Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
We moeten bedenken dat een Supercharger bedoeld is om bij te laden tijdens een trip. Als je op een schappelijk tijdstip thuis vol vertrekt (of 90%) dan ben je daar op een tijdstip dat de files laten we zeggen, niet op hun hoogtepunt zijn. Dus als ik van hier vertrek ben ik daar in de tweede helft van de ochtend en dan zal het toch wel lukken?

Maar op de terugweg kan het natuurlijk wel tegenzitten maar we moeten die nuance wel erbij houden.
En daarbij zal het niet zo zijn dat Tesla willekeurig kan prikken om een SuC te plaatsen. Het blijkt een behoorlijk moeizaam traject te zijn waarbij we blij mogen zijn als er weer eentje lukt


Hans ik waardeer je feedback als geen ander op dit forum. Ik ben erg blij dat er een Suc bijkomt ik ga hem als Brusselse randgebruiker niet vaak gebruiken maar de plaatsing roept echt vragen op.
 
Ik denk er ook zo over. Als je het bedrijventerrein daar kent weet je dat dit allesbehalve een optimale keuze is.

Inderdaad slecht bereikbaar, en de bewegwijzering is ook nogal chaotisch. Bovendien is die parking vaak overvol, omdat van der valk een deal heeft dat je je auto daar kunt laten staan tijdens je vakantie of business trip. Je kunt en voor weinig een nachtje slapen, en dat komt goedkoper uit dan je auto op de parking van Zaventem heer te zetten. Maar goed, voorlopig is is iedere Supercharger er een :)
 
  • Informative
Reactions: Cohiba
Inderdaad slecht bereikbaar, en de bewegwijzering is ook nogal chaotisch. Bovendien is die parking vaak overvol, omdat van der valk een deal heeft dat je je auto daar kunt laten staan tijdens je vakantie of business trip. Je kunt en voor weinig een nachtje slapen, en dat komt goedkoper uit dan je auto op de parking van Zaventem heer te zetten. Maar goed, voorlopig is is iedere Supercharger er een :)

inderdaad elke Suc is er een. hopelijk vergis ik me kwestie van files ...
 
Ik ben er wel blij mee. Als ik op de terugweg uit Frankrijk geladen heb bij Metz moet ik nu nog langs Aartselaar. Brussel is dan voor mij een veel betere optie. Daar kom ik toch langs. Nu nog Arlon en eentje in de buurt van Langres en ik ben helemaal happy.

Ik ook wel, is een plaats rond Brussel waar bijna alle verkeer langs komt... En dus is er ook veel file tijdens spitsuren.
Konden ze die van aartselaar maar verhuizen naar de vandervalk aan de ring van Antwerpen.
 
Ik ook wel, is een plaats rond Brussel waar bijna alle verkeer langs komt... En dus is er ook veel file tijdens spitsuren.
Konden ze die van aartselaar maar verhuizen naar de vandervalk aan de ring van Antwerpen.

Ik ben berucht vanwege mijn niet aflatende optimisme. Onlangs had Tesla een vacature voor een Benelux verantwoordelijke voor de uitbouw van de Superchargers. Fijntjes stond daarin dat één van de veriesten was dat hij in staat is om tien (!) projecten tegelijk te handlen.

Daarom denk ik dat veel gewenste locaties er binnen nu en een jaar, althans voor de komst van Model 3 op onze wegen, toch wel gaan komen.
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
Naar Frankrijk rijd ik meestal over Utrecht via Luxemburg. In mijn ijstijd nog ik altijd kiezen tussen de route door de Ardennen of via Brussel. Qua aantal km is er weinig verschil tussen deze varianten.
Nu met een SuC in Brussel kan dat weer, zonder maar ook een kilometer te moeten omrijden.
 
Laat jij ons weten wanneer ze operationeel zijn? Jij hoeft waarschijnlijk alleen maar uit het raam te kijken?

Ben er net geweest.
Nog een 3tal weken zegden de installateurs. Het gaat wel vooruit, zie foto.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    416.8 KB · Views: 97
wat is de beste route ?
Vanuit het Noorden, vanuit het zuiden.

thx
Het hotel ligt aan een ventweg van de A201; Culliganlaan. Voor het hotel moet je de hotel-parkeerplaats op rijden door een slagboom en dan vind je de SuC aan de andere kant van het hotel.
Vanuit het zuiden afslag 3 op de ring R0, dan richting Diegem.
Vanuit het Noorden afslag Evere, de A201 op en dan eerste afslag rechts, links, links.
 
  • Informative
Reactions: Noelis and Steven