Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik herken wel dat zodra je de grens over rijdt de verbinding lang weg kan blijven. Soms duurde het wel 10-15 minuten voor ik weer LTE had. Mijn iPhone doet dit veel sneller.
Als je je in het grensgebied begeeft dan zal je hier zeker ook last van hebben.

Yep, dat is dus precies waar ik last van heb. Aangezien ik in dat grensgebied blijf de hele dag houdt mijn Model 3 ook de hele dag die slechte E verbinding. Erg vervelend. Vooral nu met die hitte, heb nu deze week bijvoorbeeld 4 dagen geen gebruik kunnen maken van climate control via de app. Vandaag gelukkig wel eens een keer, misschien net toevallig even een betere verbinding gehad. Erg jammer. Je zou verwachten dat dankzij de GPS de auto precies weet in welk land die zit en met welke masten die dan moet proberen verbinding te maken. Schijnbaar toch niet helemaal goed geregeld bij Tesla.

Het roaming probleem heb ik ook eens ervaren. En reset loste het probleem op.

Voor de airco kan je ook een vertrektijd instellen of je ramen op de ventilatiestand zetten (in een goed buurt).

Reset werkt hier helaas niet, probleem doet zich gewoon constant elke dag voor zodra ik de grens over ga. En blijft dus de hele dag zo.

Die vertrektijd instellen werkt alleen als de auto aan de lader hangt toch? Aangezien deze functie gekoppeld zit aan het gepland opladen. Kan ik misschien wel eens uitproberen. Alleen lastig dat je niet apart per dag kunt instellen, alleen de optie weekdagen.
 
Yep, dat is dus precies waar ik last van heb. Aangezien ik in dat grensgebied blijf de hele dag houdt mijn Model 3 ook de hele dag die slechte E verbinding. Erg vervelend. Vooral nu met die hitte, heb nu deze week bijvoorbeeld 4 dagen geen gebruik kunnen maken van climate control via de app. Vandaag gelukkig wel eens een keer, misschien net toevallig even een betere verbinding gehad. Erg jammer. Je zou verwachten dat dankzij de GPS de auto precies weet in welk land die zit en met welke masten die dan moet proberen verbinding te maken. Schijnbaar toch niet helemaal goed geregeld bij Tesla.



Reset werkt hier helaas niet, probleem doet zich gewoon constant elke dag voor zodra ik de grens over ga. En blijft dus de hele dag zo.

Die vertrektijd instellen werkt alleen als de auto aan de lader hangt toch? Aangezien deze functie gekoppeld zit aan het gepland opladen. Kan ik misschien wel eens uitproberen. Alleen lastig dat je niet apart per dag kunt instellen, alleen de optie weekdagen.
Je kunt ook cabin overheat protection aanzetten, met of zonder airco. Met houdt ie m 12 uur lang beneden 40°, zonder lukt dat misschien niet maar gaat ie wel hard blazen. Nadeel is dat interieur/hellingshoek sensoren (alarm) uit moeten.
 
Ik heb binnenkort een service-afspraak omdat het kofferdeksel van mijn Model 3 tegen de bumper slaat en wou even alle mogelijke foutjes nagaan nu het nog in garantie zit. Ik merkte dat achter de voorwielen een plastic plaatje wat later hangt dan al de rest. Er zit ook een gat in de plaat, lijkt alsof er een schroef ontbreekt. Is dit normaal? Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg...

IMG_20200811_194927__01.jpg IMG_20200811_200112__01.jpg
 
Ik heb binnenkort een service-afspraak omdat het kofferdeksel van mijn Model 3 tegen de bumper slaat en wou even alle mogelijke foutjes nagaan nu het nog in garantie zit. Ik merkte dat achter de voorwielen een plastic plaatje wat later hangt dan al de rest. Er zit ook een gat in de plaat, lijkt alsof er een schroef ontbreekt. Is dit normaal? Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg...

View attachment 575033 View attachment 575034

In het midden van een plaat kan een afwateringsgaatje zijn (zo ontdekte ik aan de achterzijde tijdens montage trekhaak)
Aan de zijkant zijn het veelal ontbrekende "push-pins"
Er zijn erg veel M3's met ontbrekende "push-pins"
 
Ik heb binnenkort een service-afspraak omdat het kofferdeksel van mijn Model 3 tegen de bumper slaat en wou even alle mogelijke foutjes nagaan nu het nog in garantie zit. Ik merkte dat achter de voorwielen een plastic plaatje wat later hangt dan al de rest. Er zit ook een gat in de plaat, lijkt alsof er een schroef ontbreekt. Is dit normaal? Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg...

