Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Een hoop simpele destination chargers in alle parkings van Brussels AirPort had voor de luchthaven gebruiker nog veel beter nieuws geweest.

Het is natuurlijk niet snel goed maar het een hoeft het andere niet uit te sluiten. Ikzelf stop liever voor vertrek of na aankomst een minuut of 20 bij de SuC zodat ik naar de bestemming kan rijden dan dat ik daar een langere periode een ladertje bezet moet houden. Maar we hebben het over twee verschillende grootheden. Meld bij Tesla aan voor destination chargers en vraag de luchthaven er om. Dan zien we wel wat men er van vindt.
Vooruitlopend op de trend van snelladers die ongetwijfeld gaat komen als Model III de markt domineert vind ik (mijn mening) dit vooralsnog de beste optie.
 
Met 'dank' aan de lage servicegraad van 'Brussels Airport', vliegt men hier vooral vanuit Schiphol.
Ik ben dan nogal makkelijk taxi van dienst.
Bij het ophalen ga ik dan laden in A'dam, en wacht tot de bagage op de band komt. Dan kan ik de passagiers meteen oppikken.

Ik heb de laders op Schiphol ook wel gebruikt; maar verkies toch de SuC oplossing - in no-time heb ik voldoende bijgeladen om terug thuis te raken.
Die ene keer dat ik zelf op reis vertrok vanuit Schiphol; zijn we gaan laden in A'dam voor het vertrek.
Een week of zo een laadpaal bezet houden lijkt mij niet echt netjes.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Er is geen Vandevalk tussen Brussel en Luik. (in veronderstel dat je vanuit Brussel bedoelt...); dus kans is 0.0%.

(Verviers heeft wel een Valk.)

Die van Aarlen zijn in elk geval héél blij met hun komende SuC.
ScreenShot023.jpg
 
  • Funny
  • Like
Reactions: FVO and ebullio
Ik heb de laders op Schiphol ook wel gebruikt; maar verkies toch de SuC oplossing - in no-time heb ik voldoende bijgeladen om terug thuis te raken.
Die ene keer dat ik zelf op reis vertrok vanuit Schiphol; zijn we gaan laden in A'dam voor het vertrek.
Een week of zo een laadpaal bezet houden lijkt mij niet echt netjes.

Laadpalen in een parkeergarage voor luchthavens dienen gewone 16A laders te zijn, of zelfs minder op 10A gaat ook als je daardoor dubbel zoveel kan installeren, de wagen staat er toch lang genoeg.

Zie bijvoorbeeld in Portland waar ze er 42 op de parking gezet hebben, opzettelijke trage laders, veel goedkoper in installatie en verbruik.

Portland Airport Gets Record Number Of EV Charging Stations

In Atlanta heeft een privé parking meer dan 60 gewone stopcontacten voorzien:

Charging Your Electric Car At The Airport? There Are 64 Spots At Peachy Parking
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1 MB · Views: 74
en de laatste vandaag...
Ik had het laden niet nodig omdat ik nog 320km had, dus kon niet echt meten of het snel ging. Ik werk er vlakbij dus wipte ff langs. Mijn buurman echter (G-D-X-E) kwam aan met 20km resterend en vond het nogal langzaam gaan.
Wat opviel waren de 2 blauwe parkeerborden terwijl er 6 rode Tesla parkeerborden stonden. De Tesla medewerker legde uit dat de blauwe waarschijnlijk voor andere automerken bestemd zullen zijn die dus ook van de SuC gebuik kunnen gaan maken.
 

Attachments

  • IMG_20160704_220457[1].jpg
    IMG_20160704_220457[1].jpg
    220.4 KB · Views: 58