Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Elon Bear was apparently in Bresse for opening !!!

file.php


file.php
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Val-de-Meuse ('Langres') is een zeer welkome aanvulling in Frankrijk. Vorig jaar moest ik vanaf Baune nog doorsteken via een toeristische route naar Nancy omdat ik Metz niet ging halen. Dit jaar geen probleem met een korte laadstop in VdM.

Er staan zestien stalls. 15 stuks op rij en dan 1 extra in een hoek aan de tegenoverliggende zijde. Het is me een raadsel waarom voor deze opstelling is gekozen. Het lijkt net of diegene die deze SuC ontwierp maar tot 15 kan tellen :(
Of zou de lokatie voorbereid zijn om er later 30 van te maken? De parkeerplaats is er namelijk breed genoeg voor, ze hadden er ook 8 tegenover 8 kunnen plaatsen. En allemaal achteruit parkeren, dus geen enkele plek is voorbereid op een X of een Model 3 met aanhanger.

Het hotel duurt nog wel even. Tot die tijd staat er een tijdelijke toiletkeet.
Als je over je handen plast kan je ze (nog) niet wassen. Wel drogen :eek:.
Koffie voor 1€ uit een automaat met kwaliteit om waarschijnlijk snel te vergeten.
Maar wel 24/7 open @HWS !

View attachment 235089 View attachment 235090 View attachment 235091 View attachment 235092 View attachment 235093

Is er iemand nog onlangs in Val de Meuse geweest? We plannen om daar te laden op weg naar en terug van nieuwjaarvakantie. Is het nog steeds "leeg" kwa diensten?
 
Is er iemand nog onlangs in Val de Meuse geweest? We plannen om daar te laden op weg naar en terug van nieuwjaarvakantie. Is het nog steeds "leeg" kwa diensten?

Afgelopen week zowel op de heen als op de terugreis naar Val Thorens bij Val de Meuse geladen.
Zal nog wel een jaar of 2 duren voordat er een Hotel staat.
Er staat wel een cabine (code 1632, staat daar nergens) met een toilet en een koffie automaat.
 
  • Like
Reactions: AustinP
Wat scheelt dit ongeveer tov de route over Metz? (wat toch de snelste is?)
(voor mij dan vanuit NL-west naar Beaune en verder)
Leve Google Maps.
Via Metz: 746 km 7:09 uur
Via Charleville: 739 km 7:26 uur
Beide zonder laadstops.

Het duurt langer maar voor mij is het qua SuC ligging iets beter. En als over een paar maanden die A304 opengaat zal het tijdsverschil verder afnemen. En een nieuwe SuC in Charleville ligt voor mij vanaf huis 340 km verderop. Dat is zomers een perfecte afstand voor een eerste etappe.
 
Leve Google Maps.
Via Metz: 746 km 7:09 uur
Via Charleville: 739 km 7:26 uur
Beide zonder laadstops.

Het duurt langer maar voor mij is het qua SuC ligging iets beter. En als over een paar maanden die A304 opengaat zal het tijdsverschil verder afnemen. En een nieuwe SuC in Charleville ligt voor mij vanaf huis 340 km verderop. Dat is zomers een perfecte afstand voor een eerste etappe.
Een kwartiertje op zo’n afstand is niks.
En een leukere (als ik jullie mag geloven) en weer eens een andere route.
Ga ik een keer proberen.
Thanx