View attachment 575033 View attachment 575034
Je kan ook even aan de andere kant kijken. Mogelijk is het onderdeel symmetrisch.
Als het kan wapperen is het meestal 'niet meer vast'.
 
Niemand? Ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem neem ik aan. :rolleyes: Vandaag weer hele tijd proberen via app verbinding te krijgen om die climate control gewoon heel even aan te kunnen zetten maar lukt gewoon niet. Auto blijft constant E verbinding houden op mijn werkplek net over de grens in België. Vorig jaar kon ik nog wel gewoon regelmatig ondanks die E verbinding contact krijgen (af en toe ook niet), nu dus helemaal niet meer. Schijnbaar heeft een software update het dus nog even erger gemaakt. ;)

Ik rij met enige regelmatig het stuk tussen Antwerpen en Zeeuw-Vlaanderen. Nu trouwens niet vanwege de cojona.

Ik merk dat zodra je in het grensgebied komt dat 4G erg slecht wordt. 4G is zo wie zo niet zo sterk aanwezig in het westen van Zeeuws-Vlaanderen. Gelukkig rij ik en hoef ik niet zo als jij enige tijd te parkeren, want dat is dan idd erg slecht zonder goede netwerkverbindig. Het probleem treedt trouwens ook wel op in ondergrondse parkeergarages. Geen verbinding met de auto en geen mogelijkheid om op afstand te koelen of voor te verwarmen.

Kan je op de werkplek de auto niet aan een Wifi-verbinding hangen?
 
In het midden van een plaat kan een afwateringsgaatje zijn (zo ontdekte ik aan de achterzijde tijdens montage trekhaak)
Aan de zijkant zijn het veelal ontbrekende "push-pins"
Er zijn erg veel M3's met ontbrekende "push-pins"


Dat klopt. Onderstaande foto genomen op de brug in april 2019. Bij een eerstvolgende afspraak daarna op het SC de ontbrekende pushpins alsnog laten plaatsen, want de bekleding in de wielkast ging klepperen tijdens het rijden.

Het middelste gat is trouwens wel voor de afwatering. Die moet niet dicht werd mij verteld. Weet niet zeker of dat wel correct is ...
 

Attachments

  • 20190419_102344.jpg
    20190419_102344.jpg
    884.6 KB · Views: 126
  • 20190419_102230.jpg
    20190419_102230.jpg
    392.6 KB · Views: 138
Yep, dat is dus precies waar ik last van heb. Aangezien ik in dat grensgebied blijf de hele dag houdt mijn Model 3 ook de hele dag die slechte E verbinding. Erg vervelend. Vooral nu met die hitte, heb nu deze week bijvoorbeeld 4 dagen geen gebruik kunnen maken van climate control via de app. Vandaag gelukkig wel eens een keer, misschien net toevallig even een betere verbinding gehad. Erg jammer. Je zou verwachten dat dankzij de GPS de auto precies weet in welk land die zit en met welke masten die dan moet proberen verbinding te maken. Schijnbaar toch niet helemaal goed geregeld bij Tesla.



Reset werkt hier helaas niet, probleem doet zich gewoon constant elke dag voor zodra ik de grens over ga. En blijft dus de hele dag zo.

Die vertrektijd instellen werkt alleen als de auto aan de lader hangt toch? Aangezien deze functie gekoppeld zit aan het gepland opladen. Kan ik misschien wel eens uitproberen. Alleen lastig dat je niet apart per dag kunt instellen, alleen de optie weekdagen.


Kun je niet beter rijden met je telefoon als wifi hotspot? Ik weet dat het niet je probleem oplost als je de auto wil bedienen via de app maar zo ben je tijdens het rijden wel verbonden.
 
Je kunt ook cabin overheat protection aanzetten, met of zonder airco. Met houdt ie m 12 uur lang beneden 40°, zonder lukt dat misschien niet maar gaat ie wel hard blazen. Nadeel is dat interieur/hellingshoek sensoren (alarm) uit moeten.

