook diverse gesprekken via telefoon gehad en geen problemen.

Dus of ik heb mazzel, of ik gebruik het te weinig om te merken ;). Ook na 4000km geen vastlopers gehad of rare bijgeluiden bij afspelen diverse media.
 
Heb mijn M3 nu bijna 2 maanden. Meeste gaat eigenlijk wonderbaarlijk goed met de M3.

Wel is internetverbinding erg slecht. Meerdere keren per week ben ik de verbinding kwijt. Alles grijs of een streep door de indicator.
Dit fenomeen doet zich voor in NL maar ook daar buiten. Bij grensovergangen zelfde effect en duurt het erg lang voor ik weer verbinding heb. Dit laatste is erg vervelende als je veelvuldig rond grensovergangen aan het rondrijden bent. Na een soft reset werkt alles weer naar behoren.

Meer M3 rijders welke hier last van hebben, of mag ik met mijn exemplaar weer langs Tesla?


Ik heb het enkel op plaatsen waar de GSM ontvangst sowieso slecht is, dus dat ligt niet aan de wagen maar aan de beperkte/slechte dekking op die plaatsen.

Na een grensovergang duurt het eveneens een tijdje. Enkele dagen terug via Roermond/Urmond terug naar België had ik pas in de buurt van Genk opnieuw ontvangst. Deze overgangen gaan dan merkelijk trager in vergelijking met mijn GSM. Ik heb de indruk dat hij zo lang mogelijk de verbinding met hetzelfde land wil behouden. Je ziet dan de sterkte van het signaal minderen en de kwaliteit dalen van LTE naar 3G (of kon ook Edge geweest zijn), tot hij de verbinding volledig verliest. Pas daarna gaat hij op zoek naar een mast in het "nieuwe" land. Voor alle duidelijkheid; dit is een indruk die ik kreeg, het zijn geen feiten die ik kon verifiëren.

Zijn er leden die een trucje kennen om de internet verbinding uit en opnieuw in te schakelen ? Ik vind dit enkel voor de wifi terug. Een GSM kan soms ook eens moeilijkheden ondervinden en dan zet ik deze even op flight modus. Nadien is er geen probleem om een connectie te maken met de dichtstbijzijnde mast.
 
Ik heb het enkel op plaatsen waar de GSM ontvangst sowieso slecht is, dus dat ligt niet aan de wagen maar aan de beperkte/slechte dekking op die plaatsen.

Na een grensovergang duurt het eveneens een tijdje. Enkele dagen terug via Roermond/Urmond terug naar België had ik pas in de buurt van Genk opnieuw ontvangst. Deze overgangen gaan dan merkelijk trager in vergelijking met mijn GSM. Ik heb de indruk dat hij zo lang mogelijk de verbinding met hetzelfde land wil behouden. Je ziet dan de sterkte van het signaal minderen en de kwaliteit dalen van LTE naar 3G (of kon ook Edge geweest zijn), tot hij de verbinding volledig verliest. Pas daarna gaat hij op zoek naar een mast in het "nieuwe" land. Voor alle duidelijkheid; dit is een indruk die ik kreeg, het zijn geen feiten die ik kon verifiëren.

Zijn er leden die een trucje kennen om de internet verbinding uit en opnieuw in te schakelen ? Ik vind dit enkel voor de wifi terug. Een GSM kan soms ook eens moeilijkheden ondervinden en dan zet ik deze even op flight modus. Nadien is er geen probleem om een connectie te maken met de dichtstbijzijnde mast.
Reset met beide scroll wieltjes. Kan tijdens rijden. Wel even zwart scherm, maar alle vitale functies blijven het doen (ook al hoor of zie je ze niet).
Na reset zoekt ie zelf direct sterkste gsm signaal.
 
Ervaar een hoop problemen, één daarvan betreft poppend geluid in de boxen. Nu is de auto bij service center Amsterdam.

Diagnose: konden probleem niet reproduceren.

Dat is wellicht mogelijk, het komt sporadisch voor.

Conclusie: ga langs de telefoon winkel om dit te verhelpen.

Dat is wel een bijzondere conclusie aangezien de radio én Spotify via de auto verlopen... veel problemen zijn tevens niet reproduceerbaar aldus hun reactie. Dat wordt gezellig a.s. maandag bij service center Amsterdam...
Dat poppende geluid heb ik inderdaad ook! Soms verdenk ik gewoon het decoderen van het signaal of zo ipv een probleem in de speaker? Het is in ieder geval niet te consistent te reproduceren. Heb het wel op mijn lijst staan met afleverpunten waar nog naar gekeken moet worden. Maar goed, ik moet eerst eens een afspraak zien te krijgen..
 
Heb nog steeds problemen met de rechter zijspiegel die vaak niet uitklapt, steeds op dezelfde locatie (op mijn werk). Afgelopen dagen paar keer contact met Tesla gehad hierover en wat timestamps doorgestuurd van wanneer het probleem zich voordeed. Vandaag via email een Service formulier ontvangen met de volgende info:

m7UnKtl.png


Zal dus als het goed worden gefixt via een software update binnenkort. Voor anderen die dit probleem hebben, even dus de komende paar updates afwachten. :)
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Ik heb recht op 9 maanden free supercharging: (6 via referral + 3 ivm geen proefrit). Maar die kreeg ik niet, na aflevering. Na veel bellen en emails lukte het toch, maar pas op 27 mei, terwijl de auto is afgeleverd op 31 maart 2019. Ik kon alleen niet zien hoe lang, er stond alleen Free SuperCharging. Vrijdagavond weer gekeken en toen stond er in mijn account dat ik supercharging heb tot 23-08-2019 (is ongeveer 27-08-2019), dat is maar 6 maanden.

Daarom stuurde ik vrijdag via “contact-overige vragen", onderaan op de website een email of ze dat willen corrigeren naar 9 maanden dus tot 23-02-2020. Bellen kan immers niet meer.

Nu hebben ze vervolgens mijn account de hele Free SuperCharging weggehaald, er staat nu: "SuperChargen o.b.v. betalen per gebruik”.

Daarom heb ik nu maar weer een email gestuurd.
(Dat moest nu via “contact - plan een service afspraak” omdat de “contact-overige vragen” opeens verdwenen is):

Ik ben wel pissig, vooral omdat ik morgen toevallig een grote afstand reis, die niet zonder superchargen kan. Pissig ook op mezelf dat ik niet even gewacht heb tot na morgen met aan te geven dat het 9 maanden moet zijn ipv 6. Pissig omdat, erger nog dan mijn vraag negeren, ze me zelfs lijken te straffen. Pissig omdat je steeds moeilijker kunt communiceren met Tesla, dat ze nu zelfs contact-voor-overige vragen weghalen.
De auto is fantastisch, maar de service lijkt op die van een dubieuse autozaak: na de aankoop willen ze niets meer van je horen, bellen lukt zelfs niet meer. Sorry voor mijn opmerking uit frustatie.

Ik las ergens dat je kunt chatten met Tesla. Hoe gaat dat? Vanuit de App, vanuit je Account, of nog anders.
Ik kan het niet vinden :confused:, hoe kan ik daarbij komen? Of is dat niet meer mogelijk.