Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ideale oplossing. Parkeerplaats bij de supercharger langer maken, zodat een modelx met trekhaak er ook kan parkeren met aan beide zijden in en uit rijden. Maar als er een auto zonder aanhanger staat te laden en vol is. Gebruik maken van summon (aangestuurd door de supercharger) om de auto naar het 2e deel van de parkeerplaats te verplaatsen.

???
kan me moeilijk voorstellen dat een MX met trekhaak er nu niet in kan ?
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and Jamas
IMG_3584.JPG
Deze middag snelle lunch in het hotel en ondertussen laden, gewoon omdat het kan.
....

Tips in de buurt:
- hotel restaurant is bekend om haar lunchbuffet. Niet uitmuntend maar meestal redelijk. Wel duur voor wat het is, 18 EUR ongeveer.
- je kan er ook a la carte eten, maar beperkte kaart (1 pasta, 1 vis, 1 vlees, 1 salade, 1 dessert)
- iets verder in de Culliganlaan is een pasta restaurant. Hier ben ik geen fan van. 'Pottekeseten', niet vers bereid volgens mij. Wel mooi terras in de zomer.
....

Pastarestaurant is ondertussen gesloten, maar sinds kort heeft de Van Der Valk in Machelen een sushi bar. Initieel enkel 's avonds open, sinds deze week ook tijdens de middag. Niet goedkoop (25 EUR voor lunchmenu edamame/sushi/koffie) maar wel lekker.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Vandaag tijdens het opladen in SEC Aartselaar binnen gesprongen. Ik liep er An tegen het lijf. Ze had bijzonder goed nieuws te melden: in de buurt van knooppunt Lummen E313/E314 komt er weldra een Supercharger! She made my day!!

Arlon zou volgende week al open gaan en ook voor de kust zouden er concrete plannen zijn...
:)

Zou allemaal heel mooi zijn. Nieuws over nieuwe SuC's is altijd goed nieuws.
 
Aad
Vandaag tijdens het opladen in SEC Aartselaar binnen gesprongen. Ik liep er An tegen het lijf. Ze had bijzonder goed nieuws te melden: in de buurt van knooppunt Lummen E313/E314 komt er weldra een Supercharger! She made my day!!

Arlon zou volgende week al open gaan en ook voor de kust zouden er concrete plannen zijn...
:)

Aan de kust heb ik echt een nodig.
Gisteren nog net met 1 km rest thuisgeraakt en noodgedwongen een uurtje geladen om in suc gent te raken
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
Lummen gaat volgens mij niet veel toevoegen aan het netwerk, Urmond is maar 30 min verder en aan in de andere richting heb je Machelen (deze is wel zéér populair). Logischer zou er eentje net onder Luik zijn en maakt Namen ineens overbodig én bovendien een ideale springplank naar Aarlen. Maar dat is vanuit Limburg kijkend ;-)

Laden aan de kust is idd een drama...Oostende blinkt hierin uit. Knokke Zoute met al z'n golfkarretjes zal wel oplaadmogelijkheden zat hebben...
 
De Panne - Calais : 64 km

Om de 50km een SuC vragen lijkt mij voorlopig nog niet haalbaar en overbodig.

Ik ben het er niet volledig mee eens dat sucs enkel voor doorreizen zijn.
Uiteraard is dit het primaire doel van de sucs, maar het is/was ook een verkoopsargument "altijd gratis opladen aan de sucs", toen spraken ze niet van enkel doorreizen.

Wanneer je dus vlakbij een suc woont kan dit mee een beslissingsargument zijn bij de aankoop van een Tesla en zal het gedeeltelijk meetellen in de tco.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je niet thuis moet laden, maar zou het toch niet te strikt nemen voor enkel doorreizen.
 
Ik ben het er niet volledig mee eens dat sucs enkel voor doorreizen zijn.
Uiteraard is dit het primaire doel van de sucs, maar het is/was ook een verkoopsargument "altijd gratis opladen aan de sucs", toen spraken ze niet van enkel doorreizen.

Wanneer je dus vlakbij een suc woont kan dit mee een beslissingsargument zijn bij de aankoop van een Tesla en zal het gedeeltelijk meetellen in de tco.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je niet thuis moet laden, maar zou het toch niet te strikt nemen voor enkel doorreizen.

Aiai, de stilaan gebruikelijke Tesla Sales/Reality Gap. Wat ze zeggen is niet noodzakelijk wat ze doen... stevige korrel zout bijnemen.

Maar aan de kust is laden idd een probleem, zeker in de Westhoek.
 
Men rekent hier mijn inziens te veel met km's en te weinig met tijd/gemak. In theorie kan men idd van bijna overal tot aan een suc raken. Praktijk is toch anders.
Zo was ik zoals onlangs gepost op toer met de s, had een klant in oostduinkerke waarna de volgende stop aalst was. Km stand in oostduinkerke: rond de 50. Ik ben thuis in wingene geraakt met 1 km rest door aan 90 km/h achter een kamion te hangen. Daar heb ik noodgedwongen een klein uur moeten met de vingers draaien om genoeg bij te laden om tot in suc gent te raken. Daar 15 min geladen en ik had meteen genoeg lading om de trip verder te zetten. Thuis laden kan ja,maar niet altijd snel genoeg. Ook niet aan een destination chargers. Had ik op dat moment een suc aan de kust gehad, kon mij dat veel tijd bespaard hebben.
De suc in HK is een van de meest drukbezette die er zijn . Omdat er heel veel mensen in appartementen leven en geen laadfaciliteit hebben. Leg die maar eens uit dat ze enkel mogen laden 'op reis'. Of aan de taxichauffeurs in Amsterdam.
Elk heeft zijn mening en visie natuurlijk, maar als je van elektrisch rijden een succes wil maken, moet je van het plannen af om te laden zoals ik daarnet beschreef. Snelladen moet wijdverspreid zijn. Als ik na een dag rondcrossen thuiskom met 20 km rest, en mijn ouders (alveringem) bellen vb dat ze medisch noodgeval hebben, dan ben ik op dit ogenblik gejost want ik kan niet meteen vertrekken omdat ik geen km's genoeg heb.
 
Zo was ik zoals onlangs gepost op toer met de s, had een klant in oostduinkerke waarna de volgende stop aalst was. Km stand in oostduinkerke: rond de 50. Ik ben thuis in wingene geraakt met 1 km rest door aan 90 km/h achter een kamion te hangen. Daar heb ik noodgedwongen een klein uur moeten met de vingers draaien om genoeg bij te laden om tot in suc gent te raken. Daar 15 min geladen en ik had meteen genoeg lading om de trip verder te zetten.
En met hoeveel kilometers ben je aan je dag begonnen?
 
  • Informative
Reactions: BartJ