Oops, beetje laat je bericht pas gezien. ;) Klopt ja, had ik ook over nagedacht. Maar vind alarm ook wel belangrijk dusja.. Maar probleem lijkt zich momenteel opgelost te hebben na de laatste software update. Krijg nu wel al een paar dagen steeds verbinding met mijn auto. Niet helemaal zeker of dit dan toch nog met een E verbinding is of met 3G/LTE.

Ik rij met enige regelmatig het stuk tussen Antwerpen en Zeeuw-Vlaanderen. Nu trouwens niet vanwege de cojona.

Ik merk dat zodra je in het grensgebied komt dat 4G erg slecht wordt. 4G is zo wie zo niet zo sterk aanwezig in het westen van Zeeuws-Vlaanderen. Gelukkig rij ik en hoef ik niet zo als jij enige tijd te parkeren, want dat is dan idd erg slecht zonder goede netwerkverbindig. Het probleem treedt trouwens ook wel op in ondergrondse parkeergarages. Geen verbinding met de auto en geen mogelijkheid om op afstand te koelen of voor te verwarmen.

Kan je op de werkplek de auto niet aan een Wifi-verbinding hangen?

Inderdaad ja, zelfde in parkeergarages, was ik even vergeten. :) Blijft toch wel lastig dat auto op die momenten niet bereikbaar is. Maarja we zijn misschien ook nogal verwend met al die app functionaliteit. :D
Zou hem op het werk graag aan de WiFi hangen maar WiFi vind de baas geen goed idee helaas. Geen idee waarom maarja.. Iedereen klaagt er over slecht bereik, ook met de telefoons. Zou dus erg handig zijn maar willen ze gewoon niet doen daar. :rolleyes:

Met een Model 3? Hoe doe je dat? Net als de dogmodus?

Yep dat kan maar niet hetzelfde als hoe je dogmodus instelt. Je moet bij gepland laden kijken in het laadscherm. Daaronder staat ook het gepland verwarmen/koelen. Nu weet ik niet of er een verband is en dat de auto ook echt aan de lader moet hangen om dit te laten werken. Nog niet geprobeerd.

Kun je niet beter rijden met je telefoon als wifi hotspot? Ik weet dat het niet je probleem oplost als je de auto wil bedienen via de app maar zo ben je tijdens het rijden wel verbonden.

Heb tijdens het rijden geen last ervan eigenlijk. Alleen als ik navigatie aan heb en de weg niet weet, de map laadt dan niet echt en dan zie ik dus niet waar de wegen naartoe gaan. ;) Maarja, meestal binnen een paar minuten is er wel weer verbinding als je blijft rijden. Heb de meeste problemen dus echt als de auto stilstaat in een grensgebied. WiFi hotspot dan niet veel nut, ben te ver weg van de auto dan.
 
Gisteren merkte ik dat er, na een fikse regenbui, water zat in mijn kofferdeksel (M3, 14 maand oud). Heeft iemand dit reeds meegemaakt ?

Via de zoekfunctie vond ik enkele gelijkaardige ervaringen in 2015 en ‘16 met een model S, maar niet met een recente M3. Via de app is er een mobiele service ingeboekt die binnen anderhalve week langskomt. Al kan die afspraak nog gewijzigd worden nadat ze de melding beoordeeld hebben.

De fout kan vanaf het begin aanwezig geweest zijn. Maar ik rijd slechts een beperkt aantal km’s (10K/j) en het gebeurt ook zelden dat je, kort na een fikse regenbui, de koffer opent in een stille omgeving waardoor je het water hoort klotsen tijdens het sluiten. Bij een gesloten koffer loopt het water er ergens opnieuw weer uit. ‘S Morgens was er immers geen water meer te horen in het kofferdeksel tijdens het openen/sluiten, en was er een klein plasje op de garagevloer.

Voor alle duidelijkheid; het water zat IN het kofferdeksel. Het gaat niet om het bekende probleem van de eerste M3’s waarbij water dat op het kofferdeksel ligt, in de kofferruimte loopt bij het openen van de koffer.
 
12462CD6-6357-4C95-BEA5-960C3C429A9A.png
Gisteren merkte ik dat er, na een fikse regenbui, water zat in mijn kofferdeksel (M3, 14 maand oud). Heeft iemand dit reeds meegemaakt ?

Via de zoekfunctie vond ik enkele gelijkaardige ervaringen in 2015 en ‘16 met een model S, maar niet met een recente M3. Via de app is er een mobiele service ingeboekt die binnen anderhalve week langskomt. Al kan die afspraak nog gewijzigd worden nadat ze de melding beoordeeld hebben.

