Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Eindelijk een grote uitbreding van SUC netwerk in Belgie op komst:
  1. Hasselt - 2022 Q2 (!) NIEUW
  2. Brussels - 2022 Q3
  3. Liege - 2022 Q3
  4. Charleroi - 2022 Q3
  5. Waterloo - 2022 Q4 NIEUW
  6. Ghent - 2022 Q4 NIEUW
  7. Beveren - 2022 Q4 NIEUW
  8. Mons - 2022 Q4 NIEUW
  9. Lavaux-St-Anne - 2022 Q4 NIEUW
  10. Schmiede - 2022 Q4 NIEUW
Met deze uitbreeding het antaal van SUCs in Belgie zal bijna verdubelen van 15 naar 25.

Bron: Tesla Superchargers in Belgium | Tesla
Lavaux-St-Anne stond in 2018 ook al eens op het lijstje..
 
Last edited:
De werken voor een nieuwe SuC zijn opgestart in Hasselt Corda Campus - bezoekersparking
IMG-20220517-WA0003.jpg
 
Ik blijf het wel een gekke plaats vinden voor een SUC neer te zetten.
Heusden-Zolder ligt kortbij. Ze hadden beter hier wat stalls bijgezet.
Inderdaad. Het is enkel nuttig voor... voor mensen die van Hasselt komen en naar Eindhoven rijden? Het ligt absoluut niet aan een snelweg, en als je de E314 of E313 volgt, is Heusden in alle scenario's beter gelegen.
 
Dat begrijp ik. Het situeert zich direct naast een snelweg Anderzijds, met 250 bedrijven en 5000 mensen is Corda Campus wel één van de grootste bedrijvencampussen van Europa.View attachment 805470
Ja, maar wat ga je daar doen? Iedereen een half uur laten superchargen en dan hopen dat ze op tijd terug hun firmawagen verplaatsen?
 
Neen, met zekerheid Tesla SuC. Die komen naast Ionity te staan.
Het argument is dat als er 20 supercharger stalls komen, het wel gek is om een afbeelding van een IONITY hypercharger te plaatsen, waarvan er max. 6 zullen geplaatst worden.

Maar op de foto staat er op die hyperchargers nergens "IONITY". Ik denk dat men een anonieme foto van snelladers wou, en niet expliciet Tesla wou vermelden.

De meeste van die bedrijven leasen overigens geen Tesla's, het merk wordt vaak niet opgenomen in het aanbod leasewagens want Tesla doet niet aan fleet kortingen.
 
Voor mezelf echter een uitstekende locatie , kort bij de job😉. Maar zeker geen optimale keuze van Tesla.

Het argument is dat als er 20 supercharger stalls komen, het wel gek is om een afbeelding van een IONITY hypercharger te plaatsen, waarvan er max. 6 zullen geplaatst worden.

Maar op de foto staat er op die hyperchargers nergens "IONITY". Ik denk dat men een anonieme foto van snelladers wou, en niet expliciet Tesla wou vermelden.

De meeste van die bedrijven leasen overigens geen Tesla's, het merk wordt vaak niet opgenomen in het aanbod leasewagens want Tesla doet niet aan fleet kortingen.
Het is geen reclame voor Tesla. Wel een waarschuwing waar de werken gebeuren en een alternatief voorstellen
 
Het argument is dat als er 20 supercharger stalls komen, het wel gek is om een afbeelding van een IONITY hypercharger te plaatsen, waarvan er max. 6 zullen geplaatst worden.

Maar op de foto staat er op die hyperchargers nergens "IONITY". Ik denk dat men een anonieme foto van snelladers wou, en niet expliciet Tesla wou vermelden.

De meeste van die bedrijven leasen overigens geen Tesla's, het merk wordt vaak niet opgenomen in het aanbod leasewagens want Tesla doet niet aan fleet kortingen.
Ik observeer wel relatief veel tesla's , model 3 . Maar ik vrees eerder een hogere bezettingsgraad door andere merken.
 
Maar je gaat er toch vaak gewoon op locatie laden dan...
Dan kan je toch beter trager laden.

Zie het al voor me als je als onwetende deze SUC krijgt in je navigatie als je van Heerlen naar Brussel gaat.

Vind de locatie van Heusden-Zolder al slecht maar dit is nog slechter.
 
  • Like
Reactions: Bert88