Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet zaterdag in de buurt van Lier (B) zijn en ga het terug naar huis niet redden zonder laden. Ik zie dat bij Antwerpen er een SuC is met 4 plaatsen. Heeft iemand een idee of die druk bezocht zijn op zaterdagmiddag en of er een wachtrij is met Tesla's die willen laden?
Is de enige SuC waar ik ooit in de rij heb moeten staan op een doordeweekse dag. Ligt ook niet echt aan een route die lekker opschiet met al die stoplichten. Vermijden als t kan is mijn mening.
 
Het is wel niet in België maar misschien wel handig om weten dat er in Senlis (buurt van CDG) 8 stalls bijkomen... Vandaag zijn het er 2. Foto is wat ontsierd door een vuil dieselstoof vrees ik...
image.jpg
 
Last edited:
Ben ik erg blij.. beruchte frustratie-plek..
staat "altijd" een lokale taxi gratis te laden.. heb er ook eens staan wachten op mensen die uitgebreiiiiiiiiidd aan het eten waren...
Zeker toen Lille en Parijs zuid er nog niet waren moest je ook nog eens bijna 100% laden om met slecht weer Gent te kunnen halen...
 
Ben ik erg blij.. beruchte frustratie-plek..
staat "altijd" een lokale taxi gratis te laden.. heb er ook eens staan wachten op mensen die uitgebreiiiiiiiiidd aan het eten waren...
Zeker toen Lille en Parijs zuid er nog niet waren moest je ook nog eens bijna 100% laden om met slecht weer Gent te kunnen halen...

Ook mijn ervaring daar! Heel blij dat er 8 stalls komen.
 
Best druk in Gent rond 18uur. Eventjes aanschuiven, 3 auto's niet meer aan het laden, mensen lekker gezellig aan het eten gok ik.
Als SuC ervaring in BE (Gent & Aartselaar) is het toch altijd wel druk met soms wachten.

Tesla zou op een bepaalde manier moeten integreren om via de app mensen te contacteren als je aan de SUC staat zonder dat je weet wie het is. Met eventueel GEO locatie als je in de buurt bent voor te vragen om hun auto te herzetten ipv die nog een uurtje te laten staan tijdens het eten.
 
Best druk in Gent rond 18uur. Eventjes aanschuiven, 3 auto's niet meer aan het laden, mensen lekker gezellig aan het eten gok ik.
Als SuC ervaring in BE (Gent & Aartselaar) is het toch altijd wel druk met soms wachten.

Tesla zou op een bepaalde manier moeten integreren om via de app mensen te contacteren als je aan de SUC staat zonder dat je weet wie het is. Met eventueel GEO locatie als je in de buurt bent voor te vragen om hun auto te herzetten ipv die nog een uurtje te laten staan tijdens het eten.

De Teslaclubbelgium-parkeerschijf nog niet in bezit?
Kom 16/02 even naar de "first"-tuesday en vraag er gerust nog een paar extra aan Byron om verder te verspreiden!
 
Ik heb daar ook al eens een kwartier in de rij gestaan totdat er een medewerkster van Tesla naar buiten kwam om 3 wagens weg te halen. Wachten om te laden op doorreis is bij mij de grootste ergernis, vooral Tesla zou dit moeten weten. Wachten vanwege ICE-ing (Nivelles) is erg maar wachten op demo auto's(Aartselaar) die nergens heen hoeven is veel erger:cursing:.
 
De SC in Aartselaar begin behoorlijk druk te worden. Vrijdagavond rond 17:30 uur waren alle laadplaatsen bezet, met nog twee wachtenden voor mij, heb mij dan maar als derde in de wachtrij een beetje aan de kant gezet. Bijkomende SC's zijn binnenkort nodig, ter plaatse of elders op een beter bereikbare plek want de A12 is een vreselijk drukke en gevaarlijke baan waar je echt niet voor je plezier gaat rijden. De Tesla-etiquette is ook niet meer wat ze was trouwens : toen wij met z'n drieën stonden te wachten en er dan toch één laadplek vrijkwam werd die prompt ingepalmd door een vierde MS die net kwam aangereden. Schaamteloos... :cursing: Aanmelden aan de desk en een volgnummertje trekken zoals bij de slager is misschien een oplossing. :tongue:
 
Mijn ervaring in Aartselaar is dat er heel vaak auto's onbemand zijn en er ook niemand in de 'wachtzaal' zit.
Doet me sterk vermoeden dat het SeC erg intensief de laders gebruikt want shopping en/of food facilities in de buurt zijn er inderdaad ook al niet.
Even naar binnen lopen dus...
 
Mijn ervaring in Aartselaar is dat er heel vaak auto's onbemand zijn en er ook niemand in de 'wachtzaal' zit.
Doet me sterk vermoeden dat het SeC erg intensief de laders gebruikt want shopping en/of food facilities in de buurt zijn er inderdaad ook al niet.
Even naar binnen lopen dus...

Het Sec gebruikt de SuC's, dat is zeker.
Maar er zijn op wandel afstand wel degelijk food facilities. Colmar, McDo, ....