Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kom twee keer per maand aan de kust en 375 km (heen en weer) is net te veel :wink:. Laden in Gent doe ik dus regelmatig. Echter het is soms ook nodig aan de kust te kunnen laden en idd er zijn zeer weinig laadstations.
Echter dit weekend geladen bij de Delhaize in Oostende aan 22kW, dat gaat dus goed vooruit. Laden is gratis (2 stalls), de parking is alleen open tijdens de openingsuren van de Delhaize, en je moet iets kopen want je hebt een ticket nodig om buiten te rijden (zaterdag dus niet, slagboom was open, toch inkopen tegelijk gedaan bij Delhaize).
 
Mooi omschreven "Faciliteert...".
En toch zou de relatie met VdV pas op de 2e plaats moeten komen en geografische spreiding op de 1e plaats.

Dat ligt er maar net aan hoe de deal tussen Tesla en vdv is. Als door deze afspraak het goedkoper is om SuC's te plaatsen en er daardoor meer en sneller locaties beschikbaar kunnen komen met dezelfde middelen (bijvoorbeeld doordat de bestaande net aansluiting gebruikt kan worden, minder kosten voor realisatie parkeerplaatsen, eenvoudigere vergunningsprocedure, business case bij vdv etc), juich ik dat alleen maar toe.
 
Klein beetje een non-discussie. Elke SuC is welkom en in combinatie met VdV is het meer dan de ICE rijder gewend is.
A.s. vrijdag heb ik een afspraak met twee mensen uit Assen en die stelden voor ergens onderweg af te spreken.

Ik stelde VdV Zwolle voor en dat vonden ze prima want daar zitten ze graag. (geen Tesla rijders)
 
Ik moet zaterdag in de buurt van Lier (B) zijn en ga het terug naar huis niet redden zonder laden. Ik zie dat bij Antwerpen er een SuC is met 4 plaatsen. Heeft iemand een idee of die druk bezocht zijn op zaterdagmiddag en of er een wachtrij is met Tesla's die willen laden?

8stalls in Aartselaar, het kan er druk zijn.
En ligt wat uit je route naar Lier.

Ik zou laden in Oosterhout.

Overigens zijn er ook laadpalen in Lier, bij de Zimmertoren.