Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
We moeten niet denken in beperkingen, al helemaal niet van anderen, maar juist in mogelijkheden.

We denken toch niet serieus dat het wachten wordt veroorzaakt door mensen die een paar euro willen uitsparen? Er zal best eens zo'n idioot tussen zitten maar ik denk dat t aantal verwaarloosbaar is. Het aantal Tesla's zal zich blijven uitbreiden en ik verwacht hetzelfde van de laadmogelijkheden.
Ja, you have a point.
Dat zou beter zijn,
 
  • Funny
Reactions: Xfrank
Ik heb geen probleem met te wachten tijdens het laden,dat weet je op voorhand. Je weet echter nooit of je in een wachtrij zal belanden. Tot nu toe weinig tot geen rekening mee gehouden. Mss moet ik dit maar veranderen dan...maar dan wordt de elektrisch laden vs traditioneel tanken balans toch weer serieus veranderd. Jammer, ik hoop echt dat er spoedig suc's bijkomen
 
We moeten niet denken in beperkingen, al helemaal niet van anderen, maar juist in mogelijkheden.

We denken toch niet serieus dat het wachten wordt veroorzaakt door mensen die een paar euro willen uitsparen? Er zal best eens zo'n idioot tussen zitten maar ik denk dat t aantal verwaarloosbaar is. Het aantal Tesla's zal zich blijven uitbreiden en ik verwacht hetzelfde van de laadmogelijkheden.

Goed gezegd Hendrik! We kunnen er echt wel van uit gaan dat een local niet in de rij zal gaan staan. Het is inderdaad begin van de herfstvakantie en dan kan het wat piek geven.
 
  • Like
Reactions: BartJ and HWS
Goed gezegd Hendrik! We kunnen er echt wel van uit gaan dat een local niet in de rij zal gaan staan. Het is inderdaad begin van de herfstvakantie en dan kan het wat piek geven.
Ik rij regelmatig vanuit het zuiden van het land langs de SuC Amsterdam. Als mijn accu vrijwel leeg is haal ik altijd mijn woning 30 km verder. Zou ik bij de SuC gaan laden, dan is het er meestal druk en moet ik zeker een uur laden om een euro of 7 aan stroom binnen te halen. Ik weet wel wat ik liever doe, lekker naar huis rijden en daar de stekker in de auto steken.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik rij regelmatig vanuit het zuiden van het land langs de SuC Amsterdam. Als mijn accu vrijwel leeg is haal ik altijd mijn woning 30 km verder. Zou ik bij de SuC gaan laden, dan is het er meestal druk en moet ik zeker een uur laden om een euro of 7 aan stroom binnen te halen. Ik weet wel wat ik liever doe, lekker naar huis rijden en daar de stekker in de auto steken.

Dat doet gelukkig natuurlijk iedereen. Maar als je het niet haalt of veel verder moet zul je wel moeten. En daar zijn ze ook voor.
 
In het voorjaar van dit jaar had tesla een vacature voor een projectleider voor de uitbouw van het SuCnetwerk. Een van de eigenschappen voor de kandidaten was het kunnen beheren van tientallen dossiers tegelijk.... (die zullen natuurlijk niet allemaal tegelijk in hetzelfde stadium zitten, maar het geeft wel aan dat als je zo een handvol medewerkers hebt, je op Europees vlak iets kan veranderen, kijk nb. maar eens naar de sucdichtheid in Duitsland)

Los daarvan,
-tegen alle verwachtingen in blijft tesla (weliswaar aan een trager tempo dan in 2014) in de benelux SuC's installeren (regio Groningen, Aarlen,Zaventem)
-en op Europese schaal spreken we tov. 2013 of '14 al over nostalgische tijden wanneer we enkel maar via wilnsdorf, bad rappenau en aichstetten of lully naar het zuiden konden. Wie weet wat komt er de komende 2 a 3 jaren bij aan laadpunten.
 
Last edited:
een bond gezelschap dus.

en hoe zat het met de laad-etiquette ?
hebben de locals de roadtrippers laten voorgaan ? of was het toch eerder ieder voor zich ?
Da's wel een puntje wat ik mij ook afvraag. Er is op dit moment nog nergens een SuC waarbij het duidelijk is hoe je op te stellen in geval van wachten. Ook verwacht ik nog wel taferelen als er straks meer en meer X-en met sleurhut of aanhanger onderweg moeten laden.

Gisteren was mijn vrouw met de Tesla bij Zwolle, ja bij de lange afstanden vind ze m nu wel fijn.. Ik had haar al gezegd dat t daar mogelijk druk kon zijn eind van de middag. Ze had het laatste plekje toen ze aan kwam rijden. Was verbaasd dat er meerdere vrouwen stonden te laden:D, waaronder een X. Ze heeft er voldoende bijgeladen om thuis te komen, heeft daarna de auto verplaatst en is toen wat gaan drinken. Ze had geen haast.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Hier een paar keer gelezen dat het geen goed idee is om Gent uit te breiden.
Maar Gent is gewoon een heel druk knooppunt.
Engelsen die via oostende België intrekken, Fransen die naar Nederland gaan, Nederlanders die naar Parijs of ergens anders in frankrijk gaan. Iedereen moet daar passeren.
En het is eentje die makkelijk te bereiken is van alle kanten, niet zoals de A12 die ver van de ring ligt etc.
 
Ik ben meer een voorstander van spreiding. Net zoals bij de fossiele tankstations. Als ik naar Parijs ga haal ik Lille vanuit NL. Terug vind ik Gent weer prettiger liggen. Vorig weekend heen via Urmond naar Luxemburg gereden. Terug via Machelen, mooie locatie.

Of beiden. Op knooppunten SuC's met zonodig 20 stalls en daaromheen veel met acht of tien op ook doorgaande routes en met vier of zes op wat uithoeken waar het nodig is. Dat zal volgens mij het scenario zijn als straks Model 3 er bij komt en ook andere merken aan gaan sluiten. Uiteindelijk een dichtheid die niet ver afligt van de benzinestations.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ideale oplossing voor personen die te lang blijven staan lijkt mij gewoon een licht op de supercharger.
Vanaf 90% gaat er een lampje branden.
Als het zo publiekelijk voorgesteld wordt zal de eigenaar zijn auto wel op tijd gaan verzetten.
Ideale oplossing. Parkeerplaats bij de supercharger langer maken, zodat een modelx met trekhaak er ook kan parkeren met aan beide zijden in en uit rijden. Maar als er een auto zonder aanhanger staat te laden en vol is. Gebruik maken van summon (aangestuurd door de supercharger) om de auto naar het 2e deel van de parkeerplaats te verplaatsen.