De fout kan vanaf het begin aanwezig geweest zijn. Maar ik rijd slechts een beperkt aantal km’s (10K/j) en het gebeurt ook zelden dat je, kort na een fikse regenbui, de koffer opent in een stille omgeving waardoor je het water hoort klotsen tijdens het sluiten. Bij een gesloten koffer loopt het water er ergens opnieuw weer uit. ‘S Morgens was er immers geen water meer te horen in het kofferdeksel tijdens het openen/sluiten, en was er een klein plasje op de garagevloer.

Voor alle duidelijkheid; het water zat IN het kofferdeksel. Het gaat niet om het bekende probleem van de eerste M3’s waarbij water dat op het kofferdeksel ligt, in de kofferruimte loopt bij het openen van de koffer.

Probeer het nog eens met deze zoekwoorden

Water sloshing around in trunk lid
 
  • Informative
Reactions: Paco
Toch maar mijn eerste service afspraak ingepland na een jaar en 40dkm in de M3LR. Er komt een soort 'click' vanaf het linker voorwiel (lijkt het) bij lastwissel. Was me nooit eerder echt opgevallen, pas toen ik een keer met het raam open reed met mooi weer. Het lijkt nu ook wel steeds iets luider te worden. Tijd voor actie dus. Ook lijkt de ophanging voor te kraken, wat je erg duidelijk hoort bij lagere snelheden.
Ik lees wel meer 'klachten' van dezelfde strekking dus ik ben benieuwd. Ga er in ieder geval vanuit dat alles gewoon garantie is.

Ik heb nu na 40.000km met de M3LR ook last van het kraken van de ophanging voor. Hoe is dit bij jouw wagen verholpen geweest?
 
Vandaag vreemde storing vanochtend: regensensor deed het niet, net als CC. Wel normaal beeld op scherm met lijnen en ander verkeer. Resetten tijdens rijden (beide knoppen op het stuur) had geen effect.
Vanmiddag werkte alles "gewoon" weer.

Geen software update did, gisteren ook geen probleem. Alleen geladen vannacht.

Op zich wel fijn, een probleem dat vanzelf verdwijnt, aan de andere kant, voor hoelang.... Bekend probleem?
 
Ik heb het volgende voor, bekleding voorste passagierstoel zit los en kan zo naar boven getrokken worden. Tevens zit het plastic gedeelte met stoel bediening los.
 

Attachments

  • IMG_20200819_132707.jpg
    IMG_20200819_132707.jpg
    319.9 KB · Views: 103
  • IMG_20200819_132701.jpg
    IMG_20200819_132701.jpg
    376.8 KB · Views: 113
Ik heb binnenkort een service-afspraak omdat het kofferdeksel van mijn Model 3 tegen de bumper slaat en wou even alle mogelijke foutjes nagaan nu het nog in garantie zit. Ik merkte dat achter de voorwielen een plastic plaatje wat later hangt dan al de rest. Er zit ook een gat in de plaat, lijkt alsof er een schroef ontbreekt. Is dit normaal? Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg...

View attachment 575033 View attachment 575034

Ter opvolging: het plastic plaatje was blijkbaar niet normaal en is intussen hersteld. Bovendien raakte het kofferdeksel de bumper, ook dit is aangepast. FYI, ik ontdekt deze fout door een aantal meldingen op het Tweakers-forum van andere M3-eigenaars met levering begin 2020. Ondertussen ook een PB op het forum hier van een eigenaar met levering eind vorig jaar. Als je rond het jaareinde/jaarbegin eentje in ontvangst gekregen hebt, misschien even op zoek gaan naar krassen op de bumper...
 
Ik trok na de autowasstraat een paar losse bladeren met takjes uit de gesloten lamellen van de radiator onderaan de voorbumper van mijn Model 3. Omdat de lamellen altijd gesloten zijn als ik voor mijn auto sta kan ik niet zien of er meer troep de radiator in is gewaaid. Hoe kan ik de lamellen laten opengaan terwijl de auto stil staat? Wordt de troep die via de lamellen in de voorbumper in de radiator komt door rijwind ook weer afgevoerd? Of moet je periodiek de radiator open klussen en de radiator schoonmaken. In al mijn vorige autos hield ik de radiator schoon door af en toe de hoge drukspuit er op los te laten.