Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Supercharger lijkt slowcharger te worden

This site may earn commission on affiliate links.
Na 5 jaar Model S nu sinds 3/4 jaar een X, heerlijk maar valt mij wel opvalt is dat sinds 2-3 weken het Suc laden flink traag gaat. Ja met warme accu, na zo’n 50-60km met regen duidelijk voelbaar. Daarvoor was het geregeld 116 kw nu max 55-60 kw.

Iemand dezelfde ervaringen ?

Hij gaat begin Maart voor onderhoud, daar zal ik het ook nog eens voorleggen.
 
Na 5 jaar Model S nu sinds 3/4 jaar een X, heerlijk maar valt mij wel opvalt is dat sinds 2-3 weken het Suc laden flink traag gaat. Ja met warme accu, na zo’n 50-60km met regen duidelijk voelbaar. Daarvoor was het geregeld 116 kw nu max 55-60 kw.

Iemand dezelfde ervaringen ?

Hij gaat begin Maart voor onderhoud, daar zal ik het ook nog eens voorleggen.
voorlopig hou ik toch ook hier op temperatuur.
regen bij 60kw is duidelijk voelbaar, en inderdaad niet meer begrensd.

60km is te kort, tegenwoordig toch.
 
Kan idd van de suc plaats afhangen. Zo is de suc in brugge de laatste tijd tergend traag. Helemaal alleen, opgewarmde batterij, bijna leeg, en "slechts" 60 kW krijgen vb...
Die willekeur is toch iets om stenen ***** van te krijgen... ik had er recent geen enkel probleem (+90 kW is het maximum dat ik met m'n 75D haal) bijvoorbeeld.

Was 60 kW dan ook het maximale dat je tijdens die sessie tegenkwam? Ook na het eventueel verplaatsen?

#raredingestoch
 
Ik zal maar weer eens de Teslafi tip doorgeven. Als je inzicht in je laadsnelheid wilt hebben moet je naar de hele laad sessie kijken. Teslafi geeft je dit inzicht.

Als je je aanmeld met mijn referral krijg je één maand gratis testen t.o.v. 2 weken.

Sign Up

en dan krijg je mooie grafiekjes als:

p.png


Zo kun je precies zien wat de piek tijdens je laadsessie is.
 
Ik zal maar weer eens de Teslafi tip doorgeven. Als je inzicht in je laadsnelheid wilt hebben moet je naar de hele laad sessie kijken. Teslafi geeft je dit inzicht.

Als je je aanmeld met mijn referral krijg je één maand gratis testen t.o.v. 2 weken.

Sign Up

en dan krijg je mooie grafiekjes als:

p.png


Zo kun je precies zien wat de piek tijdens je laadsessie is.
Zijn we eindelijk van de Tesla referrals af, krijg je dit :D
 
Zijn we eindelijk van de Tesla referrals af, krijg je dit :D

Haha, nou geloof me, bij Teslafi zijn de referrals niet echt winstgevend hoor maar 2 weken testen is echt te kort vandaar dat ik het meld.

Ik ben al een tijd met een eigen variant bezig van Teslafi maar door tijdsgebrek nog niet echt geschikt voor derden.

Het is zo jammer dat Tesla niet de temperatuur van het battery pack in de API publiceert want dat zou heel veel duidelijkheid brengen in de data.
 
  • Like
Reactions: ebullio
De accu zit al aardig vol vanaf 60% gaat de snelheid echt omlaag. Om de accu snel van 10 tot 60 te kunnen laden moet de accu warm zijn. Heb je minstens een uur tot anderhalf uur gereden voor je ging laden?

Gewoon Tesla bellen de volgende keer als de accu wel warm is. Ze kunnen de auto tijdens het laden uitlezen en je weet precies wat er aan de hand is.Gewoon het nummer bellen wat je in je Tesla popup ziet.
 
De accu zit al aardig vol vanaf 60% gaat de snelheid echt omlaag. Om de accu snel van 10 tot 60 te kunnen laden moet de accu warm zijn. Heb je minstens een uur tot anderhalf uur gereden voor je ging laden?

Gewoon Tesla bellen de volgende keer als de accu wel warm is. Ze kunnen de auto tijdens het laden uitlezen en je weet precies wat er aan de hand is.Gewoon het nummer bellen wat je in je Tesla popup ziet.
Ik kwam van Bergen op Zoom af. Dik half uur.

Mss was het wel de straf van Elon. Stond op een priorityplek voor de 3 te laden.

Ps welke popup??